2021-09-17, 19:54
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
I dokumentären pratar de om honom som att han är död, så han ligger väl där som en grönsak. Varför inte bara plugga ur maskinen?

Ja, det kan man ju tycka. Det har gått så länge nu också, man har ju gjort allt vad man har kunnat flera gånger om.

Han är ju egentligen död. Michael Schumacher kommer aldrig tillbaka. Det ligger något skal där i huset i Schweiz, men det är det.

Otroligt sorgligt. Schumi var en av mina stora idoler när jag växte upp.
Citera
2021-09-18, 02:05
Medlem
Citat:
I dokumentären pratar de om honom som att han är död, så han ligger väl där som en grönsak. Varför inte bara plugga ur maskinen?

Njae, jag tolkar det som han ändå är med en del men jag kan ha fel.
Citera
2021-09-18, 09:28
Medlem
Har precis sett filmen tror inte han kommer tillbaka när man hör intervjun med hans son
Citera
2021-09-18, 09:55
Medlem
Låter nattsvart. Min tro var att han höll på med stenhård träning för att lära sig gå. Worst scenario tänkte man Stephen Hawkins eller Christopher Reeves.
Känner man till tyskar och schumi så tillåter nog inte stoltheten att han uppvisas i något annat tillstånd än absolut toppskick.

Djävulen i mig hoppas ändå att något svin ska lyckas läcka ut någon video. Finns ju så mycket teknik att använda för ändamålet. Borde vara oundvikligt. Bara hoppas för familjens skull att det inte blir någon förnedrande bild, säg att någon rövknullar honom eller liknande sadism bara för att njuta av kontrollen
Citera
2021-09-18, 15:25
Medlem
Harry_s avatar
kanske kommer tillbaka som Robocop
Citera
2021-09-19, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

Otroligt sorgligt. Schumi var en av mina stora idoler när jag växte upp.

Ja, F1 var roligare på den tiden. Många minnen som kom tillbaka när man såg Netflix-dokumentären, en del av namnen hade man glömt bort. Kul att se Senna läxa upp den unge och ettriga Shumacher efter att ha blivit påkörd.
Citera
2021-09-19, 07:43
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Rör han på sig blir det svårt emotionellt. Hans snygga fru behöver nog tröst...

Jobbig sits.
Citera
2021-09-22, 03:26
Medlem
azzzelitos avatar
I dokumentären säger frun i slutet att "han skyddade oss och nu skyddar vi honom" Frågan är..från vadå? All denna sorg som familjen bär på kommer aldrig att läka om de inte berättar hur han mår. Detta har jag sagt i 8 års tid nu. Istället för alla spekulationer så skulle man direkt gått ut med allt. Han är förfan världens största förare genom tiderna. Vad är det familjen är rädd för? Att folk ska få reda på att han inte kommer bli som förut? Att han är en grönsak? Detta vet vi ju typ redan.. annars hade de sagt något som motbevisar detta. Näe det är dags för frun att släppa taget nu en gång för alla.
Citera
2021-09-25, 01:04
Medlem
Hegamons avatar
Kan det röra sig om pengar? Att mannen måste hållas vid liv till varje pris?
Citera
2022-08-16, 23:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag skulle vilja göra en koppling med olyckan med Anne Heche. Enligt officiella källor så dog hon pga syrebrist i hjärnan och förklarades hjärndöd. I media finns det massa videos där hon ser ut att kämpa mot ambulanspersonalen, dvs hon är i något slags medvetande.

Jag behöver lite hjälp att minnas, var det inte samma med Michael Schumacher att han var kontaktbar precis efter olyckan men efter en tid gör hjärnblödningen att hjärnan inte får tillräcklingt med syre och han förlorar medvetandet.
Citera
2022-08-18, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag skulle vilja göra en koppling med olyckan med Anne Heche. Enligt officiella källor så dog hon pga syrebrist i hjärnan och förklarades hjärndöd. I media finns det massa videos där hon ser ut att kämpa mot ambulanspersonalen, dvs hon är i något slags medvetande.

Jag behöver lite hjälp att minnas, var det inte samma med Michael Schumacher att han var kontaktbar precis efter olyckan men efter en tid gör hjärnblödningen att hjärnan inte får tillräcklingt med syre och han förlorar medvetandet.

Vill minnas att det var exakt så, han rapporterades till en början lindrigt skadad, då han var vid medvetande, och också uppe på benen som jag fattat det.

EDIT: Läs första sidan i tråden, inläggen där handlar om en inte speciellt allvarlig huvudskada (i sig motsägelsefullt kan man tycka). Tog också rätt många timmar innan det kom många inlägg i tråden, de flesta antog till en början att denna händelse mer eller mindre var en parentes.
Senast redigerad av jenlov 2022-08-18 kl. 03:13.
Citera
2022-09-27, 18:24
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare

Vad jag minns så var Schumi fortfarande vid medvetande när han anlände till sjukhuset med helikopter, vilket minst måste ha tagit 20-30 minuter från själva olyckstillfället, och först på sjukhuset tog dom beslutet att söva ner honom. Ser man inte till att syretillförseln är optimal och under ständig bevakning vid misstänkt hjärnskada när patient dessutom ligger nedsövd? Eller kan hjärnblödningen kväva hjärnan på syre, hur mycket syre man än tillför patienten? De fick väl öppna skallbenet på honom dessutom p.g.a. hjärnblödningen om jag minns rätt.

Det är tråkigt att vi förmodligen aldrig mer kommer få se Schumi i livet. Nästa "stora" nyhet om honom lär vara dödsbeskedet, för en återhämtning efter så här lång tid i sjuksängen är näst intill obefintlig. Schumi är på sätt och vis idag en fånge i sitt eget hem, och gud vet om han ens är förmögen till att kommunicera sin önskan vad han vill göra med resten av sitt liv. Förmodligen sitter han där i blöja och bajsar på sig, och blir matad likt en bäbis av sina assistenter, som också har ansvaret att torka han i röven och byta blöja.
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-09-27 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in