2021-08-31, 21:25
Medlem
Kalliss avatar
Trillade på denna precis, Google sökning, läsa och recenserar senare.
http://detkänsligabarnet.se/2015/om-...egsprogrammet/
Senast redigerad av Kallis 2021-08-31 kl. 21:27.
Citera
2021-09-07, 18:14
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Var på ett behandlingshem för ett par år sedan, ett ställe som inte kan beskrivas som något annat än en pengadrivande verksamhet där vuxenbebisar sitter fast i ett stadie av limbo.

Minns till och med att det var så jävla inkompetent personal utan medicinska kunskaper öht, för att trappa ner på mitt tablettmissbruk så gjorde jag detta på old school manér - men istället för att bunkra och byta så spolade jag skiten.

Hur som helst så har livet skitit sig igen och den här gången ska det göras på riktigt!
Bokförd i västra götaland, men sist blev jag skickad till någon hålla utanför Norrköping.

Hur som helst; bollen är verkligen i rullning igen då livet har skenat ur rejält än en gång men nu väntas säkert en jävla massa byråkrati som behöver granskas och en period av att hålla samman.

Har inte fått höra något förslag på ett ställe ännu, inväntar ett samtal imorgon - men är det någon av er rutinerad fb-dase bärande själar som har varit på ett behandlingshem som faktiskt har HJÄLP er?

För det är verkligen dags.
Känslan av att ha gett mig upp övervinns nästan av lättnaden av erkänna ens situation. Behöver hjälp och tänker ta vara på min chans.
Snart kommer 30-spöket krypandes och en rejäl kraftansträngning nu - på ett kompetent hem där behandling står i centrum vore en skänk från ovan.

Hörde talas om 'Iris' blev dock mer eller mindre ombedd att inte kika på egen hand ännu. Mycket som skall matchas med matchning och tyvärr finansiering. Tyvärr blir nog fokus främst på knark i första hand och min psykiska ohälsa sekundärt om ens det. Bara att acceptera I guess.
Diagnosticerad som klinisk deprimerad, ADD, Borderline, ja ni fattar jag är inte Buddha direkt.
Hur som helst så kan inte knarkaspekten förnekas heller. För att vara nykter känns i dagsläget som en levande psykos av ångest.

Sorry för detta jävla biktbåsbekännelsen till inlägg jag antar att min fråga helt enkelt är:

Nåhon som vill bomba mig med BRA behandlingshem 2021?

Mvh,
Mr Sunshine
Citera
2021-09-08, 19:11
Medlem
Jag kan starkt rekommendera Korpberget.
Citera
2021-09-09, 00:26
Medlem
serblovinhimselfs avatar
Om den kommun som man bor i saknar avtal med ett specifikt behandlingshem som man önskar att vara på, hur funkar det då? Får man stå för kostnad själv?

Vore hjälpsamt om någon kan bena ut det där litegrann för mig.
Citera
2021-09-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Om den kommun som man bor i saknar avtal med ett specifikt behandlingshem som man önskar att vara på, hur funkar det då? Får man stå för kostnad själv?

Kan du betala för dig själv är du förmodligen välkommen även utan avtal.

Kan du sälja in idén hos rätt person på din kommun kanske din kommun kan teckna ett avtal med det nya behandlingshemmet.

Annars får du väl ta nåt som du blir erbjuden. Som aktiv missbrukare har man generellt en dålig förhandlingsposition.
Senast redigerad av busy-signal 2021-09-09 kl. 01:17.
Citera
2021-09-17, 22:38
Medlem
Dark_drivers avatar
Befinner mig just nu på Furulundshemmet sen 12 juli
Ett kristet behandlingshem riktigt bra ställe bra personal och bra ledning bra sammanhållning mellan oss klienter finns en del regler men dom är rätt flexibla i min behandlingsplan så ingår det att jag en gång i veckan ska bli heldagar här framöver att jag får träna med min medryttarhäst bra mat dom har en egen kock jag hjälper till med disken 3 gånger i veckan det finns dom som har andra arbetsuppgifter med bra behandlingsprogram bra ställe överlag
Citera
2021-10-17, 21:49
Medlem
Idagården
Korpnästet
Sirius
Nån sis i Uddevalla minns ej namn
Diverse familjehem
MBC i hallstahammar
Avgiftningar
Behandlingsavdelningar på olika anstalter då 12 steg å KBT

Inte så kul när man ser tillbaka kanske men har en del bra minnen från flera ställen.
Citera
2021-10-26, 19:13
Medlem
Har varit på några olika!
Berätta istället varför du vill att någon du inte känner ska berätta om något som du måste uppleva för att förstå!

Gissar på att du är nyfiken på något du inte vågar uppleva!

Kotten
Citera
2021-11-03, 18:41
Medlem
Storebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Dom på gläntan hotade med det som bestraffning och sa att det var TORTYR!
Var på föreläsning om våldtäkt av kvinnor (eller vafan de hette) och fick en rejäl zombie vibe av hela stället där alla satt med anteckningsblock, nästintill läskigt.
Varför tyckte du det var så bra?
Citera
2021-11-03, 18:44
Medlem
Storebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself

Vad jag minns om när jag frågade om att flytta tillbaka hem så sa dom att kommunen man är skriven i måste ha avtal med just det hemmet som står i fråga men med MYCKET(!!!!!!!) tjat böjde dom faktiskt på nacken. Så, med extrem tur så har dom avtal annars hoppas bara på det bästa.
Citera
2021-11-03, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Europas hårdaste behandlingshem.
Citera
2021-11-12, 12:50
Medlem
Jag har precis tagit upp min kontakt med soc igen då jag har fuckat upp ordentligt och gått på opiater ett par år, men så gott som slutat med brott efter min senaste volta, så har ej haft råd o gå på oxy och dom andra tyngre drogerna längre, plus att jag festar o gärna drar ladd men det har jag ej råd med heller längre. Så iallafall så fick jag nyligen reda på hur satans sjuk jag blir när jag är utan opiaterna, så senaste 6-7 månaderna har varit ett jävla helvete. Har försökt kicka det själv men fungerar ej. Så jag har bett om behandling igen. Jag letar efter ett bra behandlingshem där jag verkligen får hjälp, skulle vilja att det är blandat då jag tror det kan lätta på stämningen en del, så var det iallafall på det enda blandade jag varit på för ca 8-9 år sen. Har nån några tips ? behöver ej vara hårt som korpberget, bara en seriös behandling och gärna nära eller i naturen. Uppskattar alla tips !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in