2021-09-06, 10:36
Medlem
Limma skinkbits avatar
Vad är Clas Ohlsons unique selling point, om det ens finns någon?
Jag menar, hur ser det ut i ditt hushåll? Vad är det som får dig att bestämma dig för att åka till just Clas Ohlson? Är det något produktsortiment de är bättre på än andra?

Jag hade vägarna förbi i somras och passade på att köpa öronproppar. Det var allt. Jag gick ett varv i butiken och såg ett ganska spretigt utbud av varor i typ kategorin hem och fritid. Men det var inget som direkt fastnade i mitt medvetande. Antar att de hade hyfsat utbud av batterier, lampsladdar och liknande...
Citera
2021-09-06, 10:59
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Butiker säljer det skräp folk vill ha....utbudet speglar verkligen vad för krafs folk köper
Precis man kan knappats beskylla affärerna för att sälja skit, det är kunderna som bestämmer vad som säljs, utbud och kvalité.
Citera
2021-09-06, 15:56
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag menar, hur ser det ut i ditt hushåll? Vad är det som får dig att bestämma dig för att åka till just Clas Ohlson? Är det något produktsortiment de är bättre på än andra?

Jag hade vägarna förbi i somras och passade på att köpa öronproppar. Det var allt. Jag gick ett varv i butiken och såg ett ganska spretigt utbud av varor i typ kategorin hem och fritid. Men det var inget som direkt fastnade i mitt medvetande. Antar att de hade hyfsat utbud av batterier, lampsladdar och liknande...

Jag tror inte de har nåt längre. Vid Juletid har dock ett väldigt bra sortiment av ljust julstjärnor. Annars är det nog batterier, för är det nåt som de ALLTID frågar om vad man än köper så är det om man inte ska köpa ett paket batterier. De måste ju ha nån intern tävling på de där jävla batterierna.
Citera
2021-09-06, 18:26
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Vad är Clas Ohlsons unique selling point, om det ens finns någon?.

För mig är det typ "sista utvägen", om jag inte vet vilken affär jag ska åka till för att hitta en specifik sak, så kollar jag om det är nåt klasse har.
Citera
2021-09-14, 23:23
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
För mig är det typ "sista utvägen", om jag inte vet vilken affär jag ska åka till för att hitta en specifik sak, så kollar jag om det är nåt klasse har.

Tyvärr är de inte längre något alternativ. Sortimentet har bantats ner något otroligt och det de säljer idag är mest ointressant för de flesta, men saker som de köper in väldigt billigt men kan sälja dyrt. Sist jag var där i våras skulle vi ha fyra olika saker inom olika områden som tidigare sålts på clas ohlson, men numera fanns inget av det. Två av sakerna finns bara i beställningssortimentet att avhämtas några dagar senare..
Citera
2021-09-17, 23:07
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:

Unique selling point idag är nog varumärket (mycket pga gamla Clas Ohlson) i kombination med tillgängligheten.
Citera
2021-09-20, 12:57
Medlem
Clas O eller Kjell Co, näst intill samma

Besökte HM, trodde ja var på Hemtext, HM sålde gardiner, täcken och prydnader etc
Citera
2021-09-20, 13:27
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix

Besökte HM, trodde ja var på Hemtext, HM sålde gardiner, täcken och prydnader etc

Kjell co är ju inte alls samma. Du kan inte köpa köksutrustning, solstolar och sånt bjäfs hos dem. Och det är heller inte självbetjäning. Så du är fel ute. Clas börjar likna vilken bensinstations utbud somhelst.
Citera
2021-09-20, 13:44
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

du får betydligt bättre service på kjell tycker jag. Dom oftast tar sig tid att förklara saker även för dom mindre tekniskt kunniga.. till clas vet jag inte om jag nånsin gått o handlat i deras butiker.... värdelösa.
Citera
2021-09-20, 23:04
Medlem
Citat:

HM Home har funnits ett par år nu.
Citera
2021-09-21, 07:20
Bannlyst
Till skillnad från de flesta andra lågpriskedjor går Clas Ohlson inte bra numera. Omsättningen minskar, vinsten minskar. Det kan bl.a. bero på att många av deras butiker finns i citylägen, som ju har minskad kundtrafik överlag. men det beror förstås mycket på att de inte är det givna stället att bege sig till inom någon produktkategori.

Om man vill ha billig bilutrustning åker man till Biltema, den som är ute efter hemmafixargrejer beger sig till Jula, ÖB har billigt toalettpapper, Rusta har billigs tapeter, Dollarstore är platsen för den som vill köpa på sig allehanda billigt skräp ... Men varför bege sig Clas Ohlson?

Dessutom är det ju inte ens billigt. Skulle köpa ny ventilationsslang till köksfläkten. Clas Ohlson var till och med dyrare än Karl Hedin ...

Så prognosen är att företaget kommer fortsätta sjunka.
Citera
2021-09-21, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Till skillnad från de flesta andra lågpriskedjor går Clas Ohlson inte bra numera. Omsättningen minskar, vinsten minskar. Det kan bl.a. bero på att många av deras butiker finns i citylägen, som ju har minskad kundtrafik överlag. men det beror förstås mycket på att de inte är det givna stället att bege sig till inom någon produktkategori.

Om man vill ha billig bilutrustning åker man till Biltema, den som är ute efter hemmafixargrejer beger sig till Jula, ÖB har billigt toalettpapper, Rusta har billigs tapeter, Dollarstore är platsen för den som vill köpa på sig allehanda billigt skräp ... Men varför bege sig Clas Ohlson?

Dessutom är det ju inte ens billigt. Skulle köpa ny ventilationsslang till köksfläkten. Clas Ohlson var till och med dyrare än Karl Hedin ...

Så prognosen är att företaget kommer fortsätta sjunka.

Billig elektronik och sodastream smaksättningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in