2021-09-19, 13:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Samt formuleringen gällande sexuell posering, nakenbilder om offret är över 15
" ”samtliga omständigheter”.
Inom sexualbrottslagen finns också en praxis kring att personer som utnyttjat sin beroendeställning kan dömas

Det är förnodligen det som Bali kan dömas för i fallet.

Högst tveksamt att man skulle kunna hävda att tjejen varit i någon beroendeställning till Bali. Han var inte hennes chef, lärare, läkare, förmyndare, eller liknande.

Saken är den att även om Bali skulle ha efterfrågat några nakenbilder, vilket är den första tröskeln man måste passera så är det, åtminstone i min mening, osannolikt att det skulle ses som olagligt.

Förhoppningar eller farhågor om att Bali skulle bli dömd för något brottsligt kan man antagligen släppa, men hur hans framtida karriär ser ut är en annan femma.
Citera
2021-09-19, 13:39
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som inte är "so what" är att om man lyckas med detta så kommer detta att bli en standardmetod för att angripa politiker man inte gillar. En obevisad beskyllning, kompletterat med en organiserad kampanj på sociala medier, där konspiratörerna låtsas vara upprörda medborgare.

Politiker ska angripas, 99% borde dödas för att främja mänskligheten!
Citera
2021-09-19, 13:40
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Åh nej vad säger du? En person på Flashback som inte är konsekvent i sin argumentation och som verkar ha en agenda? Inte på Flashback? Det kan du väl ändå inte mena?

Snyggt avslöjande från vår egen grävande journalist MadBalt. Vad är ditt nästa scoop?

Ja, föreslog redan igår att de som vill diskutera diverse medlemmars eventuella hyckleri, och gå igenom post-historik mm, lämpligen gör detta i en separat tråd.
Citera
2021-09-19, 13:42
Medlem
Episkexperts avatar
Ska bli intressant att se hur många fall som liknar det här som dyker upp. Enligt medier som Aftonslasket finns det fler tonåriga tjejer som den lille iraniern har varit i kontakt med. Bara att poppa popcorn och se hur han imploderar inför öppen ridå.
Citera
2021-09-19, 13:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Politiker ska angripas, 99% borde dödas för att främja mänskligheten!

Snarare 80% i så fall.
Citera
2021-09-19, 13:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Högst tveksamt att man skulle kunna hävda att tjejen varit i någon beroendeställning till Bali. Han var inte hennes chef, lärare, läkare, förmyndare, eller liknande.

Saken är den att även om Bali skulle ha efterfrågat några nakenbilder, vilket är den första tröskeln man måste passera så är det, åtminstone i min mening, osannolikt att det skulle ses som olagligt.

Förhoppningar eller farhågor om att Bali skulle bli dömd för något brottsligt kan man antagligen släppa, men hur hans framtida karriär ser ut är en annan femma.
Det skulle kunna vara former utav löften om avancemang inom de bådas parti. Löften om resor m,m. Typ en variant av att locka barn med smågodis, jag vet inte hur man resonerar där.
Citera
2021-09-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Idiot. Har någonting skett så ska det bevisas. Inte att det INTE skett. Om jag säger att du knullar dina syskon så tycker dui att du ska bevisa att du inte gör det?

Du misstar ett forum för skvaller och spekulation med en domstol. Jag ser ingen anledning att tvivla på flickan. Hanif däremot....
Citera
2021-09-19, 13:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det skulle kunna vara former utav löften om avancemang inom de bådas parti. Löften om resor m,m. Typ en variant av att locka barn med smågodis, jag vet inte hur man resonerar där.

Tror inte att sådant räcker för att någon ska vara i "beroendeställning", snarare skulle sådant kanske vara mer intressant i ett ärende rörande köp av sexuella tjänster, men det är trots allt inte den rubricering man valt i detta fall.

Jag kan förstås ha fel, men jag ser det som extremt osannolikt att det blir några rättsliga påföljder för Balis, men som sagt är det här inte enbart en fråga om eventuell brottslighet utan även en om förtroende och den senare biten är långt mer osäker.
Citera
2021-09-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Hata hata hata, det är allt ni inom brunvästern kan.

Jag knullade en 34-årig läckerbit till kvinna när jag var 17. Vi var som kaniner. Minns än i dag hur jag slet av hennes jeans.

Menar du att hon då knullade ett barn?

Ja, och det är uppenbart att det skadade din mentala utveckling eftersom du verkar inte ha kommit längre som människa än du hade gjort då som sjuttonåring. En trasig och pervers vuxen utnyttjade ett sjuttonårigt barn som därmed blev så uppfuckat att hen inte ens som pantad vuxen kan se hur sjukt det är när vuxna utnyttjar barn. Bra illustration av hur farligt det är när vuxna utnyttjar barn.

Måste säga att jag inte håller med dem som raljerar om "högern" i den här tråden. Det är inte högern utan ff a ett gäng autistiska incels i CucksOfBali som är upprörda över att losern som symboliserade deras enda hopp om att uppnå framgång och respekt åkt dit på precis det sätt man hade kunnat vänta sig. Dessa personer har aldrig fattat sociala koder och känner sig ständigt förföljda av alla normies som styr samhället. Se bara hur de går på om att det minsann inte är olagligt för en vuxen man med makt att utnyttja ett barn i beroendeställning. Nu råkar det vara helt fel, men grejen är att de behöver lagar för att ens komma i närheten av att fatta vad de bör och inte bör göra. De måste fan habiliteras.

Det jag väntar på nu är att andra som utsatts av Bali ska träda fram.
Citera
2021-09-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag ser ingen anledning att tvivla på Bali men tjejen har försökt sätta dit andra för samma sak tidigare.

Det har hon inte gjort. Det är dock en jävla massa analfabeter som tror det för att de har feltolkat en slarvigt skriven och insinuant text i FT.
Citera
2021-09-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag ser ingen anledning att tvivla på Bali men tjejen har försökt sätta dit andra för samma sak tidigare.
Det stämmer att det inte är första gången någon ber henne att skicka nudes.

https://pbs.twimg.com/media/E_ZDSnzWYAUa_al?format=jpg&name=large

Men du kommer såklart ljuga och hitta på att jag photshoppat bilden eller att den på annat sätt inte är giltig.
Citera
2021-09-19, 13:59
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Först får du berätta varför du tycker det är ok att en 32 årig man uppvaktar en 15 årig flicka för möjligt sexuellt umgänge. Du försvarar det beteendet genom att exemplifiera med ett övergrepp som du utsattes för ett som 17 åring. Berätta mer om hur du motiverar det försvarbara i Hanif beteende.
Vilket lvergrepp? Jag raggade upp hebbe.

Ni inom hatvänstern är mer än störda i era försök att skapa falska narrativ.

Jag väljer att förhålla mig till fakta. Sådant som Hanif presenterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in