2021-09-21, 13:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Sant, kan inte styrkas utan vi får enbart se ett samtal där mörkläggning påstås ske. Videon har dock triggat ett svar från CEO för sjukhuset:

"We recognize that some of the information contained in this video is distressing"
"We will investigate"

Fortsättning följer.
Ja, det ska ju komma fler inslag från dem så vi får väl se, som sagt. Kanske dyker det upp verifierbar information.
Citera
2021-09-21, 13:21
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Maskmedel? Menar du ivermectin som man fick nobelpris för? Medicinen som fungerar mot en rad virus som tex Zika? Är det den du menar?

Varför kalla det maskmedel när mask bara är en av många saker man använder den mot?

Vill du att vi ska tro att ivermectin, som man fått nobelpris för, är en dålig medicin mot virus? För det är ju inte sant.
Japp, ivermectin är det medel jag åsyftar. Det inte godkänt för något annat än behandling av parasiter. Att det fått nobelpris för just dess goda egenskaper mot dessa människans gissel betyder inte att det är en undermedicin mot virus.

Det är på ytterst få ställen som ivermectin används mot virus och effekten är visserligen bevisad, in vitro, men effekten på just C19 är enligt alla större undersökningar begränsad (om än inte obefintlig). Det intressanta är att man förespråkar antiparasitmedicin som ej är godkänd för den användningen i stället för något som de facto är godkänt och har bevisat mycket god effekt.

Citat:
Ja, journalistik är hemskt. Hoppas youtube tar bort all journalistik, eller?
Journalistik kommer i många olika skepnader. Till exempel denna, där inga bevis läggs fram och blandas med uttalanden om att "I trust in God, not man" som argument emot vaccin.

Citat:
Vilka människor tycker du ska få komma till tals? Det är uppenbarligen inte alla. Är du rädd för åsikter och upplevelser som inte stämmer överens med din världsbild?
Alla ska få komma till tals. Frågan är bara om man ska få säga vad som helst och påstå vad som helst, utan att kunna styrka riktigheten i sina påståenden.
Citera
2021-09-21, 13:28
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Precis, senatorn Rand Paul frågade Fauci, FDA direktören och en till hur många av deras anställda som var vaccinerade. Runt 50% sa dem.

När FN:s generalförsamling inleder sitt sammanträde på tisdag är det heller inget absolut krav på att vara vaccinerad:

Citat:
Deltagare på plats i plenisalen uppmanas vara vaccinerade, men det är under ett slags hederskod och inga kontroller kommer att genomföras.

https://www.dn.se/sverige/det-nya-coronaviruset-folj-utvecklingen-live/
Citera
2021-09-21, 13:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Åh, kan inte du ringa norge, de verkar ha missuppfattat.

Norge klassar corona som en influensa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bGLrl3/norge-klassar-corona-som-en-influensa
Du kanske, för en gångs skull, skulle läsa vad som står i artikeln och klicka dig vidare så du kan läsa vad som FAKTISKT sades av norska sjukvården.

De säger att att man nu fått så många som är skyddade av vaccinen att man riskerna med C19 i Norge kan jämställas med de från influensan. Det betyder inte att man betraktar det som en influensa. Man säger vidare att man tror att vården kommer klara hösten OM folk sköter sig och inga nya varianter dyker upp som vaccinet inte biter på.

Du har länken till den norska källan i artikeln du refererade till.

Citat:
Och för folk under 70 som är friska så säger statistiken att covid inte är särskilt farligt. Men visst, är du hysteriskt rädd så kan du ju ta vaccin, men då är det mest för att lindra dina psykiska problem istället för att skydda dig mot sjukdom. Placebo verkar ha en bra effekt på er som är lite svaga psykiskt.
Det är inte vad statistiken säger. Det är så du tolkar statistiken.

Hur kommer det sig att medelåldern bland ovaccinerade på IVA är under 60 (medan den bland vaccinerade är över 70) om det du säger är korrekt? Hur kommer det sig att folk i alla åldrar drabbas av långtidscovid?

Du vill så gärna att det ska vara ofarligt så att du kan slippa vaccinera dig, men verkligheten ser lite annorlunda ut. Riskerna är mindre, helt klart, men ofarligt betyder just ofarligt och inte "mindre risk".
Citera
2021-09-21, 13:35
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag lever i en värld där jag känner många som jobbar i sjukvården (och nej, de är inte vaccinmotståndare) som dessutom har förmånen att kunna ta till sig verifierbar fakta och filtrera bort icke verifierbar dynga (som är vad tråden handlar om).

Regeringar, myndigheter och de flesta människor över huvud taget, har absolut noll att vinna på att mörka saker som berör folkhälsan när det är så enkelt att bli avslöjade.

Det som upprepas av myndigheterna är åtminstone verifierbart, det är inte "veritas-dyngan". Religiösa, gråtande fanatiker som längtar efter maskmedel (och andra "undermediciner") i stället för ett fungerande vaccin är vad du verkar välja att ta för trovärdiga källor.

Är hela världen emot dig?

Noll att vinna på att mörka..? Snacka om att vara naiv och godtrogen.

Att gå från din nivå till att förstå skulle ta långt mycket mer tid än vad någon är beredd på att lägga.

Tror du att ekonomi kan spela någon som helst roll i detta? Och det du kallar maskmedel har funnits i 40 år, tagits av över en miljard människor, anses vara ett av de säkraste läkemedel som finns, har vunnit nobelpris och visar sig fungera även mot covid-19. Men innan vi kan låta läkare skriva ut detta måste vi göra studier på det och under tiden massvaccinerar vi med ett helt nytt otestat vaccin.

Fascinerande att inte ens det mest fundamentala logik inte går hem hos den dummaste delen av befolkningen.
Citera
2021-09-21, 13:41
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
"My faith lies in God, not in man" - det säger mer än något annat i den videon. Religiösa fanatiker som sitter och hetsar varandra.

Inga bevis, upprepningar av samma overifierad bullshit.

Lev i er fantasivärld där regeringar, sjukvård och i princip hela världen är ute efter er.

Misstänkta biverkningar rapporteras överallt. Sedan kontrollerar man om dessa faktiskt kan knytas till vaccineringen. I nästan samtliga fall kan man snabbt konstatera att det saknas koppling.

Hur många gånger måste de upprepa samma sak? Blir det mer sant om det sägs gång efter gång, utan fakta och vetenskapligt stöd?

Sedan snyftas det över att man inte får ge maskmedel i stället till patienterna.

Finns det ingen gräns för hur vilseledd man låter sig bli?

Förhoppningsvis så tas skiten bort från Youtube så att vi slipper fler nötter... Hur kommer det sig att det inte händer här i Sverige? Har vi färre nötter? Bra, i så fall...

Det finns en poäng att sätta sin tilltro till högre makter än människor. Det måste inte betyda att man är fundamentalist eller bokstavstroende. Det gör en snarare mer självständig, mindre benägen att följa med flocken, mer benägen att ifrågasätta narrativ, mer benägen att vara ärlig och ta hand om sin nästa, iallafall om man är kristen. Så det är fjantigt att avfärda religiösa bara rakt av.

Det ni vaccinfanatiker har gjort, är att byta ut gud mot staten. Vilket enligt mig är mycket värre. Ni litar blint på myndigheter, och det leder oss alla rakt ner i fördärvet. Ni lobbar för censur och inskränkningar av mänskliga rättigheter.

Ni är helt enkelt riktigt ruttna. Jag står på de religiösas sida i den här frågan alla dagar i veckan istället för er själlösa statsdyrkare
Citera
2021-09-21, 13:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Noll att vinna på att mörka..? Snacka om att vara naiv och godtrogen.
Kan du berätta för mig vad svenska myndigheter har att vinna på att mörka, om du nu tycker att jag är godtrogen och naiv? Känns mer som att du är paranoid.

Citat:
Att gå från din nivå till att förstå skulle ta långt mycket mer tid än vad någon är beredd på att lägga.
Härligt att du lever så full av insikt och förståelse, men saknar förmågan att förklara dina insikter för andra.

Citat:
Tror du att ekonomi kan spela någon som helst roll i detta? Och det du kallar maskmedel har funnits i 40 år, tagits av över en miljard människor, anses vara ett av de säkraste läkemedel som finns, har vunnit nobelpris och visar sig fungera även mot covid-19. Men innan vi kan låta läkare skriva ut detta måste vi göra studier på det och under tiden massvaccinerar vi med ett helt nytt otestat vaccin.
Jag tror inte ekonomin är det som gjort att man valt vaccinet. Vaccinet ger ett skydd mot sjukdom som inte Ivermectin kommer i närheten av ens i in vitro-försök. Dessutom kräver vaccinet bara ett par sprutor (än så länge ska jag kanske tillägga, så du inte genast hugger på det), medan Ivermectin enligt alla förespråkare behöver ätas konstant och dessutom ändå inte ger fullgott skydd (men en rad obehagliga biverkningar).

Citat:
Fascinerande att inte ens det mest fundamentala logik inte går hem hos den dummaste delen av befolkningen.
Precis. Det är exakt så jag ser på de som inte kan ta till sig vetenskapliga argument rörande hur väl vaccinen faktiskt fungerar. Köp du maskmedlet från din veterinär och ät bäst du vill, men gnäll inte på vården sen när du behöver den om du inte har vaccinerat dig.
Citera
2021-09-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det finns en poäng att sätta sin tilltro till högre makter än människor. Det måste inte betyda att man är fundamentalist eller bokstavstroende. Det gör en snarare mer självständig, mindre benägen att följa med flocken, mer benägen att ifrågasätta narrativ, mer benägen att vara ärlig och ta hand om sin nästa, iallafall om man är kristen. Så det är fjantigt att avfärda religiösa bara rakt av.

Det ni vaccinfanatiker har gjort, är att byta ut gud mot staten. Vilket enligt mig är mycket värre. Ni litar blint på myndigheter, och det leder oss alla rakt ner i fördärvet. Ni lobbar för censur och inskränkningar av mänskliga rättigheter.

Ni är helt enkelt riktigt ruttna. Jag står på de religiösas sida i den här frågan alla dagar i veckan istället för er själlösa statsdyrkare

Samt. Jag är inte för religion, men att som du säger ”att byta gud mot staten” är så jag känner många gör. De flesta ifrågasätter ingenting utan bara snällt gör som de blir tillsagda, jag hoppas och tror att debatten väcks såpass att även de som inte tänkt till innan utan bara gjort, även de kan se det sjuka i den hets som nu pågår.
Citera
2021-09-21, 13:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Avfärdar inte religiösa för att de ör religiösa, utan för att de ofta är mycket lättpåverkade av religiösa ledare av olika slag. Det gäller i hög grad USA, där man aktivt motverkar vetenskapen från vissa samfund. Känner många goda kristna, är uppvuxen i kristet (praktiserande) hem och familj, men det har aldrig funnits tvivel där kring vetenskapens korrekthet.

Citat:
Nej, inte mot staten... Jag litar på vetenskapen. Den kan nämligen verifieras. Vilka mänskliga rättigheter menar du att jag förvägrar dig?

Citat:
Se svar ovan.
Citera
2021-09-21, 14:01
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Avfärdar inte religiösa för att de ör religiösa, utan för att de ofta är mycket lättpåverkade av religiösa ledare av olika slag. Det gäller i hög grad USA, där man aktivt motverkar vetenskapen från vissa samfund. Känner många goda kristna, är uppvuxen i kristet (praktiserande) hem och familj, men det har aldrig funnits tvivel där kring vetenskapens korrekthet.

Nej, inte mot staten... Jag litar på vetenskapen. Den kan nämligen verifieras. Vilka mänskliga rättigheter menar du att jag förvägrar dig?

Se svar ovan.
Tro mig, jag har erfarenhet av religiösa. Jag växte upp i en familj som är Jehovas Vittnen. Och visst finns det sekter där man som du säger påverkas av ledarna och förnekar vetenskap. Men det är isolerade samfund. Det jag pratar om är troende generellt, det behöver inte vara gudstroende utan helt enkelt mer spirituellt sinnade.

Det som sker nu, är för mig att likställa med sektbeteende, som jag har gedigen erfarenhet av. Likheterna mot det jag var med om inom Jehovas Vittnen är otroligt slående, mer eller mindre identiskt mot vad som nu sker.

I min värld är det nu det vetenskapliga samfundet som engagerar sig i antivetenskap och kvacksalveri. Man vägrar låta andra perspektiv komma till ytan och demoniserar "avvikare". Man arbetar aktivt för att ta ifrån människor deras rätt att försörja sig och verka i samhället bara för att dom har en annan åsikt eller vägrar låta sig döpas med det heliga vaccinet. Familjer splittras över den här frågan. Det är inte baserat på vetenskap utan på rädsla & kontroll.

Tyvärr är det medicinska etablissemanget korrupt och politiserat så det bara visslar om det. Det förekommer grov bias och inte sällan grovt forskningsfusk och fifflande med statistik. Man får verkligen dra öronen åt sig för att försöka komma nära sanningen och lyssna på flera perspektiv. Att bara lyssna på mainstream medicinen är inte tillräckligt längre. Dom försöker för fasen vaccinera små barn. Ondska!
Citera
2021-09-21, 14:06
Medlem
groovesnuss avatar
Hur ser Project Veritas på det faktum att deras egen husgud the Donald är vaccinerad?

😂
Citera
2021-09-21, 14:13
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur ser Project Veritas på det faktum att deras egen husgud the Donald är vaccinerad?

😂

De har aldrig stått bakom Trump och Trump är påväg bort när han sjabblade till sig och shillade vaccinet på ett rally med burop och tystnad som svar.

Nicki Minaj är mer omtyckt än Trump just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in