Citat:
Ursprungligen postat av
Julina456
Ja och nu har hon (Jonna) gjort inlägg på instagram och beklagar sig för att många tycker de gör fel. Hon försvarar deras beteende -han somnar inte 🤮 jag har suttit med mina barn och barnbarn ca 1 timme många gånger längre, sjungit hållit hand ser det som helt naturlig att vara hos dom tills dom somnar och när de blivit äldre har man bit för bit flyttat sig ut från rummet nu sover de själva och tryggt. Förstår inte hur man tänker när man låter sitt barn gråta och går därifrån. Å så lägger hon ut en nattning som är klippt ( undra hur mycket gråt som är bortklippt) så har hon fått svar att det är fler som gör som dom, visar upp svaren. Precis som att är det fler som nattar så då är det ok (gör någon något som inte är ok och någon annan gör det så är det ok 🥴 snacka om bortförklaring) 🤮. För mig är det självklart att barn har rätt till en nattning utan att behöva vara ledsen och ensam 😭
Den vidriga nattningstortyrmetoden förespråkades när det begav sig av psykopaten Anna Wahlgren som hade ”hundra” barn med ”hundra” olika gubbar. Anna Wahlgren blev starkt kritiserad för sina omänskliga metoder. Alla hennes barn har fått psykiska men och jag rekommenderar de som tvivlar att läsa dottern Felicias bok: ’Felicia försvann’.
Jag hoppas att Jonna växer upp och tar sitt fulla ansvar som förälder.
Det är inte för inte som folk är trötta när de har småbarn. Det bara
är så..
Men man måste hålla ut hur jobbigt det än är.
Jag förstår att det är jobbigt att leva med Jocke men hon måste låta barnen gå främst. Långt före honom.
Hon ska inte låta sig dras in i hans kaostorktumlare, utan försöka koncentrera sig på barnens trygghet och skapa lugn och ro och kärlek kring dem.
Inte höja rösten mot honom när barnen är i närheten, inte bli stressad osv.
Mitt tips till Jonna är att på kvällen ta på sig pyjamas och borsta tänderna och gå och lägga sig med ett barn på varje arm i dubbelsängen och läsa en saga och sen somna för natten med barnen kvar intill sig.
Eller ligga kvar tills de somnar. Och sedan kliva upp och försiktigt lägga barnen i sina egna sängar när de somnat djupt.
Finns inga genvägar när det gäller barn.
Det jobb som man lägger ned på barnen när de är små har man mångfaldt igen när de blir större.
Jag förstår att egentiden på kvällen efter det att barnen nattats lockar men ju tryggare barnen är ju snabbare somnar de.
Ibland tar det lång tid att natta i bland går det fort. Dock måste man hålla ut vilket som.
Jag hoppas att Jocke skärper till sig och inte stjäl så mycket energi av Jonna så kommer hon ha mycket mer energi till att natta barnen och orkar ligga kvar tills dess att de somnat.
Jocke är alldeles för överspänd och gör nog bäst i att hålla sig borta vid nattningen då han stressar upp barnen istället för att dämpa dem vid läggdags.
Jag håller tummarna att de i fortsättningen prioriterar barnens behov före sina egna och att barnen får den lugna trygga, kärleksfulla nattning som alla jordens barn förtjänar.