2021-09-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Är du säker på att det inte är brottsligt? Det kanske räcker att någon skickar en nakenbild och du är fast.

Ja, jag vet inte.
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Oj ska jag tänka efter? herregud...
Hon kom till Bali och bad om läxhjälp, samtidigt som hela planen var att utnyttja Bali för att få en genväg in i politikens finrum. Efter ett tag börjar hon göra närmanden för att förmodligen öka sin chans och allt det där äckliga, men då sätter Bali ner foten och blockar henne.
Nu efter hon fått nobben drar hon kortet om att hon är en minderårig flicka som blivit sexuellt utnyttjad, för att hämnas. Detta med hjälp av andra personer som vill sänka Bali.

Allt säger sig själv efter att ha läst det där. Bali sitter till 100% med bevis som kommer få han friad, men han kommer alltid vara stämplad av media och dumma människor som en pedofil.

Sjukt bra skrivet och det är exakt såhär det kommer vara. Han kommer förlora i vilket fall som helst även om han inte döms och är oskyldig. Rätt uppenbart att någon ut utnyttjat tjejen för att sänka Bali. Jävligt sorligt.
Citera
Medlem
Citat:
Den sista gången var under sommarlovet 2020. Enligt flickan var hon hemma hos Hanif Bali och tittade på en serie i hans soffa när riksdagsledamoten gjorde ”närmanden”.

Enligt flickan har Hanif Bali även lovat henne att de ska åka till Prag när hon fyllde 18 och att han, med sin stora följarskara i sociala medier, skulle hjälpa henne i politiken och att få en plats i kommunfullmäktige, om hon valde att kandidera.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/efter-anklagelserna-mot-bali-nu-bryter-flickan-tystnaden-1.55205285

Så han visste att hon var 16 år eftersom han då vill åka till Prag då hon fyllde 18 år. Han är så rökt just nu.
Citera
2021-09-18, 00:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Varför är man aktiv på Tinder om man har sambo och småbarn i hemmet? Visserligen inte olagligt men kanske inte helt superbra heller. Och varför betalar man extra för att skicka en "superlike" till en minderårig tjej som man inte är intresserad av på det sättet? Superlajkar Bali alla tonåringar han erbjuder personlig läxhjälp?

Har du bevis för att han verkligen var på tinder eller är det en skröna?
Citera
2021-09-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

Fråga Sydsvenskan dom har sett flickans mobil. Så det är nog ganska så klart att det är något herr Bali ägnat sig åt.
Citera
2021-09-18, 00:42
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

Ingen utom HB och flickan har möjligtvis bevis för något, vi bara snackar på FB.
Citera
2021-09-18, 00:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fråga Sydsvenskan dom har sett flickans mobil. Så det är nog ganska så klart att det är något herr Bali ägnat sig åt.

Hur skulle det kunna bevisa att det är Balis profil?
Jag kan också skapa en profil där med Balis bilder.
Citera
2021-09-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Det finns faktiskt människor som vill hjälpa. Ett av mina barn är väldigt duktig, allra helst i matte. Skolan hade inte kapacitet att hjälpa till då hon redan gjort klart alla matteböcker.
Fick kontakt med en äldre dam som kunde hjälpa och hennes son som var högt inom något universitet i Sverige. Vid den tidpunkten var mitt barn 14år. Jag tror de ville hjälpa till, det löste sig tillslut med att gymnasiet bistod med hjälp även om de tidigare sagt de inte skulle göra det.

Ja fast det är kanske lite skillnad på om det dyker upp någon från typ Grindr eller Tinder som är dubbelt så gammal och helt oskyldigt erbjuder så kallad läxhjälp och börjar chatta och bjuda hem dina barn till sig?

Och om man dessutom är offentlig förtroendevald i Riskdagen som Hanif Bali så kanske man borde försöka välja sina aktiviteter och kontakter med lite mer omsorg, för att undvika skapa problem för sig själv.

Hanif Bali har fastnat med sitt lurviga skägg i brevlådan och han har enbart sitt eget hemmagjorda klister att tacka för den saken.
Citera
2021-09-18, 00:45
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
HB gör bara folk förbannade , men vissa också nöjda, det kan inte förnekas.

Han sitter i riksdagen, ganska bra betald, utan att uträtta ett skit. Inga motioner, inga frågor och inget utskottsarbete. Inget ingenting. Detta till skillnad från många andra utlandsfödda som kör buss och taxi eller jobbar som städare eller usk. Kort sagt gör nytta. HB däremot är en slags bidragstagare i det bidragsfientliga partiet, men den dubbelmoralen är väl inget nytt.

Känns då skönt att veta att han åtminstone ställer upp som mentor och läxhjälp åt tonårstjejer. Gör tom hembesök om det kniper. Beundransvärt med en sådan oegennyttig insats. Eller inte.
Vadå inte uträttar ett skit? Skriver inga motioner? Nu vet jag inte vilken diagnos du har men han har gjort mer än alla andra moderata politiker tillsammans eller hur fick han mer personkryss menar du, utan att göra ett skit? Berätta!
Citera
2021-09-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Sjukt bra skrivet och det är exakt såhär det kommer vara. Han kommer förlora i vilket fall som helst även om han inte döms och är oskyldig. Rätt uppenbart att någon ut utnyttjat tjejen för att sänka Bali. Jävligt sorligt.
Alltså ni är ju borta i huvudet och hjärntvättade av Bali. Han har haft kontakt med en högstadietjej, varit i kontakt med henne på Tinder, bjudit hem henne för en date, regelbundet pratat med varandra i telefon. Och mycket troligt bett henne skicka barnporr.

Det spelar ingen roll om han gjort något som enligt lagen är olagligt ens, han är jävligt suspekt hur som helst vilket varje vettig person kan se.
Citera
2021-09-18, 00:46
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag gissar att det gått till ungefär så här:
Hanif har under flera år pratat en del med kåta groupies som han gärna hade velat plöja. Han har dock hela tiden vetat att karriären är körd om han tar steget att doppa en gymnasietjej. Han har balanserat på en linje där han gjort saker ibland som är på gränsen till ok.

Den här tjejen är säkert störd precis som Lambertz-kvinnan. Men hennes motivation tror jag är ekonomisk. Det finns säkert massor av människor som längre grävt efter något skit på Bali och till slut hittar de den här tjejen som har några skärmdumpar med tveksamma saker och en historia om sexuella övergrepp. Hon får deg och de blir av med Bali.

Rättsligt kommer Bali frias men skadan är redan skedd.
Citera
2021-09-18, 00:46
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Hur många pojkar har han gett läxhjälp till och bjudit hem för att se serier och superlajkat deras Tinder-profiler?

Otroligt hur ni försöker försvara pedofilen fortfarande.

Nu säger jag inte detta för att skydda en eventuellt skyldig Hanif men även jag kan skapa en profil i hans namn och superlajka min egna fakeprofil (då hon uppenbart varit för ung för ett ärligt konto).

Om det är allt hon har att visa, snarare än något av det hon nu anmält honom för så tvivlar jag faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in