Citat:
Ursprungligen postat av
MissBobby
Kollar på Expressen TVs intervju. Hur fan kan man ställa frågan om vad han har för bevis att det inte har skett? Som jag ser det. Jag blir anklagad för att ha sparkat på grannens barn. Sen ska jag bevisa att jag inte har gjort det. Hur ska det gå till?
Han drog upp barndomen, hot osv för att förklara hemska saker han varit med om men att det här är värre än något annat.
Det beror på att Hanif Bali själv valde att gå ut och tvärsäkert säga att han hade full bevisning för sin oskuld i fallet.
Då blev nog journalisterna givetvis lite nyfikna på vad den bevisningen består av och
varför Hanif Bali i sådana fall inte lagt fram den bevisningen.
Och dessutom valde Hanif Bali själv att fara med osanning i början när anklagelserna först kom ut, då påstod han att han inte hade en aning om några anklagelser och att han aldrig blivit föremål för någon internutredning inom Moderaterna.
Bara några dagar senare visade det sig att han hade farit med osanning och att hans uppgifter inte stämde, då Moderaterna själva bekräftade att han visst blivit föremål för internutredning och fullt informerad om de anklagelser som riktats mot honom.