2021-09-18, 16:32
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Eftersom det gäller en riksdagsman drivs detta av särskilda åklagarkammaren. Och just för att det är en riksdagsman är det angeläget att det ska utredas. Detta är inget konstigt.

Ja, såklart. Brottslighet bör väl alltid utredas vare sig det gäller riksdagsmän eller inte. Men vad är det egentligen han anklagas för? Har det framgått?
Citera
2021-09-18, 16:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Verkar desperat att få ligga. Stor sexualdrift.

Ja unga kvinnor idag har stort bekräftelsebehov.
Citera
2021-09-18, 16:33
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Flickan får enligt lagen givetvis skicka nakenbilder på sig till den som efterfrågar sådana. Det som är olagligt är att tjata sig till bilder eller hota sig till bilder av andra. Åklagaren måsta alltså bevisa att Hanif har pressat flickan på något vis. Det handlar alltså om en mycket konkret och objektivt verifierbar bevisning. Krävs alltså data.

Ja, det låter rimligt. Tack för svaret.
Citera
2021-09-18, 16:34
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Det är Hanif som påstår sig kunna bevisa sin oskuld, inte jag.
Han lär inte kunna bevisa sin oskuld!

Du har ju redan dömt honom och då måste du ju kunna producera fram bevis?

Det är hon som ska bevisa hans skuld.
Citera
2021-09-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är bra att kvinnan är körd, ingen vettig man eller arbetsgivare borde ta i henne med tång ens.

Varför Bali skulle ha agerat långt ifrån perfekt är däremot oklart om vi utgår från fakta och inte trådsanningar. 15 år verkar vara just en sådan trådsanning.

Jag tror personligen inte att han gjort det.

Men om så är fallet, att ragga på 15 åringar är ingen jag skulle ge min röst.
Citera
2021-09-18, 16:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Flickan får enligt lagen givetvis skicka nakenbilder på sig till den som efterfrågar sådana. Det som är olagligt är att tjata sig till bilder eller hota sig till bilder av andra. Åklagaren måsta alltså bevisa att Hanif har pressat flickan på något vis. Det handlar alltså om en mycket konkret och objektivt verifierbar bevisning. Krävs alltså data.

Vilken lag reglerar tjat menar du?
Det som möjligen kan tänkas är väl trakasserier men för det krävs en del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och plötsligt händer det. Efter det att jag har kört nedräkning i tråden på hur lång tid det tar tills Twitter raderar alla DM etc från konton som har raderats av personen själv, så har plötsligt ena kontot blivit utbytt. Nytt namn, ny header.

Bara för att man byter namn betyder inte att kontot försvinner... Om man söker på gamla kontonamnet kommer det nya upp.
@ana_stas1a heter numera @baconargott

27 dagar kvar eller är det 26 nu, tills alla dm är borta från det andra kontot (med hela namnet).

Riktigt pinsamt hur du håller på bara för att du var för korkad för att veta att konton kan återaktiveras inom 30d och att DM då inte raderas. Nu kör du den här pantade nedräkningen för att låtsas som om du visste hela tiden 🤡. Vi vet inte om hon av- & återaktiverar kontot flera gånger, varför nedräkningen inte bara är töntig utan helt meningslös. Att hon bytt namn på det andra kontot har sannolikt att göra med att hon vill undvika att ha folk som skickar följförfrågningar. Sluta med ditt jävla lågbegåvade trams och sluta använda självrättade IQ-test du hittat på nätet🤡
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror personligen inte att han gjort det.

Men om så är fallet, att ragga på 15 åringar är ingen jag skulle ge min röst.

Hon var inte 15 och det finns inga belägg för att han raggade på henne.
Citera
2021-09-18, 16:39
Medlem
Har ett litet hum om denna situation. Personen ifråga, Anastasia Sofla, brukar ofta ha hysteriska utbrott på twitter. Dåligt självförtroende och väldigt impulsiv.
Citera
2021-09-18, 16:40
Medlem
I det här läget som situation nu befinner sig i så finns det egentligen inte särskilt mycket att orda om. Trovärdigheten hos de båda ställs mot varandra. Det finns inget mer att göra än att vänta ut förundersökningen och se vad den kommer fram till. Däremot kan jag tycka att det florerar vissa olyckliga ordval. Manshat från vissa, kvinnohat från andra och politisk komplott från somliga. Internet-pöbeln måste lära sig att sy igen käften innan domen har fallit.
Citera
2021-09-18, 16:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vilken lag reglerar tjat menar du?
Det som möjligen kan tänkas är väl trakasserier men för det krävs en del.
https://polisen.se/delbart
Citera
2021-09-18, 16:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
https://polisen.se/delbart

Jag sökte efter tjat där men hittade inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in