Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Jag är hur lugn som helst. Problemet är att du får det att framstå som om HD har gjort något fel när det i själva verket är IB som upplyser HD om vad som avhandlades på häktningsförhandlingen. Hd hotade knappast IB till livet för att få dessa upplysningar. IB praktiserar ännu idag som advokat, så det kan inte ha varit sekretessbelagda upplysningar IB delgav HD annars skulle nog IB fått en reprimand av advokatsamfundet och det skulle nog media ha snappat upp.
Laddat och laddat, jag menar fortfarande att HD har betett sej märkligt och att hon ljög som en häst travar i både förhör och i TR, men jag anser inte att hon är skyldig till allt som läggs henne till last.
Och det finns fler i denna såpa som har betett sej minst sagt märkligt, JG nyttig idiot ett och sillen nyttig idiot två.
Erinrar mig din självbeskrivning när syster HD pratade i korridoren. Därav kommentaren.
Jag framställer det exakt som jag skrivit.
Jag lär gå via HD eftersom det är hon som berättar - och jag finner det anmärkningsvärt relaterat till sekretess och rättssäkerhet.
Problemet ligger givetvis i huvudsak hos IB.
Om HD får info redan 2018, de diskuterar ånyo bevisläget dagen innan hon själv åker in så finns det risker, dvs att hon har vinstvinning och det i sin tur är inte bra vid kommande förhör.
Om HD vet vad som är i fokus kan hon tex förstöra bevis. Det är vad jag nämnde om begreppet kollusion.
Att hon har gjort det skrev jag däremot inte.
Nu funderar jag dock på pos reagens i golvbrunn 15 maj och om detta fanns med i tidiga häktningsförhandlingar. Eller fått nån info dess innan alltså.
Innan svar har kommit fr nfc vill säga.
"Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat.
Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna."
Hon nämner diskussionen med TB i samband med att hon läst häktningsförhandlingarna och fått info via SDs advokat.