Citat:
Ursprungligen postat av
develi
"ja det var ju jag..."
Det är inte breaking news att advokater inte är helt rumsrena alla gånger.
Det är väl mer än uppenbart att jag funderar kring vem som är problemet utifrån det hon säger. Orkar du föra en dialog utan att anföra om din egen person?
För övrigt relaterat till din senaste klagolåt om stackars HD som smutskastas så anser jag henne suspekt.
Min fundering är om hon skyddar SD för att skydda sig själv som anstiftare - och att omhändertagandet är falskt.
Hon vill isf bli av med honom likaväl som LW, han får göra skitgörat och hon håller skenet uppe.
Men tröttnar efter ett år, hoppas de syr in honom för mord så hon slipper honom.
Jag tror hon var kapabel att styra SD när vindarna vänt via ett sjuhelvetes falskspel som heter payback. För att han kränkt henne efter hon varit överseende, förlåtande, partitagande och bröt nya dyra löften.
Där slår gäddsaxen ihop.
Senast togs blodet upp varav det delvis ses hur jag funderar och eftersom det är ett debattforum så kan du lägga ner dina försök att styra diskussioner om vem eller vad som ska diskuteras.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Känner du dig styrd så beror det kanske på att mina argument biter innerst inne.
Ja vad gäller anstiftan, HD:s styrning av SD och luskande med IB och andra så är det bara att langa fram bevisen. Annars så framstår det du skriver mer som en recension och ”take down piece” av hennes person.
Du har hög svansföring för att inte ha kunnat landa så mycket som en tillstymmelse att något som du misstänker/misstror stämmer.
Jag misstänkte att t.ex TM blandar ihop privatliv med yrket lite väl mycket och pang där hittade jag polismejlen i hans Facebook. Det gör jag inte för att framhäva mig själv utan för att jag också misstrodde precis som du, fixade beviset och kan med det som grund diskutera PW vs TM med goda belägg.
Medans du gissar att PW riskerade utredningen utan att ens veta om det var så.
Det är samma med HD. Hos åklagarna fanns det en skälig misstanke. Skälig beroende på hennes närhet till SD, konflikt med LW, närhet till brottsplatsen genom sitt boende, resa dan efter, konstiga uttalanden.
Men där stannade det Develi. Hon har avlyssnats, utredningshäktats, hon och alla personer runt henne har förhörts, fhl har provocerat henne med k*kbilder på SD och annat.
De gick bet.
Eller så fanns det inga skäl till misstanke.
Sen moraliskt vad som är försvarbart vad gäller hennes beteende är en annan diskussion.
Får hon stå kvar vid SD:s sida vid misstankar/häktning SD för mord?
Får hon vara psykiskt sjuk?
Får hon vara sjukskriven?
Får hon ”hata” LW som pajjat hela hennes familjeliv?
Får hon enligt regler i GC logga LW:s burkar trots att de är tagna med TeamD?
Får hon vara ambivalent och inte helt sanningsenlig gentemot SD och JS?
Får hon ligga med JS under uppbrottet med SD?
Får hon ljuga för SD?
Måste hon säga sanningen i förhör?
Kan hon ha glömt pga sjukdom, sömnbrist, ”chock”, omständigheter exakt vad som hände och när?
Vittnen har inte koll på alla detaljer eller minns dåligt men HD ska ha minsta koll på allt?
Får HD låta huset stå kvar med revers utan att det är en mordkomplott?
Får hon tälta och resa med SD?
Får hon vara barnens förmyndare i dödsbo SD?
Får hon känna sig lättad och ”glad” när den här perioden i hennes liv går till ända i o m SD:s självmord utan att samtidigt bli beskylld för att ha ”vunnit” över LW.
Får hon prata skit om LW med sina kompisar trots att LW är död?
Får hon ta en burk i Lundby under promenad med BA när det pågår en förhandling med SD i rätten?
Skulle hon ha fått ta en joggingtur samtidigt? Spela paddel? Spela kort? Var går gränsen Develi?
Får hon köra bil på semestern när hon har sin sjukdomsperiod?
Får hon prata om mordet och detaljer som framkommit med TB och andra vänner?
Har hon blivit manipulerad av SD under hans dubbelliv eller är det hon som styrt och ställt när hon sjuk låg hemma och han pippade dygnet runt med LW till lands, till havs ja överallt året om.
Det finns inte bara din sanning. Som då ofta är rätt kasst underbyggd.