2021-09-18, 22:21
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej men jag tycker inte att du ska be om ursäkt för någonting, utan diskussioner är diskussioner (såtillvida man inte passerar en gräns vilket du inte gjorde).

Oavsett vad så ska du i alla fall veta att jag verkligen tycker om människor som kan be om ursäkt och inse sina misstag, så den egenskapen gillar jag hos dig. Men som sagt, du har inte gjort några fel så du behöver inte be om ursäkt. Sen tycker jag också att högern beter sig lika illa i den här tråden och man vet att Balis följarskara bara försvarar honom för att de håller med honom, inte för att de på allvar tycker att det är fel att anklaga personer oskyldigt. Hade de verkligen tyckt det hade de exempelvis varit lika arga i tråden om den våldtäktsmisstänkte sossen som nu hängts ut av nazister.

Bra att veta att ännu kan ha bra diskussioner med folk här!

Det är väl det som händer i en tråd när vi har ungefär exakt noll aning om exakt hur någonting har gått till i den här historien. Vi vet inte vad för bevis (tänker bildmaterial och så vidare) tjejen gick till partiet med, vi vet inte om Bali gjort någonting. Nu är det väl bra att ingen av dom går ut med exakt vad de påstår sig när det kan bli en utredning av det.

Nu får vi helt enkelt vänta och se vad som händer.

Ha en trevlig kväll!
Citera
2021-09-18, 22:23
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det som män som Bali här utsätts för är just ett karaktärsmord och han kan inte försvara sig utan att kritiseras för det också. Hur hemskt detta är förstår bara den som drabbats av det.

Det är därför viktigt att med kraft bekämpa sådana här häxprocesser och när media och rättsväsendet inte gör det måste andra gå in och kritiskt granska dem som kölhalar män offentligt utan att redovisa bevisning. Om det inte kostar lika mycket för dem som krossar män med ogrundade beskyllningar så kommer detta inte upphöra.

Det viktiga är väl att vi får ett rättsväsende med ork och resurser att utreda fler sådana här beskyllningar samt eventuella efterkommande åtal för falsk tillvitelse. När beslut fattas om att inte väcka åtal är det till stor del en vinst för flickan som ropar att vargen kommer eftersom det inte utretts ordentligt och misstankarna därmed kvarstår hos många. Då blir skuldfrågan något som beror på vilken sida som kan mobilisera och spinna bäst på sociala medier och inte vilka bevis som faktiskt kan presenteras. Så vill ingen rimlig människa ha det.
Citera
2021-09-18, 22:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Det viktiga är väl att vi får ett rättsväsende med ork och resurser att utreda fler sådana här beskyllningar samt eventuella efterkommande åtal för falsk tillvitelse. När beslut fattas om att inte väcka åtal är det till stor del en vinst för flickan som ropar att vargen kommer eftersom det inte utretts ordentligt och misstankarna därmed kvarstår hos många. Då blir skuldfrågan något som beror på vilken sida som kan mobilisera och spinna bäst på sociala medier och inte vilka bevis som faktiskt kan presenteras. Så vill ingen rimlig människa ha det.

Problemet är inte primärt orken att utreda utan att män döms på enbart kvinnans ord i sexualmål. Beviskraven har sänkts till nästan noll just därför att det sällan går att få fram bevis i dessa mål då det bara är två parter som vet vad som skett. Priset får männen betala som blir rättslösa.

Samtidigt är läget ett helt annat vid överfallsvåldtäkter som främst begås av importerade män. Dessa får man sällan tag på och om man någon gång ibland lyckas med det så ställs det högre beviskrav här. Om man trots det lyckas döma de blir straffen milda och utvisning sker inte. Deras liv krossas heller inte därför de inte har en karriär som förstörs.

Dessa två kategorier klumpas sedan ihop och då slås det fast att det är svårt att ordna fällande domar, och då lobbas det fram ännu lägre beviskrav i den första kategorin trots att beviskraven där är nästan obefintliga.
Citera
2021-09-18, 22:53
Medlem
Giant Squids avatar
Det började alltså med att Bali gjorde en vänförfrågan till henne på Instagram två månader innan de träffades för första gången.
Citera
2021-09-18, 22:57
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Och ovan är övertygande bevisning?
Du kan hitta vilken sörja som helst på nätet för att stödja ett påstående.
1. Väldigt mycket pekar på AE som initiativtagare till drevet, han har bevisligen pratat om det ett år. Waybackmachine är ombaemhärtig

2. Twittervänstern har bevisligen gått bananas, jag har inte Twitter och ändå drunknat i dynga.

3. Balis anhängare kommer sannolikt polisanmäla AE https://mobile.twitter.com/Alejand65887401/status/1438538349602648067

Visst, man kan hitta mycket dynga på nätet, men nästan 25 år på nätet ger ändå en viss känsla, och både vad som kommit fram och timingen gör det väldigt sannolikt att det här är orkestrerat. Hade de haft bevis mot Bali hade de anmält för ett år sedan, att köra samtidigt som nomineringen till Riksdagen görs tyder snarare på att det är sätt att få honom ur vägen med fulspel.
Citera
2021-09-18, 23:02
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
1. Väldigt mycket pekar på AE som initiativtagare till drevet, han har bevisligen pratat om det ett år. Waybackmachine är ombaemhärtig

2. Twittervänstern har bevisligen gått bananas, jag har inte Twitter och ändå drunknat i dynga.

3. Balis anhängare kommer sannolikt polisanmäla AE https://mobile.twitter.com/Alejand65887401/status/1438538349602648067

Visst, man kan hitta mycket dynga på nätet, men nästan 25 år på nätet ger ändå en viss känsla, och både vad som kommit fram och timingen gör det väldigt sannolikt att det här är orkestrerat. Hade de haft bevis mot Bali hade de anmält för ett år sedan, att köra samtidigt som nomineringen till Riksdagen görs tyder snarare på att det är sätt att få honom ur vägen med fulspel.
Solklart fall av fulspel, vänstern kommer förlora på detta
Citera
2021-09-18, 23:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck

Vad har han sagt om HB som utgör förtal?
Citera
2021-09-18, 23:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jaha redogör då för vad kritiken består av, alltså lite mer detaljerat än att det råder en tystnadskultur. Ge mig detaljer!

Jag har varken en åsikt eller ståndpunkt rörande detta, eller mer info än vad som sagts i media. Det är du som tagit ställning och hävdar att informationen som getts till media är grundlösa påståenden.

Så vad har du för belägg på att det är grundlösa påståenden?
Citera
2021-09-18, 23:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har varken en åsikt eller ståndpunkt rörande detta, eller mer info än vad som sagts i media. Det är du som tagit ställning och hävdar att informationen som getts till media är grundlösa påståenden.

Så vad har du för belägg på att det är grundlösa påståenden?

Precis det var min poäng, de okända personerna som påstås kritisera tystnadskulturen är själva så tysta att vi varken vet vilka de är är och heller inte vilka händelser de kritiserar. Vi saknar alltså totalt grund för att det finns en tystnadskultur, om vi inte avser att dessa okända personer är tysta.
Citera
2021-09-18, 23:21
Medlem
Ska ni inte tröttna på pajkastningen snart?
Vad är poängen?
Utredning sker, om det sedan blir åtal eller inte kommer svar på!
Varför kasta ur sig både det ena eller andra så som det vore det sista man hinner säga innan luften går ur en?
Citera
2021-09-18, 23:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det började alltså med att Bali gjorde en vänförfrågan till henne på Instagram två månader innan de träffades för första gången.
Hur vet du det?
Citera
2021-09-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
https://lagen.nu/1962:700
Och var hittar jag en paragraf som säger att det är förbjudet att ragga på någon som fyllt 15 år? För det lyckas jag inte hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in