Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Det kan jag hålla med om.
Men hur tror du att de kristna i KD känner över dessa rader:
"Vi skall frukta och älska Gud så att vi inte med list försöker få vår nästas arv eller hus, eller under sken av lag och rätt försöker få det, utan att vi hjälper honom att behålla det."
Rader ur Lilla Katekesen som Martin Luther skrev när han såg att det behövdes en liten, grundläggande lärobok i de viktigaste kristna frågorna. En bok som Svenska kyrkan fortfarande använder i sin undervisning om den kristna tron.
Tror du att de känner att Ebba är en bra högsta representant för det största kristna partiet i Sverige?
Jag kan inte prata för någon annan än mig.
Jag håller med i sak dock, man ska inte ska få lura till sig någon annans egendom. Det är där du och jag skiljer oss åt i fallet Ebba vs Esbjörn. Jag ser inte lurendrejeriet, medans det är det enda du ser.
Vad gäller Gamla och Nya Testamentet, vs Martin Luther vs Bibel 2000 och liknande skrifter, är problemet att de ständigt revideras av människor som tolkar tidigare utgåvor och reviderar dessa efter sin livstid och sina personliga erfarenheter. Allt lakas ur, likt ett sönderspelat VHS-band där man så småningom inte ser vad man tittar på. Vi lever i en tid där de religiösa symbolerna föreslås tas bort ur kyrkorummen och där kyrkorna används till andra verksamheter. Den ursprungliga Guden var något helt annat än den Gud människor idag tillber. Kyrkan styrs av politiska partier idag, av företrädare som bryr sig mindre om religion, än om partipolitik. Det kommer med andra ord bara bli värre framgent.
Huruvida KD:s medlemmar känner att hon är den bästa ledare partiet kan vaska fram, låter jag medlemmarna att avgöra. Precis som för alla andra partier.