2021-09-18, 16:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Du tycker att jag skall acceptera vänskap med någon som i praktiken vill göra mig till uteliggare? Jag har inte tillräckligt stor förmögenhet för att klara mig utan att arbeta resten av livet, åtminstone inte i Sverige. Så om jag vill leva hyfsat skall jag behöva gå i exil då? Skall jag acceptera att mina vänner är av den åsikten?

Det var därför jag undrade hur starkt den åsikten hade yttrats. Var den en uppfattning som personen nämnde i förbifarten? Eller har åsikten riktats mot er personligen, på ett påträngande sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Sedan tycker jag inte illa om vaccinen så länge jag och de jag bryr mig om slipper ta dem. Du får ta hur många sprutor du vill, det skiter väl jag i.

Bra. Jag har tagit mina sprutor. Du får avgöra själv huruvida du vill ta sprutorna.

Men ifall du inte vill ta sprutorna, så är det kanske inte lämpligt att ha ett arbete som inkluderar kontakt med infektionskänsliga patienter. Ifall du inte har ett arbete som har att göra med infektionskänsliga patienter, så ser jag ingen anledning till att du ska behöva vaccinera dig för arbetets skull.
Citera
2021-09-18, 16:45
Avslutad
Är det över nunedger 29 e september?
Citera
2021-09-18, 16:51
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi kommer att ha 100%-iga vaccin inom något år. Det finns redan vaccin med 100% effektgrad i fas ett.

Det är med 99.999% sannolikhet önsketänkande...............

(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
Citera
2021-09-18, 16:52
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, sådan forskning är farlig, vansinnig och har inte heller lett till några framsteg om virussjukdomar. Jag känner till att den finansierades av bl.a CDC. Tilläggas skall att de två forskare som just anklagades i Chanel 4 dokumentären, märkligt nog, inte vill uttala sig om en sådan, extremt, allvarlig anklagelse.

Länk till dokumentär... tack.
Citera
2021-09-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det var inte antalet döda jag diskuterade.

Utan påståendet om att Sverige kommer vara ”paria” och vi sitter inlåsta medans bla Australien lever som vanligt..

Som sagt, ifall Australien skulle följt strategin du försespråkar hade de haft över 36,000 fler covid-döda.
Citera
2021-09-18, 17:33
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, sådan forskning är farlig, vansinnig och har inte heller lett till några framsteg om virussjukdomar. Jag känner till att den finansierades av bl.a CDC. Tilläggas skall att de två forskare som just anklagades i Chanel 4 dokumentären, märkligt nog, inte vill uttala sig om en sådan, extremt, allvarlig anklagelse.
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks

Är det denna dokumentär som avses?
Citera
2021-09-18, 18:05
Medlem
Här har någon vågat sig på att nämna det, om än från andra hållet.

"Compassion fatigue"
https://www.theguardian.com/us-news/2021/sep/18/doctors-caring-unvaccinated-covid-patients

Ytterligare en baksida av att massvaccinera mitt i en pandemi och skylla på de ovaccinerade. Läkarna och sköterskorna bryter ihop för att de inte längre känner medkänsla för sina ovaccinerade patienter.

Dåligt för de som jobbar i vården. Livsfara för den som är ovaccinerad och behöver sjukvård.

Man skulle självklart ha hållit sig till vetenskapen, och riktat vaccinationsarbetet bara mot personer med hög risk att dö eller hamna på intensiven.

Man skyller på antivaxxarna. Men det är helt och hållet Demokraternas fel. Demokraterna har minskat vaccinationsviljan i den här gruppen genom att politisera vaccinet som en vänstersymbol.
Senast redigerad av aw 2021-09-18 kl. 18:13.
Citera
2021-09-18, 18:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Fy fan vilka lyckostar i Australien!
Dom har verkligen tur att ha en regering som sköter pandemin fläckfritt..

Den blev ju precis som vissa här inte skrev och skrattade åt. Att australiensarna lever som vanlig när vi i fruktansvärda Sverige sitter inlåsta…
Eller kanske blev det inte det..
Dom verkar iaf inte vara speciellt tacksamma över att få leva “helt fritt”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9KqWpM/stora-demonstrationer-i-australien-efter-lockdown

Men Bertil.

Du är väl medveten om att demonstrationerna i Australien innefattar både Lockdown, och mot vaccinet/vaccinpasset?

Folk går med skyltar som denna.

Citat:
Several people brought placards emblazoned with slogans such as “say no to the vaccine” and “no health advice, no compliance”.

https://www.news.com.au/national/breaking-news/hundreds-take-to-melbourne-streets-as-part-of-antilockdown-protest/news-story/5770791e6f045137851fd1c91087838b

Även din lilla länk på aftonbladet skriver.

Citat:
I Melbourne är det förbjudet att vistas i större sällskap än sex, om alla i gruppen är vaccinerade. Annars får max två personer vistas i offentliga miljöer. Befolkningen måste dessutom hålla sig inom 10 kilometer från hemmet.

SÅ det handlar lite mer om än enbart lockdown med tanke på vaccinpass fascismen världen över börjar resa sig och folket slår emot, både där, i Italien och Frankrike just nu. Men vänsterdårarna väljer ju selektivt vad som ska förmedlas så deras agenda ska gå igenom.
Citera
2021-09-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Javisst, skulle tro att pengarna redan är bärgade, regeringen ( Löfven) skröt ju brett i våras att de "säkrat" massor med miljoner injektioner, som de får kasta eller skänka om den "otacksamma" befolkningen inte vill ha det meningslösa mRna't. Meningslöst, eftersom det inte verka täcka Delta särskilt bra, eller inte alls!?

Man räknar alltså med att pandemin kommer pågå i flera år.
Inte mycket man verkar tro på vaccinet.

Bättre å bota Coviden med ivermectin som har visat på god effekt.

https://swebbtv.se/w/53CUUX1MeiiemnJu8roiAB
Citera
2021-09-18, 18:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Är det denna dokumentär som avses?

Japp, och jag är helt öppen för invändningar.
Citera
2021-09-18, 18:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks

Här kommer länken:

https://youtu.be/S2sg_cwu6LY
Citera
2021-09-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man räknar alltså med att pandemin kommer pågå i flera år.
Inte mycket man verkar tro på vaccinet.

Bättre å bota Coviden med ivermectin som har visat på god effekt.

https://swebbtv.se/w/53CUUX1MeiiemnJu8roiAB

Ja, Ivermectin är lösningen, sannolikt mycket bättre än de smala s.k. vaccinen, men generellt är det svårt att förebygga snabbmuterade virus. Läkemedelsindustrin har nu fått blodad tand, kommer att kriga för massvaccinering framöver, dags att ta bort det patetiska begreppet pandemi och återgå till mer vanliga liv.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in