2021-09-18, 12:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Jag tror inte på något av vaccin teknikerna kommer fungera. Inget som innefattar att hjälpa kroppens immunförsvar känna igen covid. Enda lösningen är att hitta ett läkemedel som dödar viruset. Ett antibiotika mot virus.

Varför skulle vi inte kunna göra ett vaccin med 100% effektgrad? Vi har gjort det med andra virus.
Citera
2021-09-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför skulle vi inte kunna göra ett vaccin med 100% effektgrad? Vi har gjort det med andra virus.
Har man, vilka då?
Citera
2021-09-18, 13:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Har man, vilka då?

Polio, smittkoppor, MMR bl.a.
Citera
2021-09-18, 13:26
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Har faktiskt funderat på att bryta med dessa personer.
Har senaste tiden gjort omröstningar på fb och Instagram där majoriteten är just för tvång, införande av vaccinpass som även skulle gälla i skolor, på arbetet och rätten att handla i matbutiker.
Vill inte ha med såna fascister att göra.
Dock vet jag att många av dessa är genomsnälla men korkade.
Dom förstår inte bättre. Man vill bara ruska om dom.
Men vissa driver på detta med vaccin så hårt att jag äcklas av dom.

Stämmer, det konstiga är att det faktiskt finns de som man trott har lite koll men ändå nu framstår som genomkorkade.
Tycker invandrardebatten sållade ut otroligt många som man hade trott var lite smarta men som visade sig vara riktiga korkskallar, nu får man sortera en gång till.
Citera
2021-09-18, 13:37
Medlem
Citat:
Polio, smittkoppor, MMR bl.a.
Inget vaccin är 100% även om polio kommer rätt nära och innan smittkoppor blev utrotad rekommenderade WHO förnyad vaccination med 5-10 års mellanrum så det var knappast 100% (eller gav livslång immunitet för den delen).
Citera
2021-09-18, 13:41
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Fy fan vilka lyckostar i Australien!
Dom har verkligen tur att ha en regering som sköter pandemin fläckfritt..

Den blev ju precis som vissa här inte skrev och skrattade åt. Att australiensarna lever som vanlig när vi i fruktansvärda Sverige sitter inlåsta…
Eller kanske blev det inte det..
Dom verkar iaf inte vara speciellt tacksamma över att få leva “helt fritt”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9KqWpM/stora-demonstrationer-i-australien-efter-lockdown
Citera
2021-09-18, 13:46
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag förstår inte din fråga. I gruppen som dött i Israel under augusti var 55% fullvaccinerade, som jag skrev. 381 av 703 stycken. Och andelen ökar konstant då vaccinets effekt sjunker som en sten. Vilket även reflekteras i svenska iva-statistiken.

Självfallet är dödsfallen vanligare bland riskgrupperna där de flesta är vaccinerade men det jag vill poängtera är en trend där andelen dödsfall bland vaccinerade ökar. Frågan är då varför man ska vaccinera tex barn istället för att lägga allt krut på att boosta gamla och sjuka. Smittspridningen kommer fortsätta i all framtid. Lev med det.

Då missuppfattade jag ditt inlägg.
Sorry!

Jag stör mig bara på att läsa inlägg efter inlägg av den svagbegåvade delen av forumets som kan se ut som följer.

”Kolla vad dåligt vaccinet är! 70% av alla vårdade i x land är fullvaxxade. Men 65% av befolkningen är fullvaxxade. Det måste ju innebära att det är större risk att bli svårt sjuk om man vaccinerat sig”

Nu var det ju uppenbarligen inte din slutsats, utan något helt annat..
Citera
2021-09-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Stämmer, det konstiga är att det faktiskt finns de som man trott har lite koll men ändå nu framstår som genomkorkade.
Tycker invandrardebatten sållade ut otroligt många som man hade trott var lite smarta men som visade sig vara riktiga korkskallar, nu får man sortera en gång till.

Ja precis! Där rök en hel del man hade högre tankar om. Brukar inte bryta med folk, men när det gäller så pass stora frågor känns det helt självklart.
Citera
2021-09-18, 13:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Inget vaccin är 100% även om polio kommer rätt nära och innan smittkoppor blev utrotad rekommenderade WHO förnyad vaccination med 5-10 års mellanrum så det var knappast 100% (eller gav livslång immunitet för den delen).

Fattar inte vad du dillar om. Vi utrotade smittkoppor, det hade vi inte gjort om det inte var 100% effektgrad på vaccinet.
Citera
2021-09-18, 13:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Obehagligt.

För tydlighets skull, jag är inte "antivaxx" (jag har vaccinerat mig). Men det måste vara upp till var och en att välja, och initiativet ska komma från personen själv. Det är inte acceptabelt att myndigheter hetsar vaccinerade mot de som tackar nej. Eller att man sanktionerar diskriminering som påtryckningsmedel. Det kan förstöra samhället och riva upp större sår än sjukdomen.

Sen tycker jag inte man ska massvaccinera barn och ungdomar med ett vaccin som helt saknar longitudinella studier, mot en sjukdom som är ett mindre hot för barnen än drunkning och studsmattor. Det är helt rubbat, för att tala klarspråk.
Det är både obehagligt och tråkigt. Jag hade ju kunnat låta bli att låtsas om det, men livet är faktiskt inte på skämt. Jag är inte heller "anti-vaxxer" vad nu det betyder, men detta är allvar. Jag hävdar min rätt att slippa ta de sprutor staten för tillfället förordar, och jag kan liksom inte umgås med folk som tycker att jag därför förtjänar att förlora allt jag har och bli uteliggare. Det är bara sjukt.
Citera
2021-09-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Fy fan vilka lyckostar i Australien!
Dom har verkligen tur att ha en regering som sköter pandemin fläckfritt..

Den blev ju precis som vissa här inte skrev och skrattade åt. Att australiensarna lever som vanlig när vi i fruktansvärda Sverige sitter inlåsta…
Eller kanske blev det inte det..
Dom verkar iaf inte vara speciellt tacksamma över att få leva “helt fritt”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9KqWpM/stora-demonstrationer-i-australien-efter-lockdown

Det är ju precis det här många har ''varnat'' för. Alla dessa totala nedstängningar vid ett enstaka fall kommer att bita landet i bakändan tillslut, vilket det nu gör. Inte bara genom medborgare som börjar tröttna, utan även en smitta som löper amok utan någon som helst immunitet.

Det är fantastiskt att leva i Sverige när man ser sånt här, även fast det givetvis är beklagligt för Australien.
Citera
2021-09-18, 14:10
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du dillar om. Vi utrotade smittkoppor, det hade vi inte gjort om det inte var 100% effektgrad på vaccinet.
Vi håller på att utrota polio med ett vaccin som inte är 100%. Det krävs mer än ett vaccin för att utrota en infektionssjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in