2021-09-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Europeiska Läkemedelsverket har gått ut och sagt att det inte går säkert säga att detta beror på vaccinet.

Självklart, alla allvarliga biverkningar från vaccinen kommer att tystas ner, särskilt de mera allvarliga.

Frossa och feber får försökskaninerna veta om. Stroke, hjärtproblem, infarkt, sterilitet och missfall tystas så offren inte skall veta om det.
Citera
2021-09-18, 20:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej då! Speciellt inte om du har PCR test eller antikroppstest som visar att du varit sjuk i Covid-19. Men då begriper jag inte varför du vill isolera dig! Du har ju immunitet och dessutom bevis för att ditt immunförsvar klarar ett nytt virus!

Jag har full förståelse för att unga friska människor, utanför riskgrupp, som haft, konstaterad, covid-19, är tveksamma till att vaccinera sig. Argumentet att naturlig immunitet avtar med tiden håller inte, då vaccinen gör det också, förmodligen snabbare.
Själv har jag, dock valt att vaccinera mig, men jag är, å andra sidan inte pur-ung!🙂

Har man haft infektion plus vaccinerar sig får man högst antikroppssvar generellt ..
Citera
2021-09-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Inget alls. Det är så bra det kan bli utan vaccin.

Not one of the 1359 previously infected subjects who remained unvaccinated had a SARS-CoV-2 infection over the duration of the study.”

vaccination was associated with a significantly lower risk of SARS-CoV-2 infection among those not previously infected (HR 0.031, 95% CI 0.015 to 0.061) but not among those previously infected (HR 0.313, 95% CI 0 to Infinity).”

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v2wi

Inget alls är nog att ta i.

Finns ju studier som visar att det är dubbelt så hög chans att få Covid 19 igen om man bara varit sjuk jämfört med om man vart sjuk och sedan även vaccinerat sig.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w
Citera
2021-09-18, 20:45
Medlem
destinaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Inget alls är nog att ta i.

Finns ju studier som visar att det är dubbelt så hög chans att få Covid 19 igen om man bara varit sjuk jämfört med om man vart sjuk och sedan även vaccinerat sig.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w

"Finally, this is a retrospective study design using data from a single state during a 2-month period; therefore, these findings cannot be used to infer causation"

Läser folk ens skiten dom länkar.
Citera
2021-09-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför skulle vi inte kunna göra ett vaccin med 100% effektgrad? Vi har gjort det med andra virus.

Jag tror inte covid19 är ett "vanligt" virus. Jag tror tyvärr att detta virus mkt väl skulle kunna utrota hela mänskligheten. Inte över en natt men på kanske 10år i kombination med alla klimatförändringarna som jag tror COVID-19 är en del av.

Btw den där vaccin tracker sidan visa inget intressant vaccin alls?
Citera
2021-09-18, 21:07
Medlem
[quote=Onkel Kostia|77300378]Någon som tycker illa om vaccinerna.

Naturligtvis kan du göra som du vill. Du har rätt att avsluta bekantskapen med meningsmotståndare. Precis som vaccinanhängare har rätt att avsluta bekantskapen med meningsmotståndare. Men är det lämpligt?[/QUOTE

En vaccinmotståndare är en upplyst människa. En smart individ som inte låter sig luras. Jag tror väldigt många som tagit vaccinet nu börjar ångra sig. Att det var något förhastat. Bara av rädsla för sjukdomen eller för att "alla" andra tagit det. Tänker främst på dom med genomgången covid. Måste kännas bra för dessa att nu läsa att de skyddar väldigt mkt bättre än två doser "vaccin". Att dom helt enkelt sprutat sig i onödan. Med alla risker det innebär nu och i framtiden.
Citera
2021-09-18, 21:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Och ändå ska folk vaccinera sig om de har haft viruset. Detta sa man innan någon data fanns. Helt sinnessjukt.

Man baserar inte rekommendationer på vetenskap. Jag antar att det är vaccinbolagen som har krävt detta. För det var nog många som hade fått viruset innan man sålde vaccinerna. Då skulle staten inte behöva köpa in så mycket vacciner...
Problemet är väl att man inte vet vilka som säkert haft covid-19 och har antikroppar, samt att det är enklare och billigare att vaccinera alla än att först analysera vilka som har antikroppar för att sedan vaccinera de som saknar antikroppar.

Oavsett vilken väg man väljer är det något företag inom läkemedelsindustrin som tjänar pengarna.
Citera
2021-09-18, 21:11
Medlem
Flugpappas avatar
[quote=jolter|77303826]
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Någon som tycker illa om vaccinerna.

Naturligtvis kan du göra som du vill. Du har rätt att avsluta bekantskapen med meningsmotståndare. Precis som vaccinanhängare har rätt att avsluta bekantskapen med meningsmotståndare. Men är det lämpligt?[/QUOTE

En vaccinmotståndare är en upplyst människa. En smart individ som inte låter sig luras. Jag tror väldigt många som tagit vaccinet nu börjar ångra sig. Att det var något förhastat. Bara av rädsla för sjukdomen eller för att "alla" andra tagit det. Tänker främst på dom med genomgången covid. Måste kännas bra för dessa att nu läsa att de skyddar väldigt mkt bättre än två doser "vaccin". Att dom helt enkelt sprutat sig i onödan. Med alla risker det innebär nu och i framtiden.

Vilka ångrar sig ? Jag har inte läst eller hört att folk ångrar sig och vad är det 70% nu i Sverige som vaccinerat sig .
Citera
2021-09-18, 21:17
Medlem
Surtrutens avatar
[quote=jolter|77303826]
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Någon som tycker illa om vaccinerna.

Riskerna verkar ju inte särskilt stora nu och sannolikheten att något skulle hända i framtiden är låg.

mRNA-vaccin är ju inget nytt även om det hittills inte använts på människor tidigare annat än mot ebola (har jag för mig).
Det kommer att vara framtidens vaccin tror jag i och med att tekniken nu används.

Vi får se!?
Halva mänskligheten kanske dör inom fem år och då vet vi att mRNA-vaccin var en felsatsning.

Edit
Något verkar knas!!?
Senast redigerad av Surtruten 2021-09-18 kl. 21:25.
Citera
2021-09-18, 21:21
Medlem
[quote=Flugpappa|77303888]
Citat:
Ursprungligen postat av jolter

Vilka ångrar sig ? Jag har inte läst eller hört att folk ångrar sig och vad är det 70% nu i Sverige som vaccinerat sig .

Säger väl sig själv. Inget man går ut med och säger öppet direkt. Väldigt få isf. Unga människor med starkt immunförsvar som haft covid går och vaccinerar sig. Helt onödig risk. Hur många av dessa 70% visst ens om detta? Inte många antagligen men som snälla 🐑 gör dom som farbror staten säger att dom ska göra.
Citera
2021-09-18, 21:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför skulle vi inte kunna göra ett vaccin med 100% effektgrad? Vi har gjort det med andra virus.
Vissa virus går relativt lätt att skapa vaccin mot medan andra inte alls går.

Det är möjligt att man en dag lyckas vaccinera mot SARS-CoV-2 och andra virus man ännu inte kan vaccinera 100-procentigt mot, men troligen blir det onödigt. SARS-CoV-2 blir sannolikt mindre farligt vartefter det muterar och vartefter fler och fler blir immuna på ett eller annat vis.
Citera
2021-09-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destinaxe
"Finally, this is a retrospective study design using data from a single state during a 2-month period; therefore, these findings cannot be used to infer causation"

Läser folk ens skiten dom länkar.

Till skillnad från den andra studien som utfördes på EN ARBETSPLATS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in