2021-09-18, 18:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kan man se dessa tweets någonstans?
Länkade massa gånger i tråden, sök på ordet wayback eller Ario
Citera
2021-09-18, 18:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kan man se dessa tweets någonstans?

Ja länkar till flera tweets har postats, en postades för mindre än en timme sedan. Scrolla upp eller sök på Ario, jag spar inte dessa länkar.
Citera
Medlem
feministas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag står alltid upp för rättssäkerheten även för dessa idioter. Men Virre har själv i åratal drevat mot andra på samma sätt som det drevades mot honom och det vill jag inte ha tillbaks.

Till skillnad från Hanif Bali? ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Jag står alltid upp för rättssäkerheten även för dessa idioter. Men Virre har själv i åratal drevat mot andra på samma sätt som det drevades mot honom och det vill jag inte ha tillbaks.
Just ja, Och hanif har aldrig drevat någon gång på twitter va?
Citera
2021-09-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Precis. Är det någon som förtjänar smaka på drev så är det Bali.
Citera
2021-09-18, 18:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ring då åklagaren och hjälp hen med detta.

Din läsförståelse är så bristfällig att det är helt meningslöst att du skriver en massa strunt

Hur tänker du nu, ska jag ringa åklagare och berätta för henne att kvinnan inte har hävdat tjat, det vet hon väl redan ändå. Du framstår inte som den vassaste kniven i lådan.
Citera
2021-09-18, 18:43
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Jag fascineras av alla dessa män i tråden som kräver BEVIS. Det som gör det lite komiskt att många av er inte alls såg detta med BEVIS som särskilt viktigt när drevet (det välförtjänta) gick mot Fredrik Virtanen och Soran Ismail ( båda friade rent juridiskt)

Själv så bedömer dessa män med inflytande som begår övergrepp mot unga kvinnor ( i det här fallet tom ett barn när det begav sig) på samma sätt oberoende av partifärg eller ideologisk läggning. Äckliga snubbar helt enkelt.

Men om vi nu talar BEVIS. Jag utgår ifrån att ni snubbar som här vurmar så för "rättsäkerheten" tycker att Virre och Soran förtjänar både skadestånd och att släppas in i värmen igen. Annars blir era ställningstagande här extremt hycklande.

Det är som sagt enkelt att söka i historiken och se era ställningstagande när det gäller Virre och Soran ;-)

Om någon anklagas för grooming och för att i sociala medier ha pressat en minderårig att dela nakenbilder, så är det en självklarhet att detta bör presenteras till polisen. Spelar ingen roll om den anklagade heter Bali, Virtanen e Ismail.
Citera
2021-09-18, 18:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Han kritiserar idioter hårt och sakligt och det är bra. Att som Virre dreva mot sexanklagade män när bevisning saknas har jag aldrig sett Bali göra.
Citera
2021-09-18, 18:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Om någon anklagas för grooming och för att i sociala medier ha pressat en minderårig att dela nakenbilder, så är det en självklarhet att detta bör presenteras till polisen. Spelar ingen roll om den anklagade heter Bali, Virtanen e Ismail.

Grooming kräver att barnet är under 15 så det är inte aktuellt.
Citera
2021-09-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Jag fascineras av alla dessa män i tråden som kräver BEVIS. Det som gör det lite komiskt att många av er inte alls såg detta med BEVIS som särskilt viktigt när drevet (det välförtjänta) gick mot Fredrik Virtanen och Soran Ismail ( båda friade rent juridiskt)

Själv så bedömer dessa män med inflytande som begår övergrepp mot unga kvinnor ( i det här fallet tom ett barn när det begav sig) på samma sätt oberoende av partifärg eller ideologisk läggning. Äckliga snubbar helt enkelt.

Men om vi nu talar BEVIS. Jag utgår ifrån att ni snubbar som här vurmar så för "rättsäkerheten" tycker att Virre och Soran förtjänar både skadestånd och att släppas in i värmen igen. Annars blir era ställningstagande här extremt hycklande.

Det är som sagt enkelt att söka i historiken och se era ställningstagande när det gäller Virre och Soran ;-)
Varför jag kräver BEVIS är för att det är så man ska bete sig i en rättsstat, och det gällde också för Soran Ismail och Fredrik Virtanen. Och detsamma gäller sossen som just nu är anklagad för våldtäkt. Vill du leva i ett samhälle fri från rättssäkerhet där vem som helst kan anklaga vem som helst för vad som helst utan bevis och så är det upp till den anklagade att bevisa att denne är oskyldig?

Kan du förklara exakt vad det är som är konstigt med att man i en rättsstat som Sverige kräver bevis för att en person begått brott innan man dömer denna?
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Precis. Är det någon som förtjänar smaka på drev så är det Bali.
Det är ok att dreva om det handlar om sanna verifierbara saker. När det handlar om brunvänsterns deplatformering så är det alltför likt 30-talet för att i vart fall jag ska gilla det som sker. *spy19*
Citera
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu, ska jag ringa åklagare och berätta för henne att kvinnan inte har hävdat tjat, det vet hon väl redan ändå. Du framstår inte som den vassaste kniven i lådan.

Haha. Det alla försöker förklara för dig är var som gäller för att det ska vara olagligt. Ingen verkar tro att det kommer att gå att bevisa nåt.

Du blir galen och menar att du har sanningen baserad på en tidningsartikel som alla läst. Du har svårt för det skrivna ordet men du ska ändå berätta för oss som läst samma text vad som gäller.

Ja, vi får väl tacka hjälpen men vi orkar inte med mer hjälp nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in