2021-09-21, 16:54
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Källa på att de sagt att det inte skyddar mot svår sjukdom och död? Jag vill att du hänvisar till just det, och inte bara milda genombrottsinfektioner och att man kan sprida. Hänvisa till källa där de påstår att det inte hjälper mot allvarliga fall covid.
Jag kan inte läsa artikeln utan bara rubriken, för det är en plus artikel. Men det är ju MSM litat inte fåren på dem helt plötsligt
Citera
2021-09-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Tack för att du tog dig tid att plocka fram lite fakta. Om vi låtsas att siffrorna är korrekta (vilket de givetvis är, men vi har med antivaxxare att göra nu), säger det något om skillnaderna i risk för ovaccinerade och vaccinerade?

För mig är det rätt uppenbart.

Siffrorna säger att riskerna för personer utanför riskgrupperna är extremt låga. Det är uppenbart. Både bland vaccinerade och ovaccinerade. 90% av alla problem skulle försvinna om vi skyddade riskgrupperna. Då spelar det ingen roll om 100% är ovaccinerade på iva då det endast skulle återstå tio-femtio stycken per månad. Bättre att fundera på andra mer realistiska risker, som livsstilssjukdomar och fallolyckor tex, och bygga upp ett överlägset naturligt immunförsvar mot covid och slippa big pharmas boosters.
Citera
2021-09-21, 16:56
Medlem
Citat:
Nej, jag sågade den för den inte innehåll en tillstymmelse till fakta som gick att verifiera. Kryddat med religiösa påståenden. Där för den videon rakt i backen. Vi får väl se om de kommer något bättre framöver...
Som vanlig förvränger ni pro-vaxxer sanningen, det fanns inga religiösa påstående angående vaccinen, men du sågar videon direkt för det är vad din marinerade kommunisthjärna är programmerad att göra.

Videon är inte menad som fakta,är du trög eller, videon visar vad som pågår bakom stängda dörrar på ett sjukhus, det finns väl en stor sannolikhet att samma diskussion förs på andra sjukhus, ditt pucko!
Citera
2021-09-21, 16:59
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Människor som uttryckligen beskriver covidvaccinen som "fantastiska" är alltså "antivaxxers" enigt din sosselogik.
Hur tänkte du nu? :-)
Citera
2021-09-21, 17:01
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Siffrorna säger att riskerna för personer utanför riskgrupperna är extremt låga. Det är uppenbart. Både bland vaccinerade och ovaccinerade. 90% av alla problem skulle försvinna om vi skyddade riskgrupperna. Då spelar det ingen roll om 100% är ovaccinerade på iva då det endast skulle återstå tio-femtio stycken per månad. Bättre att fundera på andra mer realistiska risker, som livsstilssjukdomar och fallolyckor tex, och bygga upp ett överlägset naturligt immunförsvar mot covid och slippa big pharmas boosters.
Det du säger är nog för all del klokt, men om en tredjedel av de ovaccinerade på sjukhusen är utom riskgrupp så är det en rätt hög andel, trots allt och åldrarna kryper nedåt.

Att vårda sig själv är alltid klokt!
Citera
2021-09-21, 17:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Som vanlig förvränger ni pro-vaxxer sanningen, det fanns inga religiösa påstående angående vaccinen, men du sågar videon direkt för det är vad din marinerade kommunisthjärna är programmerad att göra.

Videon är inte menad som fakta,är du trög eller, videon visar vad som pågår bakom stängda dörrar på ett sjukhus, det finns väl en stor sannolikhet att samma diskussion förs på andra sjukhus, ditt pucko!
Så det ÄR INTE fakta, det är det du säger? Intressant. Ren fiktion alltså? Vad tillförde det?
Citera
2021-09-21, 17:04
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
två miljoner visningar?!!? Du är medveten om att vi i Sverige har fler fullvaccinerade än tomtar som tittat på din video globalt?

Enligt MSM.
Citera
2021-09-21, 17:09
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Det är nog klokare att lyssna på vetenskapen än på stolliga antivaxxers i kombination med religiösa fanatiker, men var och en blir salig på sin tro.
Haha, det bästa exemplet på hur någon verkligen gör sitt bästa att i att dra saker till sin spets.
Nu är jag varken för vaccin eller emot, jag avvaktar än så länge tills jag känner mig övertygad åt något av hållen. Men med tanke på din kommentar var jag bara tvungen att flika in med att det börjar bli väldigt komiskt med de vaccinförespråkare som gör sitt yttersta i att överdriva människors kommentarer för att sedan använda det till något som passar sin egen agenda.

Ska man hålla en seriös debatt och även bli tagen på allvar så kan man inte komma med så låga argument.
Citera
2021-09-21, 17:18
Medlem
Citat:
Huh? Läs en gång till.
Du blev påkommen med att driva ett narrativ som inte har med vad videon vill förmedla, men det är så ni pro-vaxxer alltid försöker bortförklara obehagliga sanningar, ni tror blint på vad msm säger trots att dom har blivit påkommna gång efter gång med fejk reportage, men ni sparkar alltid neråt, att ni inte skäms.
Citera
2021-09-21, 17:20
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, det bästa exemplet på hur någon verkligen gör sitt bästa att i att dra saker till sin spets.
Nu är jag varken för vaccin eller emot, jag avvaktar än så länge tills jag känner mig övertygad åt något av hållen. Men med tanke på din kommentar var jag bara tvungen att flika in med att det börjar bli väldigt komiskt med de vaccinförespråkare som gör sitt yttersta i att överdriva människors kommentarer för att sedan använda det till något som passar sin egen agenda.

Ska man hålla en seriös debatt och även bli tagen på allvar så kan man inte komma med så låga argument.
Så du tycker således att religion platsar i diskussionen kring vaccinen, eller har jag missuppfattat dig?
Citera
2021-09-21, 17:20
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Vad skulle syftet vara? Hur du ens kan jämföra förföljelserna mot judarna med hanteringen av en smittsam sjukdom är för mig helt obegripligt.

Hört talas om Covidpass och hur ovaccinerade stängs ute från samhället i syfte att försöka få dem att ge med sig?

Citat:
För det första så är det inte ett influensavirus

Nej, det är bara en vanlig förkylning: https://imgur.com/a/i0J5aog

Citat:
:-) Skönt att det var så då, men uppenbarligen avviker dina tankar från den samlade vetenskapen

Du menar "forskare och experter" som får utrymme i media, till skillnad från alla forskare och experter, nobelpristagare, doktorer och andra som inte spelar med i agendan? Varför riskera jobb och anseende och bli smutskastad i MSM bara för att sprida massa desinformation?

Förresten, hur fungerar injektionerna från Moderna, Pfizer, AZ och J&J? Hur skapar dessa behandlingar immunitet mot Covid-19?
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2021-09-21 kl. 17:28.
Citera
2021-09-21, 17:22
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Du blev påkommen med att driva ett narrativ som inte har med vad videon vill förmedla, men det är så ni pro-vaxxer alltid försöker bortförklara obehagliga sanningar, ni tror blint på vad msm säger trots att dom har blivit påkommna gång efter gång med fejk reportage, men ni sparkar alltid neråt, att ni inte skäms.
Ähum? Jag har redogjort, klart och tydligt, för varför den här videon saknar relevans. Den saknar saklighet, upprepar samma sak fyra-fem gånger och har inga fakta och religion används i videon som ett skäl till att avstå vaccin. Om du tycker det gör det till en bra video som visar på riskerna med vaccinet så får du givetvis tycka det, men det tycker inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in