Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Jag skulle vilja göra en koppling med olyckan med Anne Heche. Enligt officiella källor så dog hon pga syrebrist i hjärnan och förklarades hjärndöd. I media finns det massa videos där hon ser ut att kämpa mot ambulanspersonalen, dvs hon är i något slags medvetande.
Jag behöver lite hjälp att minnas, var det inte samma med Michael Schumacher att han var kontaktbar precis efter olyckan men efter en tid gör hjärnblödningen att hjärnan inte får tillräcklingt med syre och han förlorar medvetandet.
Vad jag minns så var Schumi fortfarande vid medvetande när han anlände till sjukhuset med helikopter, vilket minst måste ha tagit 20-30 minuter från själva olyckstillfället, och först på sjukhuset tog dom beslutet att söva ner honom. Ser man inte till att syretillförseln är optimal och under ständig bevakning vid misstänkt hjärnskada när patient dessutom ligger nedsövd? Eller kan hjärnblödningen kväva hjärnan på syre, hur mycket syre man än tillför patienten? De fick väl öppna skallbenet på honom dessutom p.g.a. hjärnblödningen om jag minns rätt.
Det är tråkigt att vi förmodligen aldrig mer kommer få se Schumi i livet. Nästa "stora" nyhet om honom lär vara dödsbeskedet, för en återhämtning efter så här lång tid i sjuksängen är näst intill obefintlig. Schumi är på sätt och vis idag en fånge i sitt eget hem, och gud vet om han ens är förmögen till att kommunicera sin önskan vad han vill göra med resten av sitt liv. Förmodligen sitter han där i blöja och bajsar på sig, och blir matad likt en bäbis av sina assistenter, som också har ansvaret att torka han i röven och byta blöja.