2021-09-18, 01:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag är inte skeptisk för någon annans räkning, däremot tycker jag att man bör få välja själv.
Att vi börjat erbjuda sprutorna åt riskgrupperna i första hand tycker jag är helt riktigt. Vi har trots allt gjort en hel del bättre än andra länder.

Här får vi välja och vi vaccinerade riskgrupper i första hand.
Citera
2021-09-18, 01:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Här får vi välja och vi vaccinerade riskgrupper i första hand.
Ja det var ett helt korrekt beslut att börja i den änden.
Sedan är jag oerhört skeptisk till att fortsätta som vi nu gör och vaccinera barnen, men visst. Om folk vill ha det så kör på det. Min lilla dotter kommer att bli lämnad ifred, hon skall inte vaccineras, och min nästan vuxne son kommer jag låta välja själv hur han vill göra.
Citera
2021-09-18, 01:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Där håller jag med dig fullständigt, detta ska inte vara ett barns beslut.
Sedan om vi ser rakt på vad det handlar om så är det huruvida man kan lita på en injektion "fan vet vad"?

Jag väljer att skydda mig först, andningsskydd och distans har hållit mig smittfri.
Det gör du rätt i om du känner dig säker med det så är det helt rätt.

Det jag opponerar mig emot är som du nog har sett är att det ska börja bespruta våra barn. Och var är dessa Provaccers som dag ut och dag in pratade om att vi måste vaccinera oss mot denna sjukdom. Några enstaka aktieägare som är kvar och desperat kippar efter... luft.
Citera
2021-09-18, 01:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja det var ett helt korrekt beslut att börja i den änden.
Sedan är jag oerhört skeptisk till att fortsätta som vi nu gör och vaccinera barnen, men visst. Om folk vill ha det så kör på det. Min lilla dotter kommer att bli lämnad ifred, hon skall inte vaccineras, och min nästan vuxne son kommer jag låta välja själv hur han vill göra.

Vad är problemet med att vi fortsätter att erbjuda vaccination utan att tvinga?
Citera
2021-09-18, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Dessa substanser förväntas vi att ta via en spruta rakt in i vår kropp, sedan förväntas vi ta det gång efter annan.
Varje injektion av dessa preparat riskerar att ge ett högre grad av riskeffekter av själva vaccineringen.

Ja, två ggr om året verkar vara det slutgiltiga målet. I mina ögon och öron framstår det som ett vaccin som inte fungerar överhuvudtaget. Fantastiskt. För en sjukdom som är helt ofarlig för en normalfrisk människa.
Citera
2021-09-18, 01:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Såg den här listan på vad vaccinet innehåller:

1. Formaldehyde/Formalin. High toxic systemic poison and carcinogen.
2. Betapropiolacton - Toxic chemical and carcinogen.
3. Hexadecyltrimethylammonium bromide. Damages liver, cardiovascular system and central nervous system.
4. Aluminum hydroxide, aluminum phosphate and aluminum salts - Neurotoxin that causes long term brain inflammation / swelling, neurological disorders, autoimmune disease, Alzheimer’s , dementia and autism. It penetrates the brain where it persists indefinitely.
5. Thimerosal (Mercury), Neurotoxin. Cellular damage, degeneration and death.
6. Polysorbate 80 & 20 Trespass the Blood-Brain Barriers and carries with it aluminum, thimerosal and virus entering the brain.
7. Glutaraldehyde - Toxic chemical used as a disinfectant for heat sensitive medical equipment.
8. Fetal Bovine Serum Harvested from bovine (cow) fetuses taken from pregnant cows before slaughter.
9. Human Diploid Fibroblast Cells - aborted fetal cells. Foregn DNA has the ability to interact with our own.
10. African Green Monkey Kidney cells - carry the SV-40 cancer causing virus that already tainted about 30-50 Million Americans and many more abroad globally.
11. Acetone - can cause kidney, liver and nerve damage.
12. E.Coli - yes that is correct.
13. DNA from porcine (pig) Circovirus type 1.
14. Human embryonic lung cell cultures (from aborted fetuses)
Och detta kan kontrolleras här på detta pdf-dokument från fda:s hemsida. Problemet är att det inte står hur mycket av varje ingrediens vaccinet innehåller. Kolibakterie i vaccinet? Skämtar ni med mig? Det är typ bajs i vaccinet, bokstavligt.

Den där listan stämmer ju inte alls överens med Pfizers vaccininnehåll?
Citera
2021-09-18, 01:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Vet att det var alfa eftersom jag var sjuk då jag först började moderera den här tråden. Det var innan de flesta utanför Flashback ens viste att det fanns ett virus, jag tappade luktsinnet totalt under flera månader...

Brittiska tror jag att jag hade då jag blivit övertygad om att det måste varit den av andra, map mina symptom. Jag själv trodde först att det var en ovanligt stygg mag-influensa men var förvånad över den intensiva smärtan i bröstrygg, nacke och framförallt handleder. Knaprade pix och codein, som jag aldrig annars använder, för att stå ut med skiten.

Alfa är lika med den brittiska varianten. Först hade du, likt mig, den ursprungliga varianten. Även jag fick lukt och smakbortfall våren 2020. Med Delta-varianten så är det en ovanlig symptom. Snuva, däremot, är en vanlig symptom för Delta. Möjligtvis så hade jag den i början av sommaren, innan jag fått min andra vaccindos. Jag hade kopiös snuva under några dagar, men kände mig vare sig trött eller sjuk. Kan ha varit att ordentligt avslutning på den snuva jag, alltid har under vinterhalvåret, eller Delta-varianten som trycktes ner av mitt immunförsvar. Ångrar iof att jag inte gick och testade mig.
Citera
2021-09-18, 01:20
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad är problemet med att vi fortsätter att erbjuda vaccination utan att tvinga?
Det finns inga problem så länge det handlar om erbjudande. Problemen börjar när det blir direkt eller indirekt tvång. Se vad som händer i Italien, eller i Frankrike för tusan hakar!
Citera
2021-09-18, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är råkost som gör folk immuna dock inklusive avgiftning av kroppen.
Kroppen skapar dessutom alla vitaminer som den behöver så länge den får råkosten så man behöver inte oroa sig för vitaminkapslar eller annat trams.

Har man vaccinerat sig med mRNA vacciner så har man dessutom nanopartiklar i blodet vilket jag inte ens vet om det går att bota men om jag själv skulle försöka så hade jag smällt på med så mycket råkost och detox som möjligt, pluss djup meditation i hopp om att nanomaskinerna brinner upp av den enorma energi som KAN byggas upp i kroppen av råkost, detox och även meditation.

Nanopartiklar är väl om jag inte förstår det fel.. maskiner som skapar kopior av sig själv precis som virus fast mekaniska.

Det är det inte, du har fel. Partiklarna är i nanostorlek men det är inga maskiner inblandade förutom cellens ribosomer.
Citera
2021-09-18, 01:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, tyvärr, när det kommer till Delta-varianten. Men vise versa går inte lika lätt, då det är 5 gånger svårare för en redan fullvaccinerad att bli smittad jämfört med en ovaccinerad. Hade vi haft Alfa-varianten, eller ännu hellre det ursprungliga SARS-COV2 viruset, så hade problemet redan varit löst, med råge. För vaccinen skyddar även från att sprida smitta vidare vad gäller dessa varianter.

Om en dubbelvaccinerad dessutom tar en boostershot så ökar skyddet från att bli smittad med 10 ggr.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/coronavirus/third-covid-shot-boosts-immunity-tenfold-israeli-study-now-peer-reviewed-679591

Citat:
Third COVID shot boosts immunity tenfold - Israeli study now peer-reviewed
The rate of confirmed infections and of severe cases of COVID-19 was more than 10 times lower among people who received the booster compared to people who did not
Citera
2021-09-18, 01:27
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Alfa är lika med den brittiska varianten. Först hade du, likt mig, den ursprungliga varianten. Även jag fick lukt och smakbortfall våren 2020. Med Delta-varianten så är det en ovanlig symptom. Snuva, däremot, är en vanlig symptom för Delta. Möjligtvis så hade jag den i början av sommaren, innan jag fått min andra vaccindos. Jag hade kopiös snuva under några dagar, men kände mig vare sig trött eller sjuk. Kan ha varit att ordentligt avslutning på den snuva jag, alltid har under vinterhalvåret, eller Delta-varianten som trycktes ner av mitt immunförsvar. Ångrar iof att jag inte gick och testade mig.
Jaså Alfa är inte första sorten? Då har jag misstagit mig. Jag hade första omgången tidigt. Så här i efterhand kan jag lite grand ångra att jag inte testade mig. När jag var sjuk första gången fanns inte möjligheten, men skulle kanske ha testat efter andra. Hade varit kul att veta vad jag haft.
Vad tror du om min mag-covid då? När jag kissade med stjärten och hade svinont i lederna?
Citera
2021-09-18, 01:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det finns inga problem så länge det handlar om erbjudande. Problemen börjar när det blir direkt eller indirekt tvång. Se vad som händer i Italien, eller i Frankrike för tusan hakar!

Men nu bor vi här i Sverige. Fokusera på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in