2021-09-18, 18:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag trodde att det var utrett sen länge att HD fuskar sig fram inom geocache..hon och JG tipsar varandra om hur de kan fotoshopa mm, eller har du svängt på den punkten?
Hon kanske onte loggade om de upptäckta fuskloggarna, som LW inte godkände pga fusk, men att hon var välkommen att logga dem när hon varit på plats..
Hon fuskar och just hennes beteende är intressant med tanke på att mordkvällen berör just loggremsa med FTF och utan HDs signatur.

28 april
JG: ."För att få ditt The Heart of Sweden Geo Tour coin behövs för just denna cache ett foto av dig själv ute vid någon av dessa öar (båt, simning, skridskor ... ), som visar hur du tagit dig dit."

H:, Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."

8 maj
" Vill du bli inskriven i Lenas Wig"

Sistnämnda uppenbara fusk är direkt provokativt eftersom det berör det krig om LWs cacher som HD startar upp en månad tidigare.

HD har nämligen påtalat till LW att de som SD inte deltagit vid ska tas bort.
När LW frågar vilka hon menar har hon inget att komma med.

28 april njöt hon av att hamna före LW:

H: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S."

Antar hon kände sig helnöjd då hon kunde plocka tillbaka resten när LW låg på rättsmedicin och inte kunde protestera.
Citera
2021-09-18, 19:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Nu är det inte riktigt samma sak.
Jag anser att det finns många oklara omständigheter, som bör redovisas.
Då får man slut på spekulationerna.

Då frågar jag dej, I vilken värld blev HD redovisningsskyldig till oss här på FB. eller för den saks skyld Sverige??.

Hon har inget som helst krav på sej att redovisa ett jävla dyft.
Du har tidigare skrivit att du vill att HD ska ta bladet från munnen och berätta hur SD valde att ta sitt liv och vem som var där när han gjorde det och om det fanns ett självmordsbrev så skulle HD redovisa vad det stod i brevet.

Och nu vill du alltså att HD ska redovisa bouppteckningen och vad barnen fick eller inte fick.

Jag bara undrar skulle du dela bouppteckningen och ett självmordsbrev här på FB till allmän beskådan, inte jag i alla fall.Men du kanske tycker att det är helt normalt.

Du förstår väl så pass att detta är högst privata saker som inte angår någon annan än närmaste familjen.
Citera
2021-09-18, 19:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ser du verkligen inte det ologiska i PWs agerande? Oetiskt.
Varför tror du han drog ut på de sju haven och inte ville närvara i tingsrätten?

Han kvittade sej med mordvapnet å SDs vägnar
Citera
2021-09-18, 19:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu har vi bara SD,HD,JG fuskande att läsa om, hur utbrett detta fuskande är inom cachevärlden kan vi egentligen bara gissa oss till. Men för vissa så verkar det vara blodigt allvar. Det verkar inte vara en angenäm sport/ fritidsaktivitet.

Sant.

Fast jag tycker faktiskt att det verkar vara en rolig och trevlig aktivitet. Man lär sig mycket och kommer ut. Det är du själv som lägger ribbban, och man kan ju precis som vid jogging, bara se det som något som utmanar dig själv.

Tror också att det finns trevliga människor som utövar hobbyn, inte de avarter vi sett här. Det är nog som i vilken sport/hobby som helst.

Det finns trevliga och det finns mindre trevliga i alla sporter. Vet av egen erfarenhet allitfrån fotboll, ishockey och konståkning.

Så fort komponenten "elit" kommer in, kan det bli väldigt otrevligt i vissa fall, även på barnnivå, vilka många sporter faktiskt är. Och inom geocachingen finns ju möjlighet till en slags elitnivå.

I det här fallet, tror jag att flera komponenter har bidragit till att vi ser mycket negativa delar.

Dels cachekriget, dels den osunda missbruket (kan man väl kalla det?) av att behöva ta FTF, poängjakter i sviter, så det fusk vi sett som jag tror att SD haft en hel del negativ påverkan på (normalisering av det), och även geocacheloggningar som har dubbla och även otäcka budskap.

Ett mord i slutänden har ju inte ökat dess status direkt, därav (förmodligen) att SDs cacher har arkiverats.

Så: jag tror att utan SD hade hobbyn i våra ögon inte alls tett sig så otrevligt, utan något som du kan göra med hela familjen på din helt egen nivå i ditt närområde. Nyttigt, lärorikt, på dina egna villkor. Kanske i naturen med lite grillkorv eller en macka.

Jag blev också väldigt inspirerd av Lenas enormt fina cacher.

Men, men.
Här sitter man (jag) istället.
Citera
2021-09-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan

■ Tror utefter det jag läst och hört HD:s förhör att hon vet vad som hände.

■ Om man tänker rent logiskt...Varför åker man på en resa till USA med sin fd make som varit otrogen i mer än nästan 6 år!?

■ SOA vet nog mer än vad som framkommit i förhör.
Likaså JG.

Att SD valde att ta livet av sig minuter efter att han
fick reda på domen från HR är mycket egendomligt. Att detta har tystnats ner är än mer egendomligt.
Jag tvekar inte en minut på att det är SD som brutalt har tagit livet av Lena.
Klockrent att SD förstod att hans och LW:s förhållande höll på att krackelera pga LW:s krav.
■ HD verkar vara en kall och empatilös människa.

"Pappas flicka" med andra ord.

■ H*nna Davidss*n hade sina smutsiga små fingrar med i spelet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m skulle bara bort, bort ifrån jordens yta och det, till varje pris samt oavsett vad.

■ Efter det begångna mordet på sin hatade rival L*na Wesstr*m blev hon en kraftfull Yoda-beskyddare, hennes mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n skulle skyddas till varje pris, oavsett vad, tyvärr uppstod ett misstag ifrån H*nna Davidss*n:s sida vilket ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018 då hon glömde bort att tokskura St*fan Davidss*n:s tvättmaskin.

■ Tillägg: Lär dig att förstå om det som gällde Mello-Mysten GC-6C-KK-4 inkluderat L*na Wesstr*m och H*nna Panna Pannkaka Davidss*n, så kommer du att upptäcka att Fáan och hans Moster inte kan gå över gatan samtidigt.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-18, 19:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sant.

Fast jag tycker faktiskt att det verkar vara en rolig och trevlig aktivitet. Man lär sig mycket och kommer ut. Det är du själv som lägger ribbban, och man kan ju precis som vid jogging, bara se det som något som utmanar dig själv.

Tror också att det finns trevliga människor som utövar hobbyn, inte de avarter vi sett här. Det är nog som i vilken sport/hobby som helst.

Det finns trevliga och det finns mindre trevliga i alla sporter. Vet av egen erfarenhet allitfrån fotboll, ishockey och konståkning.

Så fort komponenten "elit" kommer in, kan det bli väldigt otrevligt i vissa fall, även på barnnivå, vilka många sporter faktiskt är. Och inom geocachingen finns ju möjlighet till en slags elitnivå.

I det här fallet, tror jag att flera komponenter har bidragit till att vi ser mycket negativa delar.

Dels cachekriget, dels den osunda missbruket (kan man väl kalla det?) av att behöva ta FTF, poängjakter i sviter, så det fusk vi sett som jag tror att SD haft en hel del negativ påverkan på (normalisering av det), och även geocacheloggningar som har dubbla och även otäcka budskap.

Ett mord i slutänden har ju inte ökat dess status direkt, därav (förmodligen) att SDs cacher har arkiverats.

Så: jag tror att utan SD hade hobbyn i våra ögon inte alls tett sig så otrevligt, utan något som du kan göra med hela familjen på din helt egen nivå i ditt närområde. Nyttigt, lärorikt, på dina egna villkor. Kanske i naturen med lite grillkorv eller en macka.

Jag blev också väldigt inspirerd av Lenas enormt fina cacher.

Men, men.
Här sitter man (jag) istället.

Du har nog rätt i det, att med rätt sällskap så är det nog en fin upplevelse och det hade nog det här gänget tyckt också om inte SD och LW hade inlett en kärleksaffär.
Citera
2021-09-18, 19:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Han kvittade sej med mordvapnet å SDs vägnar
"Mamma" till Stefan ställde motkrav, sedan brutalt mördad.
Slips/fluga gissar jag på... varför gjorde återupplivningsförsök på något som Stefan Davidsson.
Citera
2021-09-18, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har nog rätt i det, att med rätt sällskap så är det nog en fin upplevelse och det hade nog det här gänget tyckt också om inte SD och LW hade inlett en kärleksaffär.
Undrar om HD brytt sig om att underhålla SDs burkar eller tagit bort burkarna.

Lika tragiskt med LWs som dock servade sina och var rädd om dem.

Det lär vara miljoners miljoner med skräp ute i naturen över hela världen. Plast och skit som sprids och kan vara en fara för både djur och natur.
Citera
2021-09-18, 19:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sedvanligt svammel. Diskutera inte ödmjukhet din fjant.
Du är den som leder med personangrepp om allt mellan gaslighting till att jag försöker manipulera andra.
För att jag inte håller med dig om HD och påtalar vissa saker ur FUP som inte är till hennes fördel alt suspekt.

I sin helhet framgår tydligt vad jag anser är uppseendeväckande i HDs ordval - och jag anser att det är illa om han förser henne med information om bevisläget.

Att reducera alla mina synpunkter till "svammel" och att kalla mig fjant, vad är det för argumentationteknik?

Bättre att bemöta mina synpunkter/invändningar/funderingar och teorier med argument du själv har.
Citera
2021-09-18, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast att läcka uppgifter med sektretess från häktningsförhandlingarna är inte ett misstag som en advokat råkar göra.

Det är grundmurat i lagen och det är inte något som kan ha förbigått en advokat på något sätt. '

Det är ju en sådan basal vetskap för varje advokat, att det sitter i ryggmärgen. Inte någon miniparagraf som ligger under något undantagsparagraf i en lag som ingen känner till.

Visst finns det advokater som bryter mot lagen, det har vi ju läst om flera som blivit av med sina legetimationer och uteslutna ur advokatsamfundet för sådana brott. Jag tror dock att et handlat om korrumperade advokater (och byråer) som inriktat sig att jobba med kriminella som är involverade i kriminella nätverk, och där advokaterna inte helt osannolikt har fått arvoden under bordet för att förmedla information och annat från utsidan till insidan.

Jag har också svårt att se varför IB skulle riskera hela sin karriär på att lämna ut info till HD.

Motivet har jag svårt att se.
Riskerna och konsekveserna enorma.
Du och ditt men "visst"...

Det är inget skrå som har mindre risk för olämpligt beteende. Tyvärr förekommer det mygel även där.

Det finns flera orsaker som kan ligga till grund, allt från mutor till ren manipulation och grundlurad. Det finns de som ser mellan fingrarna och tycker synd om personer. Det kan finnas falskspel via bekantskap som ligger i bakgrunden.

Märk väl innan du går bananas:
Det var exempel och inte att HD sugit av honom.

Du reagerar inte lika skarpt då Basoas bekantskapskrets diskuteras?
Är det selektivt ang vilka personer det berör och som ska anses suspekta?
Citat:
Se bara nu hur HD, helt utan vidare lämnar ut den här informationen, mitt i förhörsrummet. Allt finns på band och nertecknat, ord för ord.
Japp. Det gör hon och det är inga garantier att det är ok för den skull.
Kanske hög tid att ta sig en funderare över den informationen också bland allt annat konstigt i utredningen?
Citera
2021-09-18, 20:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du och ditt men "visst"...

Det är inget skrå som har mindre risk för olämpligt beteende. Tyvärr förekommer det mygel även där.

Det finns flera orsaker som kan ligga till grund, allt från mutor till ren manipulation och grundlurad. Det finns de som ser mellan fingrarna och tycker synd om personer. Det kan finnas falskspel via bekantskap som ligger i bakgrunden.

Märk väl innan du går bananas:
Det var exempel och inte att HD sugit av honom.

Du reagerar inte lika skarpt då Basoas bekantskapskrets diskuteras?
Är det selektivt ang vilka personer det berör och som ska anses suspekta?

Japp. Det gör hon och det är inga garantier att det är ok för den skull.
Kanske hög tid att ta sig en funderare över den informationen också bland allt annat konstigt i utredningen?

Oavsett skrå, falskspelare och mutor, kan jag inte se ett motiv här.

Jag har radat upp mina funderingar (som du kallar svammel) mot varför jag inte tror att IB har läckt till HD.

Vilka motiv skulle ens HD ha ? IB?

Hänger inte alls med i vad du menar med Basoas bekantskapskrets? Och att jag inte reagerar? På vad?
Fattar inte.

På vilket sätt är jag selektiv?
Citera
2021-09-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

■ Alla mord är till viss del planerade...

■ Inkluderat Nya Hj*rsta-mordet i Ör*bro samt L*na Wesstr*m (2018)

■ Det lömska partet Davidss*n smidde högst troligen sina planer en längre tid, före det, att man bestämde sig för att slutligen gå till verket och röja L*na Wesstr*m ur vägen bakom bullerplanket.

■ Medlemmen @Betongbaletten, impertínus infántilus, är helt inställd på att mordet på L*na Wesstr*m var helt oplanerat och lutar sig helt och hållet åt Le*f GW Perss*n:s tidigare påpekande, det vill säga, att L*na Wesstr*m och St*fan Davidss*n stod och småkelade lite grann bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och pang bom❗sedan gick allt bara över styr.

■ Mordet på L*na Wesstr*m (2018) var planerat i förväg, eljest begriper jag inte varför mordplatsen blev just bakom bullerplanket.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in