Citat:
Ursprungligen postat av
Lagertha
Noll att vinna på att mörka..? Snacka om att vara naiv och godtrogen.
Kan du berätta för mig vad svenska myndigheter har att vinna på att mörka, om du nu tycker att jag är godtrogen och naiv? Känns mer som att du är paranoid.
Citat:
Att gå från din nivå till att förstå skulle ta långt mycket mer tid än vad någon är beredd på att lägga.
Härligt att du lever så full av insikt och förståelse, men saknar förmågan att förklara dina insikter för andra.
Citat:
Tror du att ekonomi kan spela någon som helst roll i detta? Och det du kallar maskmedel har funnits i 40 år, tagits av över en miljard människor, anses vara ett av de säkraste läkemedel som finns, har vunnit nobelpris och visar sig fungera även mot covid-19. Men innan vi kan låta läkare skriva ut detta måste vi göra studier på det och under tiden massvaccinerar vi med ett helt nytt otestat vaccin.
Jag tror inte ekonomin är det som gjort att man valt vaccinet. Vaccinet ger ett skydd mot sjukdom som inte Ivermectin kommer i närheten av ens i in vitro-försök. Dessutom kräver vaccinet bara ett par sprutor (än så länge ska jag kanske tillägga, så du inte genast hugger på det), medan Ivermectin enligt alla förespråkare behöver ätas konstant och dessutom ändå inte ger fullgott skydd (men en rad obehagliga biverkningar).
Citat:
Fascinerande att inte ens det mest fundamentala logik inte går hem hos den dummaste delen av befolkningen.
Precis. Det är exakt så jag ser på de som inte kan ta till sig vetenskapliga argument rörande hur väl vaccinen faktiskt fungerar. Köp du maskmedlet från din veterinär och ät bäst du vill, men gnäll inte på vården sen när du behöver den om du inte har vaccinerat dig.