2021-09-18, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SagaVestenBoots
Fy sjutton vilken innehållsförteckning! Hur kan man vilja spruta in en sådan häxblandning i kroppen? Fruktansvärt.

Det innehåller aluminium alltså. Det kanske är därför många vaccinförespråkare har fått en mani att använda ordet ”foliehatt” hela tiden. Det blir förståeligt då det förmodligen flyter runt en massa små foliehattar i blodbanan på dem.

Jo, men jag måste återigen förtydliga att detta är ett axplock ur flera influensavaccin och inte från ett specifikt. Jag skulle har varit tydligare med det även om jag bifogade länkar för läsarens egen möjlighet till kontroll.
Citera
2021-09-18, 02:51
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Jag har anmält din post!

Jag skrev följande:
Användaren ger falsk information och hänvisar till ett dokument som inte verifierar det som användaren hävdar.

Användaren bör stängas av

Dokumentets länk https://www.fda.gov/media/144414/download

Jag tog en titt eftersom .gov betyder ju regeringen i Amerika.

Det står:

Skeptisk till att jag ser aceton där om inte nån av de översta betyder acetons kemiska formel eller namn.

Bieffekterna var ganska saftiga dock enligt dokumentet.
Citera
2021-09-18, 06:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
För förtydligandets skull så ska det påpekas att det där är ett axplock ur flera influensavacciner men det är ändå intressant att se informationen till Pfizers vaccin, där följande står att läsa:
WHO SHOULD NOT GET THE VACCINE?

You should not get the COMIRNATY (COVID-19 Vaccine, mRNA) or the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine if you:
• had a severe allergic reaction after a previous dose of this vaccine
• had a severe allergic reaction to any ingredient of this vaccine.

WHAT SHOULD YOU MENTION TO YOUR VACCINATION PROVIDER BEFORE YOU GET THE VACCINE?

Tell the vaccination provider about all of your medical conditions, including if you:
• have any allergies
• have had myocarditis (inflammation of the heart muscle) or pericarditis (inflammation of the lining outside the heart)
• have a fever
• have a bleeding disorder or are on a blood thinner
• are immunocompromised or are on a medicine that affects your immune system
• are pregnant or plan to become pregnant
• are breastfeeding
• have received another COVID-19 vaccine
• have ever fainted in association with an injection
För det första; hur ska man kunna ta ställning till om man är allergisk eller ej om man ej informeras om innehållet i vaccinet, än mindre om man inte ens får veta exakt vilket vaccin man får?

För det andra; Borde det inte vara sjukhusets och samhällets uppgift att informera om riskerna och eventuella biverkningar? Så fattar jag det, åtminstone i Sverige, men hur många är det egentligen som får denna informationen att först ta ställning till innan de injiceras? Absolut ingen i MSMedia talar nämnvärt om riskerna.
Ser ut som en högst normal lista som kan appliceras på i princip alla vacciner. Det brukar stå ungefär så där.
Citera
2021-09-18, 06:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jo, men jag måste återigen förtydliga att detta är ett axplock ur flera influensavaccin och inte från ett specifikt. Jag skulle har varit tydligare med det även om jag bifogade länkar för läsarens egen möjlighet till kontroll.
De flesta influensavacciner har varit med länge och varit godkända hela tiden. Är du en sådan där anti-vaxxer som inte vill att barn ska få sina sprutor från det allmänna vaccinprogrammet för att de riskerar att bli autistiska?
Citera
2021-09-18, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja men vafan glykol kan man väl injicera i blodomloppet om man har lite över från bilens kylarvätska.. eller vill ta pfizers vaccin som innehåller det.

Hade varit intressant att få höra vaccintillverkarens förklaring till varför kylarvätska behövdes i deras vaccin. Förklaringen hade troligen varit extremt ologisk och väldigt rolig.

Jo du förstår det är global uppvärmning så vi på pfizer tänkte att lite kylarvätska i 7 miljoner svenskars blodomlopp kunde behövas så att dom inte blir för varma av den globala uppvärmningen.
Var någonstans står det att man använder kylarvätska (glykol) i vacciner?
PEG står för polyetylenglykol

I de godkända mRNA-vaccinen så finns en minimal del PEG. Den största delen i pandemivaccinen utgörs av RNA - ritningen som gör att kroppen själv börjar agera så att antikroppar bildas mot coronaviruset. Men RNA kan lätt falla sönder och omges av en fettbubbla, lipider. De i sin tur hålls ihop av PEG som är ett emulgeringsmedel.
https://sverigesradio.se/artikel/7646004
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-09-18 kl. 06:48.
Citera
2021-09-18, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nog för att det finns andra viktiga frågor, typ, den globala uppvärmningen. Men i denna tråd diskuterar vi SARS-COV2 Covid-19, vaccinering och annat som hör till ämnet.

För att vara lite provokativ:

Att sönder-curlade 90-talister, och framåt, är oförmögna att känna skam, och därmed inte kunna hantera när krav ställs på dem, typ, " jag känner mig så provocerad" , är inte precis någon nyhet!

Haha! Vilken bra förklaring till 90-talister! Det är tur man vad med på 70/80 talet 🙂
Citera
2021-09-18, 06:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Var någonstans står det att man använder kylarvätska (glykol) i vacciner?
PEG står för polyetylenglykol

I de godkända mRNA-vaccinen så finns en minimal del PEG. Den största delen i pandemivaccinen utgörs av RNA - ritningen som gör att kroppen själv börjar agera så att antikroppar bildas mot coronaviruset. Men RNA kan lätt falla sönder och omges av en fettbubbla, lipider. De i sin tur hålls ihop av PEG som är ett emulgeringsmedel.
https://sverigesradio.se/artikel/7646004
Pegylation används i flera farmakologiska preparat:
PEGylation is the process of attaching the strands of the polymer PEG to molecules, most typically peptides, proteins, and antibody fragments, that can improve the safety and efficiency of many therapeutics.[7][8] It produces alterations in the physiochemical properties including changes in conformation, electrostatic binding, hydrophobicity etc. These physical and chemical changes increase systemic retention of the therapeutic agent. Also, it can influence the binding affinity of the therapeutic moiety to the cell receptors and can alter the absorption and distribution patterns.

PEGylation, by increasing the molecular weight of a molecule, can impart several significant pharmacological advantages over the unmodified form, such as improved drug solubility, reduced dosage frequency with potentially reduced toxicity and without diminished efficacy, extended circulating life, increased drug stability, and enhanced protection from proteolytic degradation; PEGylated forms may also be eligible for patent protection.
https://en.wikipedia.org/wiki/PEGylation#Methodology
Citera
2021-09-18, 06:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Så vad tycker du om att nu ska dina barnbarn ska besprutas? Tycker dina barn som dig?
Vad jag tycker om deras barn är oväsentligt och det håller jag för mig själv. Det är deras ansvar vilket de brukar sköta väldigt bra utan min åsikt. Så bör de flesta föräldrar förhålla sig till sina barn och barnbarn.
Mina nu vuxna barn vaccinerade sig så snart de kunde göra det.

Ditt sätt att kalla vaccin för "besprutas" gör dig enbart löjlig. Du är väl en sådan som hellre har en påse örter i ett snöre runt halsen än att ta till dig vetenskapens landvinningar. Är du en Amish?
Har du påtvingat dina barn att bli som du eftersom du tror jag gör så?
Har du inga egna barn så finns det metoder som preventivmedel så du inte råkar sprida dina snedvridna anlag vidare.
Citera
2021-09-18, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Varför jämför du tidigare vaccin mot denna globala kampanj inkl vaccinpass?

Svårt att särskilja saker och ting?
Varför jämför du ett vaccin, som är ett slags läkemedel, med en kampanj, som är en typ av verksamhet. Det är nog inte jag som blandar ihop saker.
Citera
2021-09-18, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pegylation används i flera farmakologiska preparat:
PEGylation is the process of attaching the strands of the polymer PEG to molecules, most typically peptides, proteins, and antibody fragments, that can improve the safety and efficiency of many therapeutics.[7][8] It produces alterations in the physiochemical properties including changes in conformation, electrostatic binding, hydrophobicity etc. These physical and chemical changes increase systemic retention of the therapeutic agent. Also, it can influence the binding affinity of the therapeutic moiety to the cell receptors and can alter the absorption and distribution patterns.

PEGylation, by increasing the molecular weight of a molecule, can impart several significant pharmacological advantages over the unmodified form, such as improved drug solubility, reduced dosage frequency with potentially reduced toxicity and without diminished efficacy, extended circulating life, increased drug stability, and enhanced protection from proteolytic degradation; PEGylated forms may also be eligible for patent protection.
https://en.wikipedia.org/wiki/PEGylation#Methodology
Jag var ute efter följande:
Vanliga missförstånd om vacciner

2. Vacciner innehåller kylarvätska

Detta stämmer naturligtvis inte. Det hela är ett missförstånd. Vissa vacciner kan innehålla spår av den polyetylenglykol som används för att inaktivera vacciner. Polyetylenglykol är inte samma sak som det vi vanligtvis kallar glykol (etylenglykol). Etylenglykol är starkt giftigt, medan Polyetenglykol inte är det.
https://dagenskvacksalveri.se/2016/01/01/vanliga-missforstand-om-vacciner/
Citera
2021-09-18, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är fett, lite salt, lite socker och en mRNA sträng. Avstå du och fundera på vad du ska säga till läkaren på IVA när denne frågar varför du valde bort din lilla coctail.
Det är svårt att prata med en slang i halsen men kepsen i metall hen hade på sig när hen kom in kan ge dem en ledtråd.
Citera
2021-09-18, 08:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag var ute efter följande:
Vanliga missförstånd om vacciner

2. Vacciner innehåller kylarvätska

Detta stämmer naturligtvis inte. Det hela är ett missförstånd. Vissa vacciner kan innehålla spår av den polyetylenglykol som används för att inaktivera vacciner. Polyetylenglykol är inte samma sak som det vi vanligtvis kallar glykol (etylenglykol). Etylenglykol är starkt giftigt, medan Polyetenglykol inte är det.
https://dagenskvacksalveri.se/2016/01/01/vanliga-missforstand-om-vacciner/
Det används lite olika. I Pfizer's och i Moderna's vaccin verkar det användas för att stabilisera lipidkulan som innehåller mRNA:t.

Jag stötte på det med pegylerat interferon som gjorde att man slapp dagliga injektioner vid behandling av hepatit-c och som ökade chanserna för utläkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in