2021-09-20, 13:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Risken finns att hon hade blivit mördad tidigare. En total brytning hade han aldrig accepterat! Så tror jag. HD var aldrig lika intressant som LW så den senare ville han knappast släppa. Han ville bara visa att hon skulle dansa efter hans pipa.

Utgår du från dig själv nu? Vad du tycker om HD/LW? LW tvingade honom aldrig att välja. Förrän på slutet och då blev hon mördad. Han valde HD. Om LW istället gjort slut och sagt "ingen mer kontakt förrän du väljer mig" så hade hon fått se om han älskade henne eller inte.

Det daltas för mycket med dessa svin till män. Både av fruar och älskarinnor. Det är kvinnorna som gör det möjligt för männen att bete sig på det sättet mot dem.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-20 kl. 13:33.
Citera
2021-09-20, 14:09
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m (2018)

■ Vattenspridaren som St*fan Davidss*n använde sig ut av under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Under olika polisförhör med St*fan Davidss*n samt H*nna Davidss*n.

■ 1: ) Vid första tillfället och enligt H*nna Davidss*n, hade de tvenne, 3 stycken vattenspridare.

■ 2: ) Därefter visste varken St*fan eller H*nna Davidss*n hur många vattenspridare de hade.

■ 3: ) Vid det tredje tillfället hade St*fan och H*nna Davidss*n endast en enda vattenspridare vilken fanns och förvarades längst in i växthuset.

■ Första gången var det 3 stycken vattenspridare, det var H*nna Davidss*n säker på, vid det andra tillfället visste paret Davidss*n inte hur många vattenspridare dom hade, och till sist var både St*fan och H*nna Davidss*n säkra på att de endast hade en enda vattenspridare.

■ Citat Pátrer SOA: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Till exempel då H*nna Davidss*n glömde bort att tokskura St*fan Davidss*n:s
tvättmaskin.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-20 kl. 14:14.
Citera
2021-09-20, 14:32
Medlem
■ IT-Forensikern P*ter W*ckström var en nära vän och kamrat till den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n, han lärde Nattens Vite Riddare både ett och annat

■ Enligt ovan skrivet: Man måste ju få lov att undra om St*fan Davidss*n:s kamrat P*ter W*ckström även lärde upp Golvbrunns-Drottningen HD om hur, och på vilket sätt man kan trixa lite med mobiltelefonen om så skulle behövas ?

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD var ju också hon i raderartagen likt St*fan Davidss*n:s kamrat JG var

Mvh/JM.
Citera
2021-09-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

■ Finns ingen FL som låter förhörsobjektet sitta och läsa i mobilen, Tvärtom så ber dom dej att slå av mobilen under förhöret, Detta vet jag av egen erfarenhet.

■ Jo då, Yodísan HD behandlades som en liten hundvalp med silkeshandskar av både polisen och åklagarna, det var nog ingen som brydde sig om hon [ HD ] satt och lekte med sin mobiltelefon vid det aktuella tillfället, hon kanske rent av skrev ett SMS till St*fan Davidss*n:s kamrat P*ter W*ckström ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

■ Hon satt och höll på med mobilen under själva förhöret,
för att söka efter meddelanden mm

■ Både Nattens Vite Riddare St*fan Davidss*n och Golvbrunns-Drottningen H*nna Davidss*n är av exakt samma skrot och korn.

■ Lika barn, leka bäst

■ Citat St*fan Davidss*n: "Hej älskling, jag raderar löpande" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-09-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

■ SD ljög för alla.

■ Det gjorde även H*nna Davidss*n och
fortfarande gör ... man kan undra
varför ? ... därför att St*fan och H*nna Davidss*n har levt tillsammans under många år och sålunda format varandra, de tvenne kunde varandras trick och knep utan och innan till.

■ Lika barn, leka bäst, och det var just därför som de tvenne en gång i tiden fattade tycke för varandra

■ H*nna Davidss*n är precis lika falsk som hennes mycket älskade Yodánske Riddare en gång i tiden var

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-20 kl. 15:09.
Citera
2021-09-20, 15:30
Avslutad
Citat:
Finns ingen FL som låter förhörsobjektet sitta och läsa i mobilen, Tvärtom så ber dom dej att slå av mobilen under förhöret, Detta vet jag av egen erfarenhet.
Men snälla du, läs hennes förhör. Det framgår med all tydlighet att hon har mobilen och erbjuds titta efter i den för att minnas..
Citera
2021-09-20, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja om omständigheterna jag beskrivit för dig ett par gånger nu är de ”rätta”.
Jag behöver inte assistans med att googla om yppandeförbud rent allmänt.
Jag vet även din kunskapsnivå sen tidigare, annan tråd och dina dåvarande frågor.

HD pratar högst troligt om de första iom att hon nämner bevisning såsom hans bildsvit på 937 bilder och hon anspelar på det blodiga sex hon pratat med TB om.
Fick nån annan av allmänheten ta del av hans första häktningsförhandlingar?
Senast redigerad av develi 2021-09-20 kl. 16:00.
Citera
2021-09-20, 15:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Finns ingen FL som låter förhörsobjektet sitta och läsa i mobilen, Tvärtom så ber dom dej att slå av mobilen under förhöret, Detta vet jag av egen erfarenhet.

Nu var det inte mig du svarade, ber om ursäkt m jag lägger mig i?

En fundering bara, kan det bero på om man är förhörd som vittne eller som misstänkt?

För jag vet ju att SD hade sin mobil i det första förhöret, då ännu inte so misttänkt, och HD var ju inte heller misstänk i det här läget, även om mobilen togs om hand i samband eller efter förhöret.

Jag ser ju i förhör med HD te x

A 149/53
29/5- 18

"V: Näe men han sk .. jo han skrev ju att han var på jobbet.. nä men int .. ja att han .. om han
skrev först .. Nu tittar jag på telefonen för de .. eh .. om han skrev att han har varit på jobb .. i
början att han var kvar på jobbet eller hur han skrev .. Det vet jag inte .. men senare sen när vi
chattade .. ehh .. så vet jag att han skrev att han skulle åka iväg o träna.
"

A 149/28
19/5- 18

"BF: Vet du va han gjorde på måndan då?
V: Eh ..
BF: Om du vill titta i din telefon som stöd för minnet så gör det.
V: Ah .. gärna.
BF: För det kanske är lättare ..
"

Jag vill minnas att även andra vittnen kollar i sin amobiler under förhören, som stöd för minnet t ex.
Citera
2021-09-20, 16:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja det är ju så tankarna har gått här. SD har påverkan på vissa negativt och genomskådas av andra.
Vissa beskriver honom som psykopat och andra som en hjälpsam, kunnig och driven person.
Nu behöver inte det ena utealuta det andra men så har det ju sett ut.

Att ha levt i närheten av de rättsprocesser och misstankar som förekommit här är inte så lätt att hantera. Vad gör man om ens vän, kollega eller partner misstänks för ett så grovt brott frågar man sig lite retoriskt här.

Jag tror faktiskt att SD har varit en hjälpsam, driven och duktig person också. Så som du säger utesluter det ena inte det andra.

Jag ska ju inte säga att jag ett säkert, men medan andra är hjälpsamma både för sin egen skull, kan de ofta vara hjälpsamma för en syfte som är helt oegoistiskt. Typ, att man hjälper någon som man inte känner av empati och inte räknar med att få någon särskild uppmärksamhet för den sakens skull, så tänker jag att SD kan ha haft ett mer utpräglat egensyfte med att hjälpa.

Lite hjälteroll, vilket han också fick i grannskapet.

Men ingen blir väl ledsen av att höra att man har varit snäll, omtänksam och hjälpsam. Det behöver alla höra lite till mans.

Jag lyssnade på ett program med en spykiatriker som beskrev narcissisten. Hon höjde ett varningens finger för känslan av att om något känns för bra för att vara sant, då är det inte sällan fel att lyssna på sin magkänsla.

Det gäller intensiv uppvaktning som kan kännas lite för på och för mycket på direkten t ex. Säg att någon nästan direkt börja prata om att han är kär, vill flytta ihop och nästan gifta sig med dig. För mycket blommor och för intensivt direkt.

Och det kan även gälla andra insater hos grannar, såsom köpa bullar på helgen och vakta med ficklampa i ditt köksfönster nattetid. En gång, kan verka kanske ok om det råkar passa ihop med något annat.
Citera
2021-09-20, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror faktiskt att SD har varit en hjälpsam, driven och duktig person också. Så som du säger utesluter det ena inte det andra.

Jag ska ju inte säga att jag vet säkert; men medan andra är hjälpsamma både för sin egen skull, kan de ofta vara hjälpsamma för en syfte som är helt oegoistiskt. Typ, att man hjälper någon som man inte känner av empati och inte räknar med att få någon särskild uppmärksamhet för den sakens skull, så tänker jag att SD kan ha haft ett mer utpräglat egensyfte med att hjälpa.

Lite hjälteroll, vilket han också fick i grannskapet.

Men ingen blir väl ledsen av att höra att man har varit snäll, omtänksam och hjälpsam. Det behöver alla höra lite till mans.

Jag lyssnade på ett program med en spykiatriker som beskrev narcissisten. Hon höjde ett varningens finger för känslan av att om något känns för bra för att vara sant, då är det inte sällan fel att lyssna på sin magkänsla.

Det gäller intensiv uppvaktning som kan kännas lite för på och för mycket på direkten t ex. Säg att någon nästan direkt börja prata om att han är kär, vill flytta ihop och nästan gifta sig med dig. För mycket blommor och för intensivt direkt.

Och det kan även gälla andra insater hos grannar, såsom köpa bullar på helgen och vakta med ficklampa i ditt köksfönster nattetid. En gång, kan verka kanske ok om det råkar passa ihop med något annat.
Det finns mig veterligen ingen som skulle uppskatta att någon vaktar med ficklampa och lyser in, varken i kök eller sovrum.
Att du kan tycka det är ok och kanske charmigt och vänskapligt, är inte relevant.
Du skriver att du tror inte att IB gjort fel, du tror inte att HD försöker snika till sig av arvet mm
Tror, det gör man i Kyrkan
Citera
2021-09-20, 16:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja det är ju så tankarna har gått här. SD har påverkan på vissa negativt och genomskådas av andra.
Vissa beskriver honom som psykopat och andra som en hjälpsam, kunnig och driven person.
Nu behöver inte det ena utealuta det andra men så har det ju sett ut.

Att ha levt i närheten av de rättsprocesser och misstankar som förekommit här är inte så lätt att hantera. Vad gör man om ens vän, kollega eller partner misstänks för ett så grovt brott frågar man sig lite retoriskt här.

Var han fosterhemsplacerad under vissa tider med tanke på hans sätt att hantera sina problem ?
Bilder ifrån 2021-08-16
Länk: https://gofile.io/d/Bn1ApO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in