Haha du måste ju vara dum. Jag vet gott o väl vem han är jag med, o har också upplevt han som en bra person. MEN kom ihåg att nästan alla känner någon som har blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad på något vis, men nästan ingen känner en våldtäktsman...
Även om man upplever en person som schysst så vet man egentligen ingenting om vad personen är kapabel till eller väljer att göra bakom stängda dörrar när ingen annan ser på. Våldtäkter sker inte bara av snuskgubbar i mörka gränder. Det kan lika gärna vara ens granne, farbror, pappa, lärare, chef, läkare/sjuksköterska, mamma, moster, whatever. Man måste släppa bilden av hur en våldtäksman ÄR o ser ut osv. Är det en person som alltid är äcklig, sliskig, elak? Nej det kan lika gärna vara en "snäll", pratglad o "trevlig" person.
Det är lätt att försvara någon o tro gott om folk bara för du själv har fått ett gott intryck, men vad vet du egentligen? Ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
colombo123
Hej.
Personligen som känner igen denna person från trakten där jag bor så tvivlar jag anklagelserna stämmer. Jag upplever personen som en bra person manisk att träna. Vad jag hört från folk kring personen är att detta är falska anklagelser. Svårt att tro att åklagaren kan ha teknisk eller vittne som bevisar att brott troligen skett. Alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisat utom rimligt tvivel. Finns faktiskt folk som gör falska anklagelser också. Men absolut ska man ta alla anklagelser på ytters allvar. Men såga inte personen helt innan han är dömd .