2021-09-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorttea
En av era paradgrenar är att irritera män för att se hur långt ni kan tänja gränserna innan det brister sedan har mage att bli förvånade när ni konstant maler med er skit.

Nu är det väl ändå du som låter bitter.
Citera
2021-09-19, 20:37
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatianathegoodgirl
Tack för ett ärligt svar, men för mig händer det hela tiden och det längsta vi har gått utan att prata är en vecka. Vem går en vecka utan att prata med någon man älskar?

Någon som är rädd? Eller trött? Förmodligen någon som känner vanmakt och frustration. Antingen för att han vet att du har en poäng och han skäms, eller för att han tycker att han har rätt men inte blir lyssnad på?
Citera
2021-09-19, 20:40
Medlem
Oj. En tråd där en kvinna ställer en fråga om sitt misshandlande och sadistiska kräk till man och alla män hoppar in och attackerar kvinnan istället. Oväntat!!

Som vanligt så ska män försöka sig på att i grupp gaslighta kvinnor och skuldbelägga kvinnan för att hennes man väljer att misshandla henne.

Jag säger återigen att du till 100% gör rätt i att dumpa honom. När han straffar dig med sin tystnad så är syftet att såra dig och lära dig att "veta hut".

Hade han bara behövt "lugna ner sig" eller ta en paus (eller tänkt att du kanske behöver lugna ner dig) så hade han istället sagt "du, jag känner mig lite upprörd just nu. Kan vi prata om det här imorgon istället?".

Då hade TS inte behövt oroa sig för vad hans tystnad innebär eftersom att hon vetat om att de ändå kommer att prata ut om det nästa dag. Hon skulle inte heller behöva gå runt och undra när (eller ens om) hennes man tänker prata med henne igen.

Det är stor skillnad.
Senast redigerad av nyckelbarnen 2021-09-19 kl. 21:02.
Citera
2021-09-19, 20:42
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Jag tar ansvar för mina handlingar och ber alltid om ursäkt. Jag ska inte sitta här och diskutera med dig dina scenarior om andra kvinnor och försvara dem då jag inte känner vem eller vilka du verka ha så mycket hat mot. Om mitt ämne inte passar dig har ingen tvingat dig att skriva här. Du är väldigt trångsynt och lägg ner att ”försöka förstå kvinnors psykologi då du är helt dålig på det.

Nu sitter du och hittar på igen. Jag har ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Nu är det väl ändå du som låter bitter.

Jag är inte bitter. Men mäns natur har negativa sidor och även kvinnor. Bara för att jag belyser kvinnors negativa sida innebär inte att jag är bitter. Varför argumenterar du som en kvinna för?
Citera
2021-09-19, 20:42
Medlem
Conams avatar
Slå dig fri och hitta nån att tycka om och som gillar dig, idioten du svansar för kommer aldrig att förstå!
Citera
2021-09-19, 20:49
Medlem
Om man resonerar att "män är bara bra till en sak och det är att knulla" så förstår jag lite valet av man som du har.

Jag är själv lite likadan om personen i fråga inte kan resonera ödmjukt. Ogillar människor som "alltid ska ha rätt" och då får ju personen en blick av mig. Däremot har man ju gått med på att kommunicera på barnnivå, brukar dock inte sluta med något konstruktivt.

Många människor har dålig självkänsla och blandar ihop det med begreppet självförtroende och det blir bara så himla fel. Att vara bra att kommunicera är så mycket mer än att resonera att man har erfarenhet eller har hört det från någon annan, här kommer självförtroende in om man hör skitsnack från den ena partnern, ska man ge sig in i leken då? Självkänslan säger ju ifrån om den ena börjar gå mot personangrepp och säger det stereotypiska "jag lägger ner mest energi på relationen... Jag gör allt i relationen" etcetera. Förstår inte hur vissa män kan gå med på det här.

Folk har olika livshistorier som formar ens identitet, roller... Finns så mycket evidens hur människor är som personer, bara att läsa sociologi, psykologi, sociokulturellt lärande så får man en liten glimt för att inse att de flesta inte kan ett skit om relationsbiten.
Citera
2021-09-19, 20:55
Medlem
CompressorVanes avatar
Det finns alltid två sidor av ett mynt.

Du kanske har ett sätt han avskyr och om jag själv ignorerat damer är det för att det inte är lönt att prata med dem ens, de begriper inte vad eller vill ens försöka förstå vad man säger.

Ta det lugnt istället och brusa inte upp.
Går det inte utan att han tex skriker på dig, -Gå ut. En stor grej med att bo ihop är att veta när man ska ta en fight och inte, och bara gå.
Citera
2021-09-19, 20:56
Medlem
Citat:
Asså jag vet inte vad är så jävla fel men varje gång jag hamnar i argument med honom så eskalerar det bara till att vi skriker mot varandra. I fredags tjafsade vi och han har ej pratat med mig sedan dess och idag är söndag. Jag förstår inte människor som inte kan uttrycka sig och kommunicera. Han tror att hans tystnad skadar mig och kommer be han att prata med mig men jag vägrar då jag förtjänar bättre än att bli behandlad såhär. Som att jag inte är värd hans blick eller ord. Vad jag vet har ingen av oss någonsin varit otrogen. Han gör detta varje gång vi tjafsar. Det tar evigheter att prata igen. Jag hatar detta då jag är en person som kommunicerar vad jag vill och talar ut när något inte är rätt. Vad ska jag göra.

Är det här någon nytillkommet beteende?
Citera
2021-09-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Det finns alltid två sidor av ett mynt.

Du kanske har ett sätt han avskyr och om jag själv ignorerat damer är det för att det inte är lönt att prata med dem ens, de begriper inte vad eller vill ens försöka förstå vad man säger.
Det låter inte så smart att gifta sig eller ha ett förhållande med en kvinna som man knappt står ut med och vars sätt man avskyr.
Citera
2021-09-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Om man resonerar att "män är bara bra till en sak och det är att knulla" så förstår jag lite valet av man som du har.

Jag är själv lite likadan om personen i fråga inte kan resonera ödmjukt. Ogillar människor som "alltid ska ha rätt" och då får ju personen en blick av mig. Däremot har man ju gått med på att kommunicera på barnnivå, brukar dock inte sluta med något konstruktivt.

Många människor har dålig självkänsla och blandar ihop det med begreppet självförtroende och det blir bara så himla fel. Att vara bra att kommunicera är så mycket mer än att resonera att man har erfarenhet eller har hört det från någon annan, här kommer självförtroende in om man hör skitsnack från den ena partnern, ska man ge sig in i leken då? Självkänslan säger ju ifrån om den ena börjar gå mot personangrepp och säger det stereotypiska "jag lägger ner mest energi på relationen... Jag gör allt i relationen" etcetera. Förstår inte hur vissa män kan gå med på det här.

Folk har olika livshistorier som formar ens identitet, roller... Finns så mycket evidens hur människor är som personer, bara att läsa sociologi, psykologi, sociokulturellt lärande så får man en liten glimt för att inse att de flesta inte kan ett skit om relationsbiten.
Sluta använda något jag har skrivit av ilska för att jag är i talkarantän. Försök förstå mig istället då jag inte säger jag är perfect. Jag vill bara förstå vad han vinner på att vara tyst.
Citera
2021-09-19, 20:59
Medlem
Citat:
Asså jag vet inte vad är så jävla fel men varje gång jag hamnar i argument med honom så eskalerar det bara till att vi skriker mot varandra. I fredags tjafsade vi och han har ej pratat med mig sedan dess och idag är söndag. Jag förstår inte människor som inte kan uttrycka sig och kommunicera. Han tror att hans tystnad skadar mig och kommer be han att prata med mig men jag vägrar då jag förtjänar bättre än att bli behandlad såhär. Som att jag inte är värd hans blick eller ord. Vad jag vet har ingen av oss någonsin varit otrogen. Han gör detta varje gång vi tjafsar. Det tar evigheter att prata igen. Jag hatar detta då jag är en person som kommunicerar vad jag vill och talar ut när något inte är rätt. Vad ska jag göra.

Det han gör kallas för ”silent treatment”, en väldigt otrevlig form av kontroll. Känner igen beteendet från en tidigare relation. Finns narcissistiska tendenser? Dessa kan vara både overt (grandiosa) och covert (sårbara), de senare använder mycket passiv aggressivitet som kontrollmedel, bla silent treatment.
Citera
2021-09-19, 21:03
Medlem
Citat:
Sluta använda något jag har skrivit av ilska för att jag är i talkarantän. Försök förstå mig istället då jag inte säger jag är perfect. Jag vill bara förstå vad han vinner på att vara tyst.

Han vinner inte ett skit på det. Barnsligt är det. Däremot förstår jag inte varför han är tillsammans med dig...

Att vara tyst är att vara passiv aggressiv. Verkar vara en svagsint man som du har, förstår mig inte på den typen av män. Men som sagt så gör man sådär när den ena har låg självkänsla. Eftersom det är lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in