2021-09-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Men alltså vad pratar du om? Hanif Bali gör precis allt det du hävdar att vänstern gör. Att på väldigt lösa grunder döma och dumförklara andra människor på sociala medier. Hur många hundratals karaktärspåhopp har inte han själv utfört på andra människor som har avvikande åsikter jämfört honom själv?
Vad jag pratar om är att vänstern alltid verkar bli extremt engagerade när någon av deras meningsmotståndare är i blåsväder, men att de alltid skiter i de som faktiskt drabbas: brottsoffren. Om man ska ta ett konkret exempel så har vi händelsen med Paolo Roberto där alla i nu snart 1,5 år lagt extremt mycket energi på att smutskasta honom, men inte en enda gång har någon av alla de vänstermänniskor i medierna som ondgjort sig över detta har sökt upp den prostituerade kvinnan och haft en intervju med henne för att höra hennes version. Detta trots att man hela tiden hävdar att man måste ge den svagare parten företräde. Och samma sak nu. De som mest skriker i den här tråden var totalt tysta när två barn blev skjutna i Flemmingsberg i somras. Det visar ju att vänstern fullständigt skiter i brottsoffren utan istället använder brotten för sina politiska syften. Det är Catrine Da Costa all over again... Det är hyckleri. Sen att Hanif Bali är en idiot håller jag fullständigt med om, men i den här tråden är det extremt svårt att få något sagt om hur han bidragit till ett sämre debattklimat.
Citera
2021-09-18, 01:16
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Förstår inte riktigt vad du menar. Man får anta att flickan visat tillräckligt mycket av tinderloggen för att övertyga journalisten som intervjuade henne om att Hanif Bali skickade en superlajk till henne. Man får också anta att journalisten är tillräckligt erfaren för att inte låta sig luras av en sjuttonårig flicka.

Journalisten är erfaren nog att säga att hon visat en superlike, inte att denne skulle ha sett något som är utav värde för en eventuell rättegång. Det nämns inte ens något om kommunikation mellan dem, vilken tidsram detta faller inom baserat på chatten (förutom hennes ord...), ingen hänvisning om något, alls!

Ping ping ping säger klickometern på Sydsvenskan dessutom till följd av detta.
Citera
2021-09-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Pedofilpartiet?
Ungefär lika accurate som att kalla Vänsterpartiet för Muslimska Brödraskapet
Hur då på vilket sätt? Hur många i Vänsterpartiet har varit med i Muslimska Brödraskapet menar du?

Vad fan snackar du om? Moderaterna har en partiledare som tog ihop det med en 15-åring i MUF när han var 20 år gammal. Nu gör Bali samma sak när han är 35 år gammal.

Pedofilpartiet Moderaterna.
Citera
2021-09-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Han är redan körd för det är ganska uppenbart han varit efter en 15-åring. Oavsett vad som hänt annars.

Han hade inte tagit time-out annars. Det var en lyckad fitt-fälla, mission accomplished.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja, och sedan bjudit hem henne och "sett film". Och talat med henne i telefon och chattat i flera månader. Superlajkat henne på Tinder. Bara det gör ju att han är en jävligt suspekt figur och gör att jag väljer att tro på att han absolut var ute efter sex med henne och absolut bett om barnporr från henne.

Om allt detta rent hypotetiskt skulle vara sant, vad är problemet?
Att du är avundsjuk på att du inte kan få lammkött?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Detta är whataboutism i sin mest perverterade form.
Varför skulle inte debattören kunna uppröras av det misstänkta brottet här?
Oavsett var man står politiskt, kan man bli upprörd över att en riksdagsman - som borde veta bättre - umgås med småflickor enskilt. Helt oavsett om något brottsligt i lagens mening har skett.

Nja, jag skulle vilja säga att det beror alldeles på syftet med det hela. Om han nu var en snäll farbror och ville hjälpa henne med läxorna är det väl inget fel. Men om han ville hala fram den enögde byxormen är det vidrigt och extremt gubbsjukt av honom. Jag är inte mycket för Bali men jag undrar hur vinklad denna story är. Hon säger själv att "hon behövde honom" och att det var han som avslutade relationen. Jag tror säkert han har varit sliskig men jag hoppas för han och hans blivande frus skull att han inte erbjudit sig att ta hennes oskuld. Isåfall är han sämst och förtjänar att glömmas bort.
Citera
2021-09-18, 01:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Förstår inte riktigt vad du menar. Man får anta att flickan visat tillräckligt mycket av tinderloggen för att övertyga journalisten som intervjuade henne om att Hanif Bali skickade en superlajk till henne. Man får också anta att journalisten är tillräckligt erfaren för att inte låta sig luras av en sjuttonårig flicka.

Gammelmedias journalister är både dumma och falska. Lita inte på något de skriver. Chang Frick har rett ut det där nyligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Han hade inte tagit time-out annars. Det var en lyckad fitt-fälla, mission accomplished.
Ja, jag är säker på att en 15-åring lurade honom i "en fälla".

Högern i Sverige visar på nya innovativa sätt att försöka försvara sin pedofilpappa Bali iaf...
Citera
Medlem
Citat:
I slutet av april 2020 när han hade gjort slut med sin dåvarande flickvän, intensifierades kontakterna, fortsätter hon.

På sin telefon visar hon hur den sjutton år äldre riksdagsledamoten “superlajkade” hennes Tinderprofil. Det skedde runt tre månader efter att han skjutsat hem henne och vännen efter talarkvällen.

– Jag var 16 då, och det visste han.

De pratade på dejtingsajten ett tag, och fortsatte att ha kontakt på Instagram och över telefon.

Det var under ett sådant samtal en sen kväll i augusti 2020 som Hanif Bali plötsligt tvärvände och avbröt relationen, berättar hon.

– Det var ganska vanligt att vi snackade i telefon sena kvällar. Jag såg att han var aktiv på Instagram, så jag tänkte att jag kan väl ringa honom för jag ville bara prata. Men han blev så arg just då för han var med sin tjej. Jag ringde honom men han svarade inte. Då skickade han ett argt sms dagen efter och bad mig ta bort hans nummer. Så jag bad om ursäkt för allt och tog bort hans nummer.

Läser man detta så ger det mig direkt känslan av att flickan har Borderline vilket är tråkigt för Bali. Folk med Borderline är riktigt, riktigt farliga att inleda relationer med såväl vänskapliga som kärleksfulla.

Tjejen ljög om sin ålder. På Tinder behöver du vara 18 vad jag minns.

Han har troligtvis insett att det inte är superball att ragga på en 16-åring och avböjt kontakt varpå hon inte kan smälta det utan i sann borderlinemanér tror att han är lika förälskad ändå och väljer då att ringa honom för att hon ser att han är "aktiv på Instagram".

Jag råkade dejta en tjej med Borderline för några år sedan.
Hon ringde mig om nätterna, ibland 20-30 gånger på en gång.
Oavsett hur mycket jag förklarade för henne att jag inte är intresserad och tycker det är jobbigt att hon ringer om nätterna och att det är bäst att vi lämnar det vi påbörjat som vänner så förstod hon inte det utan natten efter var det samtal som vanligt och svarade man var det en snäll ton och en tjej som uppenbart trodde att jag ville att hon skulle ringa och förväntade sig en normal, kärleksfull konversation kl 03 på en tisdagnatt.

Med det sagt vill jag fördöma det Hanif gör.
Han är en politiker, dessutom en rätt så granskad sådan där det råder starka tudelade åsikter om honom bland folket. Att börja flirta med någon under ens 25 då är som att skjuta sig själv i foten.

Hanif får skylla sig själv för att vara så dum att skriva med småtjejer. Nu hade han otur att bruden är sjuk och då blir det så här.
Citera
2021-09-18, 01:19
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Förutom Ulf är det Hanif som lyckats bäst med att marknadsföra moderat politik. Att skriva motioner är trams, det viktiga är att man kan etablera sin politik bland opinionen och det är därför Hanif är den mest populära moderaten. Han har gjort mer än alla andra moderater tillsammans.
Vad fan är för poäng med att marknadsföra sin politik och sen inte göra något för att genomföra den?
Citera
2021-09-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Om allt detta rent hypotetiskt skulle vara sant, vad är problemet?
Att du är avundsjuk på att du inte kan få lammkött?
Du ser inga problem med inflytelserika politiker som är 35 år gamla som är ute efter 15-åriga högstadietjejer i ungdomsförbundet?

Du har problem gubben.
Citera
2021-09-18, 01:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja, och sedan bjudit hem henne och "sett film". Och talat med henne i telefon och chattat i flera månader. Superlajkat henne på Tinder. Bara det gör ju att han är en jävligt suspekt figur och gör att jag väljer att tro på att han absolut var ute efter sex med henne och absolut bett om barnporr från henne.

Vad betyder Superlajkat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in