2021-09-20, 16:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Corona udviklingen i Sverige det seneste døgn:

22 Corona døde

39 indlagt på intensiv

1009 nye Coron smittede.

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/nyheder/3073-lynoverblik-dagens-tal-og-vigtigste-nyheder-om-coronavirus.html
Sverige rapporterar inte på måndagarna. Detta är fredagens siffror.

Men det är fint att du presenterar siffrorna i tråden. Det har ju varit lite dåligt med det sedan otrolig försvann för oss.
Citera
2021-09-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Då behöver du inte känna dig träffad.

Det är bara se på Facebook bland annat där återkommande personer får representera de grupper jag tänker på.

Att dessa personer inte har blivit skjutna är bara i sig ett mysterium.

Jag är också för vaccinerad av äldre och riskgrupper, men använde munblöja så tidigt som April 2020 för att eventuellt inte smitta ner andra. Vänstern attackerade alla som gick emot Tegnell och hans visdom att munskydd inte fungerade.

Det var så det var under våren 2020. Folk blev attackerade på gatorna om de såg någon använde munskydd ute.

Känner mig absolut inte träffad. Uttryckte bara min åsikt
Citera
2021-09-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns oroväckande det här om smittan går upp, samtidigt som effekten av vaccinet går ned.

Det är därför vi måste börja vaccinera dom först vaccinerade nu igen. Snart är dom helt utan skydd.
Citera
2021-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Tack. Nu gäller det att alla får den tredje sprutan så snart som möjligt så vi slipper ytterligare nedstängning.
Sedan måste vi nå ut till ovaccinerade marginaliserade grupper.

Man borde införa vaccinpass annars så blir det nog restriktioner igen senare i höst.
Citera
2021-09-20, 17:23
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Tack. Nu gäller det att alla får den tredje sprutan så snart som möjligt så vi slipper ytterligare nedstängning.

DU kommer inte slippa nedstängningar ens efter den 10 sprutan.. har du redan glömt vad som sades bara alla vaccinerade sig med första shoten?
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-09-20 kl. 17:34.
Citera
2021-09-20, 17:23
Medlem
Citat:

Hehehe. Vid månadsskiftet kommer alla idioter släppa de sista små tankarna de haft på Covid efter de fått sin andra dos, och därmed var färdigvaccinerade, som det hette för några månader sedan. Eftersom husse släpper på kopplet nu strax, så har man bestämt att det är över. Det blir verkligen intressant att se var vi står med detta nu när virus-säsongen snart drar igång. Solen tappar sin effekt och folk söker sig inomhus. Kanske passar på att fira lite ordentligt också. Arma idioter....
Citera
2021-09-20, 17:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är därför vi måste börja vaccinera dom först vaccinerade nu igen. Snart är dom helt utan skydd.

Tänker likadant. Det har gått över 8 månader sedan de fick vaccin nu.
Citera
2021-09-20, 17:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man borde införa vaccinpass annars så blir det nog restriktioner igen senare i höst.

Ja, det har du rätt i. Man måste ha fördelar som vaccinerad.
Citera
2021-09-20, 17:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
DU kommer inte slippa nedsänkningar ens efter den 10 sprutan.. har du redan glömt vad som sades bara alla vaccinerade sig med första shoten?

Vilka sa något då och vad sa de?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Dina konspiratoriska resonemang om att bli chippad syftade jag på..
Aha. Ja, jag skrev ju att jag var ett år för tidig. Men det är ju så med all information att har inte de flesta kunskaper om informationen eller inte rätt narrativ så anses det ju vara en konspiration.

Med det sagt så gunga tillbaka till din verklighet så ska jag (hoppas jag) endast posta sådant som redan hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Mässling är rejält potent sjukdom som vuxen. Om mässling hade uppstått i dag utan immunitet hade långt fler dött än för C19. Misstänker rätt så många hade haft mässlingen och hade immunitet som vuxen.
Ja, i princip alla vuxna hade haft mässlingen som barn. Men med covid vaccinerar man även personer som haft covid.
Citera
2021-09-20, 17:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehehe. Vid månadsskiftet kommer alla idioter släppa de sista små tankarna de haft på Covid efter de fått sin andra dos, och därmed var färdigvaccinerade, som det hette för några månader sedan. Eftersom husse släpper på kopplet nu strax, så har man bestämt att det är över. Det blir verkligen intressant att se var vi står med detta nu när virus-säsongen snart drar igång. Solen tappar sin effekt och folk söker sig inomhus. Kanske passar på att fira lite ordentligt också. Arma idioter....

Det behövs helt klart påfyllnadsdoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in