Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Förutsatt nu att tjejen kan styrka sitt narrativ.
Vad är ängsligt och fegt här då? Att låta en person som är anklagad för att försöka utnyttja sin position för att få ligga med minderåriga sitta kvar bara för att inte förarga hans följarskara på twitter?
Handen på hjärtat så skulle jag aldrig rösta M men jag känner många som gör och jag har svårt att tro att någon av dem skulle acceptera ett sådant beteende som beskrivs ovan. Även om jag inte har mycket till övers för Ms politik så tror jag att även många i partiet delar min uppfattning i denna frågan. Men för all del, jag kan ha fel.
Är det då ängsligt och fegt att stå upp för sina gemensamma värderingar och markera mot människor som beter sig på det här sättet? Vill man att en person som beter sig såhär ska vara en representant för partiet? Om man ska vara cynisk så behöver det inte vara vara en fråga om värderingar utan även valstrategi om nu tjejen kan styrka sina påståenden
Nu förutsätter du att tjejen ljuger, vi kanske ska vänta tills utredningen säger sitt?
Nja, enligt hennes egen utsago ”märkte hon att han ville ha sex”. Hon kan absolut ha rätt att ha känt så.
Det betyder inte med automatik att den andra parten inte alls tänkte på det och också kan ha rätt till sin känsla.
Det betyder inte att någon ljuger.
Vad säger du när förundersökningen kommer fram till ”brott ej styrkt” och inte blir offentlig (vilket den inte får bli då).
Vem har ljugit eller inte ljugit i så fall?