2021-09-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrespratt
Du är inte först att fråga så om du bläddrar och läser kan du hitta svar i denna tråd. Jag tror de flesta då skriver ungefär dessa nivåer som rimliga, förutsatt att de är bra utförda:
HJ 200-300
BJ 500-600
BTB 800-1000
FS 1000-1500

Dock är det ju en fri "marknad" där man normalt får vad man betalar för. Hård prutning sänker antagligen kvaliteten och en riktigt bra service utan föregående snack om pengar är troligen värd extra dricks. Viktigast och svårast, är man oense om pris, tacka nej.

Tack för bra riktmärken och bra sammanställning.

Jag läste bakåt i tråden, men fann informatinen vara något fragmenterad.

Man vill ju inte vara med och bidra till onödig inflation
Citera
2021-09-16, 10:09
Medlem
[quote=lillrufus|77271165]Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker. Vad jag tycker att det är värt har väl inget med marknadspriset att göra?

Om jag köper en tjänst för 1000 och är nöjd, så kan man väl rimligen anta att jag hade varit ännu mer nöjd om jag fått samma tjänst för endast 800. Eller?

Alla frivilliga transaktioner bygger på att köparen tycker att varan eller tjänsten är mer värd än säljaren... annars hade det ju aldrig blivit någon transaktion.

Så jo, det spelar roll vad andra betalar, även om man är nöjd! Därtill är det så att om jag (och andra okunniga) betalar mer än nödvändigt, då kommer vi att driva upp priset för dylika tjänster. Det kommer i slutändan drabba även dig.[/QUOTE]

Nej, det kommer inte att drabba mig vad andra betalar! Vad massagen kostar är offentligt. Summan som betalas vid extra är privat mellan mig och massösen.
Citera
2021-09-18, 08:53
Medlem
Någon som har stött på någon LB i 08 området på sistone?
Citera
2021-09-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillrufus
Tack för bra riktmärken och bra sammanställning.

Jag läste bakåt i tråden, men fann informatinen vara något fragmenterad.

Man vill ju inte vara med och bidra till onödig inflation

Priserna har legat ganska stilla. Satte på en brud som jag faktiskt var hennes första kund (i Sverige) för sex år sen, och betalade samma tusenlapp idag för fs. Dock har hon blivit enormt mycket bättre på masserandet.
Citera
2021-09-19, 18:52
Medlem
Tack för info! Mycket bra att veta!
Citera
2021-09-20, 12:26
Medlem
Efter mitt förra/första massagesalongsbesök så passade jag på att promenera förbi de två andra inrättningarna i närheten.

Det ena hade en stor glasyta ut mot gatan. Kändes väldigt ... "transparant" och utlämnande. Det andra hade bara en reklamskylt på trotoaren utanför en lägenhetsuppgång. Ingen av alternativen känns specielt lockande. Att stå inne i en reception med full insyn från gatan känns sådär. Men att knalla igenom ett vanligt lägenhetstrapphus är ännu värre. Grannarna kan inte vara överlyckliga. Risken för påhälsning från farbror blå måste öka otroligt mycket om det finns klagande grannar.

Vad säger ni som har mer erfarenhet? Bryr ni er överhuvudtaget om entrén och hur lokalen ser ut från utsidan?
Citera
2021-09-20, 17:53
Medlem
KungensFrillas avatar
Någon som vet vad som hände med P*ns th*imassage & r*lax på Sk*lgatan i gnällbältets huvudstad? Gjorde farbror blå razzia?
Citera
2021-09-20, 18:33
Medlem
Jaha. Då är man i Malmö med ”ryggproblem” och försöker hitta bland salongerna. Mycket verkar ha hänt, men försöker hitta något ställe med trevliga yngre förmågor. Tror ni att jag kan lyckas?
Citera
2021-09-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillrufus
Efter mitt förra/första massagesalongsbesök så passade jag på att promenera förbi de två andra inrättningarna i närheten.

Det ena hade en stor glasyta ut mot gatan. Kändes väldigt ... "transparant" och utlämnande. Det andra hade bara en reklamskylt på trotoaren utanför en lägenhetsuppgång. Ingen av alternativen känns specielt lockande. Att stå inne i en reception med full insyn från gatan känns sådär. Men att knalla igenom ett vanligt lägenhetstrapphus är ännu värre. Grannarna kan inte vara överlyckliga. Risken för påhälsning från farbror blå måste öka otroligt mycket om det finns klagande grannar.

Vad säger ni som har mer erfarenhet? Bryr ni er överhuvudtaget om entrén och hur lokalen ser ut från utsidan?

Löjligt, bättre med en riktig Entré.
Citera
2021-09-20, 21:47
Medlem
Gick för en massage på en thaimassage, swishade för massage sen klantade jag mig o swishade 1000 kr till ett annat nr, men kom på att det var dumt så jag krävde en Swish tillbaka på dom 1000 kr o fick det några timmar senare. så det jag betalt är 500 kr för massagen, jag vet allt blev konstigt men kan jag åka ditt för något ?
Citera
2021-09-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
Någon som vet vad som hände med P*ns th*imassage & r*lax på Sk*lgatan i gnällbältets huvudstad? Gjorde farbror blå razzia?

Ingen aning om farbror blå varit där, men stället är ju kvar med nytt namn och till stor del ny personal. Någon pärla från innan namn-/ägarbytet finn kvar, som tur är
Citera
2021-09-21, 08:31
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantor11
Gick för en massage på en thaimassage, swishade för massage sen klantade jag mig o swishade 1000 kr till ett annat nr, men kom på att det var dumt så jag krävde en Swish tillbaka på dom 1000 kr o fick det några timmar senare. så det jag betalt är 500 kr för massagen, jag vet allt blev konstigt men kan jag åka ditt för något ?
Du swishade först 500 kr för en massage och sedan 1000 kr för extratjänster?
Pågår det en utredning mot salongens ägare och dina swish blir en del av förundersökningen så kommer du få svårt att förklara att du råkat swisha ytterligare 1000 kr av ”misstag” när du redan swishat massagepengen. Polisen vet ju vad dessa 1000 kr är, du är ju inte den enda som swishat det beloppet heller. Lyckas du hitta en bra bortförklaring så kanske du kan hävda något annat. Störst möjlighet är att det inte ens pågår en FU och att du oroar dig i onödan. Men du har lärt sig läxan att aldrig swisha. Bara kontanter framöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in