2021-09-18, 18:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jösses, fakta på bordet är bra för Bali och förlikning sker inte i brottmål.
Fel igen.
Kolla upp fakta och återkom imorgon.
Citera
2021-09-18, 18:31
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel igen.
Kolla upp fakta och återkom imorgon.

Jösses, du har noll koll, vi är inte i USA nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Den indirekta effekten av att tjata sig till bilder kan vara att personen, som känner sig pressad att skicka bilder på sig själv, mår psykiskt dåligt av situationen.

Du är ju helt pantad.

Det finns inget tjat här, inte ens kvinnan själv påstår det. Du är ju helt pantad.
Dessutom gäller detta:
För att det ska vara brottsligt att be ett barn i den åldern att skicka nakenbilder krävs enligt lagen att den sexuella poseringen ”är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling”.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/kravet-som-avgor-da-kan-bali-ha-begatt-brott/
Citera
2021-09-18, 18:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Vad grundar sig antagandet på att detta är en konspiration?
Citera
2021-09-18, 18:32
Medlem
Om det är bevisat att man tjatat, hotat eller pressat bilder från omyndig i beroende ställning så tänker jag att det är nedförsbacke att argumentera för att ungdomen tar skada

Men det är väl woke det med
Citera
2021-09-18, 18:34
Medlem
feministas avatar
Jag fascineras av alla dessa män i tråden som kräver BEVIS. Det som gör det lite komiskt att många av er inte alls såg detta med BEVIS som särskilt viktigt när drevet (det välförtjänta) gick mot Fredrik Virtanen och Soran Ismail ( båda friade rent juridiskt)

Själv så bedömer dessa män med inflytande som begår övergrepp mot unga kvinnor ( i det här fallet tom ett barn när det begav sig) på samma sätt oberoende av partifärg eller ideologisk läggning. Äckliga snubbar helt enkelt.

Men om vi nu talar BEVIS. Jag utgår ifrån att ni snubbar som här vurmar så för "rättsäkerheten" tycker att Virre och Soran förtjänar både skadestånd och att släppas in i värmen igen. Annars blir era ställningstagande här extremt hycklande.

Det är som sagt enkelt att söka i historiken och se era ställningstagande när det gäller Virre och Soran ;-)
Citera
2021-09-18, 18:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad grundar sig antagandet på att detta är en konspiration?

Bl.a. flera tweets som räknar ned tidpunkten att fälla Bali, andra har tydligen vetat om vad och när detta ska ske. Sedan tajmas det perfekt på dagen för att förstöra Balis omvalschanser. Perfekt synkad aktion där flera har varit inblandade i planeringen alltså.
Citera
2021-09-18, 18:35
Medlem
Tomten förstår inte ordet ägnat.

En vanlig betydelseglidning i vardagligt språk är att ägnat att tolkas med betydelsen i syfte att. I juridisk mening är det inte är korrekt; uttrycket ägnat att avser inte gärningsmannens uppsåt, utan endast vad som "typiskt sett" blir följden av en viss omständighet eller ett visst handlande, oavsett gärningsmannens syfte och det faktiska utfallet av hans eller hennes agerande.[3]
Citera
2021-09-18, 18:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Om det är bevisat att man tjatat, hotat eller pressat bilder från omyndig i beroende ställning så tänker jag att det är nedförsbacke att argumentera för att ungdomen tar skada

Men det är väl woke det med

Inte ens tjejen själv har sagt något om tjat.
Citera
2021-09-18, 18:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Bl.a. flera tweets som räknar ned tidpunkten att fälla Bali, andra har tydligen vetat om vad och när detta ska ske. Sedan tajmas det perfekt på dagen för att förstöra Balis omvalschanser. Perfekt synkad aktion där flera har varit inblandade i planeringen alltså.
Kan man se dessa tweets någonstans?
Citera
2021-09-18, 18:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Jag fascineras av alla dessa män i tråden som kräver BEVIS. Det som gör det lite komiskt att många av er inte alls såg detta med BEVIS som särskilt viktigt när drevet (det välförtjänta) gick mot Fredrik Virtanen och Soran Ismail ( båda friade rent juridiskt)

Själv så bedömer dessa män med inflytande som begår övergrepp mot unga kvinnor ( i det här fallet tom ett barn när det begav sig) på samma sätt oberoende av partifärg eller ideologisk läggning. Äckliga snubbar helt enkelt.

Men om vi nu talar BEVIS. Jag utgår ifrån att ni snubbar som här vurmar så för "rättsäkerheten" tycker att Virre och Soran förtjänar både skadestånd och att släppas in i värmen igen. Annars blir era ställningstagande här extremt hycklande.

Det är som sagt enkelt att söka i historiken och se era ställningstagande när det gäller Virre och Soran ;-)

Jag står alltid upp för rättssäkerheten även för dessa idioter. Men Virre har själv i åratal drevat mot andra på samma sätt som det drevades mot honom och det vill jag inte ha tillbaks.
Citera
Medlem
Citat:
Inte ens tjejen själv har sagt något om tjat.

Ring då åklagaren och hjälp hen med detta.

Din läsförståelse är så bristfällig att det är helt meningslöst att du skriver en massa strunt
Citera
Medlem
twoeggss avatar
https://www.friatider.se/hanif-bali-anklagas-att-ha-pressa-flicka-pa-sex

Vem skulle denna andra flicka vara? Helt tyst om detta. Försvann hon helt plötsligt medan bara en av tjejerna gått ut med info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in