2021-09-19, 23:13
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är väl känt sedan tidigare att Vlad, Jocke och Jonna haft trekant? Äckligt men känt sen tidigare.

varför äckligt?
Citera
2021-09-20, 00:18
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför äckligt?
Det är naturligtvis upp till var och en att tycka olika. Jag själv tycker det är cuckigt och alltigenom omoraliskt, men jag kan behålla min åsikt om det hela för mig själv i framtiden.
Citera
2021-09-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Ja och nu har hon (Jonna) gjort inlägg på instagram och beklagar sig för att många tycker de gör fel. Hon försvarar deras beteende -han somnar inte 🤮 jag har suttit med mina barn och barnbarn ca 1 timme många gånger längre, sjungit hållit hand ser det som helt naturlig att vara hos dom tills dom somnar och när de blivit äldre har man bit för bit flyttat sig ut från rummet nu sover de själva och tryggt. Förstår inte hur man tänker när man låter sitt barn gråta och går därifrån. Å så lägger hon ut en nattning som är klippt ( undra hur mycket gråt som är bortklippt) så har hon fått svar att det är fler som gör som dom, visar upp svaren. Precis som att är det fler som nattar så då är det ok (gör någon något som inte är ok och någon annan gör det så är det ok 🥴 snacka om bortförklaring) 🤮. För mig är det självklart att barn har rätt till en nattning utan att behöva vara ledsen och ensam 😭
Den vidriga nattningstortyrmetoden förespråkades när det begav sig av psykopaten Anna Wahlgren som hade ”hundra” barn med ”hundra” olika gubbar. Anna Wahlgren blev starkt kritiserad för sina omänskliga metoder. Alla hennes barn har fått psykiska men och jag rekommenderar de som tvivlar att läsa dottern Felicias bok: ’Felicia försvann’.
Jag hoppas att Jonna växer upp och tar sitt fulla ansvar som förälder.
Det är inte för inte som folk är trötta när de har småbarn. Det bara är så..
Men man måste hålla ut hur jobbigt det än är.
Jag förstår att det är jobbigt att leva med Jocke men hon måste låta barnen gå främst. Långt före honom.
Hon ska inte låta sig dras in i hans kaostorktumlare, utan försöka koncentrera sig på barnens trygghet och skapa lugn och ro och kärlek kring dem.
Inte höja rösten mot honom när barnen är i närheten, inte bli stressad osv.
Mitt tips till Jonna är att på kvällen ta på sig pyjamas och borsta tänderna och gå och lägga sig med ett barn på varje arm i dubbelsängen och läsa en saga och sen somna för natten med barnen kvar intill sig.
Eller ligga kvar tills de somnar. Och sedan kliva upp och försiktigt lägga barnen i sina egna sängar när de somnat djupt.
Finns inga genvägar när det gäller barn.
Det jobb som man lägger ned på barnen när de är små har man mångfaldt igen när de blir större.
Jag förstår att egentiden på kvällen efter det att barnen nattats lockar men ju tryggare barnen är ju snabbare somnar de.
Ibland tar det lång tid att natta i bland går det fort. Dock måste man hålla ut vilket som.
Jag hoppas att Jocke skärper till sig och inte stjäl så mycket energi av Jonna så kommer hon ha mycket mer energi till att natta barnen och orkar ligga kvar tills dess att de somnat.
Jocke är alldeles för överspänd och gör nog bäst i att hålla sig borta vid nattningen då han stressar upp barnen istället för att dämpa dem vid läggdags.
Jag håller tummarna att de i fortsättningen prioriterar barnens behov före sina egna och att barnen får den lugna trygga, kärleksfulla nattning som alla jordens barn förtjänar.
Senast redigerad av karanan 2021-09-20 kl. 13:26.
Citera
2021-09-20, 13:24
Medlem
KungPungPats avatar
Såg att en väldigt känd artist(Pink) skrev på Twitter om en vinstdrivande youtubekanal där ett gäng 14 och 15 åriga småflickor visar upp sig i bikinis och får betalt för deras videos på youtube. Artisten skrev att hur många föräldrar finns det nu som använder sina barn för att tjäna pengar genom sociala medier.
Detta måste stoppas skrev hon.

14 och 15 åringarna fick då orders från sina föräldrar att hävda att det inte är föräldrar bakom den kanalen.

Med andra ord så är Jockes dagar som barnslavdrivare räknade.. eftersom folk inte tollererar att vuxna använder barn på det viset.

Att Youtube inte förbjuder videos med barn i från att vara vinstgenererande utsätter barn för enormt trauma när dom blir använda av sina manipulerande föräldrar.

Den dagen youtube förbjuder videos med barn i från att vara vinstdrivande, därefter syns aldrig mer Jockes barn i videos eftersom dom visas ju bara upp nu för att han tjänar pengar på att göra folk arga genom att visa inför kamera hur kass förälder han är.

Iof så har ju Jocke slickat röv på tv-folk för att få visa upp och tjäna pengar på ungen i "gammelmedia" som Jocke kallar det.
På Discovery har dom inga åsikter på barnslavdrivare så länge dom drar in pengar till Discovery genom uppmärksamhet.
Citera
2021-09-20, 19:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Tycker synd om Danjal. Han har hamnat i renoveringen från helvetet som aldrig tar slut Bara en tidsfråga innan han säger upp sig. Har ju redan varit nära.
Han äger väl en tredjedel av bolaget som äger allt, så det kan nog vara jäkligt svårt att säga upp sig.
Citera
2021-09-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han äger väl en tredjedel av bolaget som äger allt, så det kan nog vara jäkligt svårt att säga upp sig.
Han hotade med att dra och hoppa av bygget i ett avsnitt så tydligen går det.
Citera
2021-09-20, 22:15
Medlem
KungPungPats avatar
Såhär konfronterar Jocke folk om dom säger "är tomtemor sugen på nått" för att göra Jocke och Jonna till offer: https://youtu.be/zjYqCDl6zp0

Komiskt är det så jag förstår varför ungar med en öl i handen kan tycka att Jocke är en lustig filur som enkelt går att trigga igång.

Jocke ska väl hänga ut ungjäveln och ta ett snack med föräldrarna i hopp om att han får stryk hemma så att Jocke slipper sitta hos polisen för misshandel som hade hänt om Jocke fick göra vad han kände för under sina vredesutbrott.
Citera
2021-09-20, 22:37
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det där har jag aldrig förstått. Varför får två av bolagsägarna bo i ett jättehus som bolaget äger som konstant byggs om för helt orimliga belopp? En orgie i smaklöshet knappast ens den mest guldornamentälskade irakiska familj kan uppskatta, vilket påverkar värdet då det blir allt mer svårsålt.

Pengarna de plöjer ner skapar content till deras serie, men drar den in så mycket enbart på grund av själva bygget, att Danjal inte förlorar hundratusentals kronor varje år på det? Ett hus fullt med hantverkare som aldrig får bygga klart innan det ska rivas ut och börjas om från början.

Hade inte en serie i stil med "vi köper en herrgård, ett nerlagt mentalsjukhus eller en gammal vacker tegelbyggnad som varit fabrik och bygger om till ett konferenshotell" genererat betydligt mer pengar i längden? Jocke hade kunnat kuta runt och gapa där likväl som hemma.
Citera
2021-09-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Såhär konfronterar Jocke folk om dom säger "är tomtemor sugen på nått" för att göra Jocke och Jonna till offer: https://youtu.be/zjYqCDl6zp0

Komiskt är det så jag förstår varför ungar med en öl i handen kan tycka att Jocke är en lustig filur som enkelt går att trigga igång.

Jocke ska väl hänga ut ungjäveln och ta ett snack med föräldrarna i hopp om att han får stryk hemma så att Jocke slipper sitta hos polisen för misshandel som hade hänt om Jocke fick göra vad han kände för under sina vredesutbrott.

Inte för att Jocke är guds bästa barn men han gjorde ju rätt där. Spring inte runt och trigga folk och lipa sen när dem faktiskt blir triggade.
Citera
2021-09-21, 01:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Inte för att Jocke är guds bästa barn men han gjorde ju rätt där. Spring inte runt och trigga folk och lipa sen när dem faktiskt blir triggade.

Lipa lol ungen tyckte ju det var roligt när Jocke utmålar sig som ett offer som får sin fru trackasserad fast han är ensam i bilen och har laddat upp porrfilmen på youtube för att blotta sig för en miljon ungar för att sen skylla på att det bara var ett misstag.

Det är nog snarare Jocke som har grovt hjärntvättat sin fru till att tro att Jocke alltid är ett offer för andras onda handlingar .. vilket jag hörde Jonna förklara för Discovery Channel.. hur hennes man alltid är ett offer för onda handlingar som andra gör.. som att det ursäktar allt skit som Jocke gör.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-09-21 kl. 01:23.
Citera
2021-09-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lipa lol ungen tyckte ju det var roligt

Verkade mer som han bajsade på sig. Jonna var väl dessutom visst där? Lät så i alla fall. Tycker han gjorde det bra oavsett om killen tog åt sig eller inte.
Citera
2021-09-21, 01:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Verkade mer som han bajsade på sig. Jonna var väl dessutom visst där? Lät så i alla fall. Tycker han gjorde det bra oavsett om killen tog åt sig eller inte.

Ääh man såg att han flinade till lite vilket fick Jocke att flippa lite extra på direkten genom att höjja tonen lite extra för att visa dominans och att han är den ledande alfahannen som är värd respekt.

Att flina åt Jocke är precis det som det sägs att man inte ska göra mot folk som lider av offerkomplexet och det andra mentala problemet som Jocke har men som jag alltid glömmer bort namnet på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in