2021-09-20, 09:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Min personliga tes är att siffrorna är betydligt underrepresenterade och att regeringen och inte minst FHM vet om det och har gjort sin vaccinationsstrategi därefter.

Oj, hur många?

100 000?

1 000 000?

Provaxxers börjar bli mer och mer galen verkar det som.
Citera
2021-09-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad tycker du whataboutism tillför en tråd om covid19? Det finns säkert trådar om svält om du vill engagera dig i det.

Tillför ganska mycket då folk hetsar till vaccinering pga solidaritet. Varje liv är väl lika mycket värt? Eller nej, unga friska människor som svälter ihjäl kanske borde få mer uppmärksamhet än sjuka 82-åringar som dör lite i förtid pga usel äldrevård och ett förkylningsvirus.
Citera
2021-09-20, 10:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vi kan nog förhålla oss till vilka åldersgrupper som har dött.

Att inkludera 6,4 miljoner människor under 50 år när det har dött enbart 161 stycken sedan pandemins början är idioti. Hell lägg till upp till 60 år där det är ca 400 till som har dött, men det är på 7,7m av Sveriges befolkning.

Det är alltså bra mycket större risk att vaccinera sig än att bli infekterad om man är under 50 år.

Speciellt med alla biverkningar som har rapporteras.

Det har vårdats närmare 80 000 på sjukhus och det fanns sist jag kollade minst 25000 med långtidscovid, säkert fler nu. Att ta ett vaccin som kan förhindra det ser inte jag som idioti.

Jag känner ingen som vaccinerat sig som fått några allvarliga biverkningar. I min närmaste omgivning vet jag 3 som avlidit av viruset, varav en släkting. Däremot har jag läst om ett par som dött av Astrazenecas vaccin. Att en biverkning rapporteras är positivt, allt ska upp på bordet och undersökas.
Citera
2021-09-20, 10:02
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Oj, hur många?

100 000?

1 000 000?

200k i Sverige är väl inte helt orimligt. Jag känner fler med postcovid än jag känner öppet homosexuella.
Citera
2021-09-20, 10:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Tillför ganska mycket då folk hetsar till vaccinering pga solidaritet. Varje liv är väl lika mycket värt? Eller nej, unga friska människor som svälter ihjäl kanske borde få mer uppmärksamhet än sjuka 82-åringar som dör lite i förtid pga usel äldrevård och ett förkylningsvirus.

Nej det tillför ingenting. Skriver du i vanliga fall i svälttrådarna och hetsar folk att skänka pengar till dessa svältoffer? Antagligen inte. Står du på barrikaderna och säger till folk att de ska svälta och istället ge sina pengar till dessa svältoffer? Skänker du själv dina pengar så dessa svältoffer ska få mat så du får gå hungrig sen? Säg som det är, du är okunnig, egoistisk och rädd för en spruta som du inte vet något om trots att du kan läsa dig till all information på nätet.
Citera
2021-09-20, 10:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har vårdats närmare 80 000 på sjukhus och det fanns sist jag kollade minst 25000 med långtidscovid, säkert fler nu. Att ta ett vaccin som kan förhindra det ser inte jag som idioti.

Jag känner ingen som vaccinerat sig som fått några allvarliga biverkningar. I min närmaste omgivning vet jag 3 som avlidit av viruset, varav en släkting. Däremot har jag läst om ett par som dött av Astrazenecas vaccin. Att en biverkning rapporteras är positivt, allt ska upp på bordet och undersökas.

Det var inte så många när jag tittade på svt listor av iva och normal inläggning.

Men hur många under 50 år har varit inlagda?

Enligt socialstyrelsen är det ca 12k med postcovid, det är även mig inkluderat. Fast jag gillar inte att använda det som ett argument.

Man får sätta det i perspektiv. Att 80k har varit inlagda och det är ca 80% över som är över 65 år gör det ganska oärligt.

Min ståndpunkt är att vaccinera äldre och riskgrupperna helt enkelt.

Det pratades tidigare i tråden om ca 200k kvinnor som har fått biverkningar med utebliven mens, blödningar från vaginan osv.

Så ja, allt ska upp på bordet som du säger.
Citera
2021-09-20, 10:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har inte fattat någonting. Vaccinerna innehåller grafen och där ligger nanotekniken. När någon vaccineras skannar man för Bluetooth-signaler från deras mobiler. Sedan präglas nanopartiklarna med ip-numret. Sedan kan man hålla koll på befolkning då man har RFID-mottagare överallt som registrerar allt från hjärtslag till vad du äter.

True story! Läste det på Twitter alldeles nyss.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Triage av ovaccinerade i Idaho för tillfället:

Dr Noor Bari
@NjbBari3
Every adult diagnosed with COVID-19 in Idaho is on a universal do not resuscitate order.

Every adult.

Don’t try to live with the virus.

Get vaccinated if you can. Wear a respirator or well fitted mask, good seal, and ventilate your workspaces/schools.
https://twitter.com/NjbBari3/status/1439275963263586305?s=20

https://pbs.twimg.com/media/E_gOHtgVkAEzmgA?format=jpg&name=large

Och sen länkar du till twitter

Men din twitter stämmer, det är triage i Idaho.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/idaho-declares-statewide-hospital-resource-crisis-covid-surge-rcna1997
Citera
Medlem
Citat:
Och du tycker det verkar rimligt även fast jag skriver att jag känner fem stycken? Tror du på deras statistik om invandrare och brott också?

Säger nog mer om din umgängeskrets än covid då jag känner många som drabbats av covid men ingen som gnäller om postcovid. Symptomen på postcovid är dessutom nästintill identiska med ångest och stress. Ringer det inte lite i klockorna?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
200k i Sverige är väl inte helt orimligt. Jag känner fler med postcovid än jag känner öppet homosexuella.

Så var femte svensk får långtidscovid enligt dig.

Så över 2 miljoner om hela Sverige blir smittad

Det var Tegnells plan alltså?
Citera
2021-09-20, 10:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det var inte så många när jag tittade på svt listor av iva och normal inläggning.

Men hur många under 50 år har varit inlagda?

Enligt socialstyrelsen är det ca 12k med postcovid, det är även mig inkluderat. Fast jag gillar inte att använda det som ett argument.

Man får sätta det i perspektiv. Att 80k har varit inlagda och det är ca 80% över som är över 65 år gör det ganska oärligt.

Min ståndpunkt är att vaccinera äldre och riskgrupperna helt enkelt.

Det pratades tidigare i tråden om ca 200k kvinnor som har fått biverkningar med utebliven mens, blödningar från vaginan osv.

Så ja, allt ska upp på bordet som du säger.

Det är i alla fall inga 200k kvinnor i Sverige som fått problem med det då hade vi haft ett ramaskri.

Jag tar personligen sprutan för att få ett stopp på det här, jag är trött på skiten.
Citera
2021-09-20, 10:16
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Så var femte svensk får långtidscovid enligt dig.

Så över 2 miljoner om hela Sverige blir smittad

Tror du att bara 1 miljon blivit smittade eller?
Citera
2021-09-20, 10:18
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Säger nog mer om din umgängeskrets än covid då jag känner många som drabbats av covid men ingen som gnäller om postcovid. Symptomen på postcovid är dessutom nästintill identiska med ångest och stress. Ringer det inte lite i klockorna?

Hur många är många? Hur långt är ett snöre? Bor du i mammas källare? Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in