Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Du tycker att jag skall acceptera vänskap med någon som i praktiken vill göra mig till uteliggare? Jag har inte tillräckligt stor förmögenhet för att klara mig utan att arbeta resten av livet, åtminstone inte i Sverige. Så om jag vill leva hyfsat skall jag behöva gå i exil då? Skall jag acceptera att mina vänner är av den åsikten?
Det var därför jag undrade hur starkt den åsikten hade yttrats. Var den en uppfattning som personen nämnde i förbifarten? Eller har åsikten riktats mot er personligen, på ett påträngande sätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Sedan tycker jag inte illa om vaccinen så länge jag och de jag bryr mig om slipper ta dem. Du får ta hur många sprutor du vill, det skiter väl jag i.
Bra. Jag har tagit mina sprutor. Du får avgöra själv huruvida du vill ta sprutorna.
Men ifall du inte vill ta sprutorna, så är det kanske inte lämpligt att ha ett arbete som inkluderar kontakt med infektionskänsliga patienter. Ifall du inte har ett arbete som har att göra med infektionskänsliga patienter, så ser jag ingen anledning till att du ska behöva vaccinera dig för arbetets skull.