2021-09-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Har haft både alfa och "brittiska varianten" vadfan den nu heter. Alfa var relativt snäll, britten var stygg som satan. Värken i bröstet och handlederna var värst om vi bortser från att jag inte fick en blund i röven på flera nätter. Trots allt är jag glad att jag genomlidit skiten och härdat min kropp.

Britten hade jag.

Alla i min omgivning som har haft covid blev sämre än jag, men alla hade mild infektion. Forskningen säger att d-vitamin, bra kost, bra sömn och träning ger lindrigare sjukdom. Sedan några är tillbaka så äter jag 5000IU D-vit om dagen, enbart hemlagad näringsrik kost, tränar styrka och kondition och sover 6,5-8 timmar per dygn. Vetenskapen har rätt, det funkar.
Citera
2021-09-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur vet du det? Hur får man reda på vilken variant man har?

Man har haft rätt bra koll på vilken variant som härjar i vilket område vid en specifik tidpunkt. Men 100% säker kan man inte vara.
Citera
2021-09-18, 00:40
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Vilken var det så vi andra kan leta upp den? Kanal, tid, land?
Skojar du? De sa det på presskonferensen i går. Har det gått dig förbi eller?
Citera
2021-09-18, 00:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Hur vet du det? Hur får man reda på vilken variant man har?
Vet att det var alfa eftersom jag var sjuk då jag först började moderera den här tråden. Det var innan de flesta utanför Flashback ens viste att det fanns ett virus, jag tappade luktsinnet totalt under flera månader...

Brittiska tror jag att jag hade då jag blivit övertygad om att det måste varit den av andra, map mina symptom. Jag själv trodde först att det var en ovanligt stygg mag-influensa men var förvånad över den intensiva smärtan i bröstrygg, nacke och framförallt handleder. Knaprade pix och codein, som jag aldrig annars använder, för att stå ut med skiten.
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-09-18 kl. 00:50.
Citera
2021-09-18, 00:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Man har haft rätt bra koll på vilken variant som härjar i vilket område vid en specifik tidpunkt. Men 100% säker kan man inte vara.

Nej precis. Så lite killgissning från Herr Trä.
Citera
2021-09-18, 00:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Skojar du? De sa det på presskonferensen i går. Har det gått dig förbi eller?

Ja, därför jag frågade. Tittar inte på dessa pressmöten. Men då vet vi vilket.
Citera
2021-09-18, 00:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vet att det var alfa eftersom jag var sjuk då jag först började moderera den här tråden. Det var innan de flesta utanför Flashback ens viste att det fanns ett virus, jag tappade luktsinnet totalt under flera månader...

Brittiska tror jag att jag hade då jag blivit övertygad om att det måste varit den av andra, map mina symptom. Jag själv trodde först att det var en ovanligt stygg mag-influensa men var förvånad över den intensiva smärtan i bröstrygg, nacke och framförallt handleder. Knaprade pix och codein, som jag aldrig annars använder, för att stå ut med skiten.

Låter som att du haft ett tråkigt möte med Covid. Varför är du då skeptisk mot vaccinerna för andra?
Citera
2021-09-18, 00:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Nej precis. Så lite killgissning från Herr Trä.
Jo, jag killgissar lite. Är såklart inte helt säker.
Citera
2021-09-18, 00:56
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Dessa substanser förväntas vi att ta via en spruta rakt in i vår kropp, sedan förväntas vi ta det gång efter annan.
Varje injektion av dessa preparat riskerar att ge ett högre grad av riskeffekter av själva vaccineringen.
Ännu värre. Det ska sprutas in i våra barn och barnbarn. Att vuxna människor gör ett val det skiter jag fullkomligt i för de har ett val.
Citera
2021-09-18, 00:56
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Låter som att du haft ett tråkigt möte med Covid. Varför är du då skeptisk mot vaccinerna för andra?
Jag är inte skeptisk för någon annans räkning, däremot tycker jag att man bör få välja själv.
Att vi börjat erbjuda sprutorna åt riskgrupperna i första hand tycker jag är helt riktigt. Vi har trots allt gjort en hel del bättre än andra länder.
Citera
2021-09-18, 01:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Smittar en vaccinerad lika mycket som en ovaccinerad?

Så en vaccinerad utan symtom kan enkelt smitta en ovaccinerad om dom är i samma lägenhet?

Ja, tyvärr, när det kommer till Delta-varianten. Men vise versa går inte lika lätt, då det är 5 gånger svårare för en redan fullvaccinerad att bli smittad jämfört med en ovaccinerad. Hade vi haft Alfa-varianten, eller ännu hellre det ursprungliga SARS-COV2 viruset, så hade problemet redan varit löst, med råge. För vaccinen skyddar även från att sprida smitta vidare vad gäller dessa varianter.
Citera
2021-09-18, 01:03
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ännu värre. Det ska sprutas in i våra barn och barnbarn. Att vuxna människor gör ett val det skiter jag fullkomligt i för de har ett val.

Där håller jag med dig fullständigt, detta ska inte vara ett barns beslut.
Sedan om vi ser rakt på vad det handlar om så är det huruvida man kan lita på en injektion "fan vet vad"?

Jag väljer att skydda mig först, andningsskydd och distans har hållit mig smittfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in