2021-09-19, 20:08
Medlem
Hej!

Vilka oskrivna sociala regler upplever ni att människor i Sverige ofta bryter mot?

Ni som inte tycker att det inte finns några oskrivna sociala regler behöver inte svara alls.

/ Ernst
Citera
2021-09-19, 20:12
Medlem
sortteas avatar
Problemet är väl inte att svenskar bryter oskrivna sociala regler, det bara lägger till en massa.
Citera
2021-09-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorttea
Problemet är väl inte att svenskar bryter oskrivna sociala regler, det bara lägger till en massa.

Ge exemple på sociala regler du tycker är töntiga och som du bryter!
Citera
2021-09-19, 20:16
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirchsteiger57
Ge exemple på sociala regler du tycker är töntiga och som du bryter!

Jag har autism, så jag bryter mot typ alla oskrivna sociala regler om jag finner att det passar mig. Inte så att jag är omedveten om dem, jag bryr mig bara inte.

Kan gå fram till en främmande person och fråga vad de har för färg på sina underkläder tex, I have no shame.
Citera
2021-09-19, 20:22
Medlem
BigFatCones avatar
Att man ska hålla sitt och andras privatliv just privat. Jag vet inte hur många samtal över högtalartelefon jag har tagit del av. Samtal som i allra högsta grad har varit förtroliga, men som alla inom 10 meters radie fick ta del av.
Citera
2021-09-19, 20:23
Medlem
badsaltads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorttea
Jag har autism, så jag bryter mot typ alla oskrivna sociala regler om jag finner att det passar mig. Inte så att jag är omedveten om dem, jag bryr mig bara inte.

Kan gå fram till en främmande person och fråga vad de har för färg på sina underkläder tex, I have no shame.
Någon med autism skulle väl inte ha självinsikten som du verkar ha? Du kanske bara är obehaglig?
Citera
2021-09-19, 20:23
Medlem
badsaltads avatar
Folk på gymmet som vrålar, spelar musik i egen högtalare eller pratar i telefon på högtalare
Citera
2021-09-19, 20:25
Medlem
TheJackets avatar
Blattar som är högljudda som en flock apor på bussar/tåg/vagnen
Citera
2021-09-19, 20:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Man tar en lös prilla från Ettan och stoppar in i munnen varefter fingrarna torkas mot jeansen eller mot varandra så att skiten hamnar på golvet
Citera
2021-09-19, 20:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Folk som inte fattar att man ska släppa ur folk ur bussen/tåget/affären innan man själv går in.
Citera
2021-09-19, 20:33
Avslutad
Att inte flytta sig från kassor när de har betalt, och att gå hela familjen sidleds långsamt utan att vara uppmärksam på att det finns folk bakom som vill gå om.

/ Ola
Citera
2021-09-19, 20:38
Medlem
ost-e-knarks avatar
Talla inte på min jävla skärm, skall du peka så håll en tumm ifrån skärmen. Fanskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in