2021-09-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Flickorna mot pojkarna inom Moderaterna

terrorbalans är över

Slut för M.
Citera
2021-09-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenager
Så här beter sig äcklet Hanif

https://www.expressen.se/nyheter/flickans-egna-ord-om-hanif-bali-markte-att-han-ville-ha-sex-med-mig/

Ja enligt Expressen och Sydsvenskan så har den minderåriga utsatta flickan själv börjat berätta.

https://www.expressen.se/nyheter/flickans-egna-ord-om-hanif-bali-markte-att-han-ville-ha-sex-med-mig/

Citat:
Den 17-åriga flickan som polisanmält Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende beskriver nu hur moderaten ska ha gjort närmanden mot henne.

I en intervju med HD-Sydsvenskan säger hon att riksdagsledamoten försökte övertala henne att förlora oskulden med honom.

– Alltså, jag märkte ju att han ville ha sex med mig och då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person, säger hon till HD-Sydsvenskans reportrar Inas Hamdan och Jens Mikkelsen.

Under sommarlovet 2020 träffades Bali och flickan hemma hos honom, skriver HD-Sydsvenskan. Han ska han då ha gjort närmanden och sedan försökt övertala henne till att ha sex med honom.

– Alltså, jag märkte ju att han ville ha sex med mig och då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han ”jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Står det att han försökt få sex med ungdomen?

Du kan läsa själv. Enligt tjejen gjorde han närmande och ville ta hennes oskuld när hon sa att hon inte haft sex än. Tjejens version

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.
Citera
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Citat:
Under sommarlovet 2020 träffades Bali och flickan hemma hos honom, skriver HD-Sydsvenskan. Han ska han då ha gjort närmanden och sedan försökt övertala henne till att ha sex med honom.

– Alltså, jag märkte ju att han ville ha sex med mig och då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han ”jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vänsterjournalisterna gör allt för vinkla honom som skyldig. Ska bli skönt när detta läggs ner och vi kan inse att lögnerna bygger på falska anklagelser. Spyr på alla jävla vänstermuppar som spyr galla. Synd att det så många sjuka människor i Sverige som är vänster.
Men att du själv spyr galla tycker du är helt ok?
Citera
2021-09-17, 20:10
Medlem
Vad heter flickan? Någon som vet?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Alltså, är detta i Sydsvenskan sant. Fy fan. Hanifs liv är mer eller mindre över. Visar det sig att andra i partiledningen kände till detta.. ja jävlar.
VARFÖR skulle någon i partiledningen känna till det? Var har du fått det ifrån?

Nåja, ni får ha er lilla cirkelrunk här i tråden så återkommer jag när ny info finns tillgänglig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Du kan läsa själv. Enligt tjejen gjorde han närmande och ville ta hennes oskuld när hon sa att hon inte haft sex än. Tjejens version

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.

Måste säga att jag är lite skeptisk mot att en 16 åring med en tinderprofil inte haft sex men vad vet jag
Citera
Medlem
Citat:

Det framkommer i artiklarna från Expressen och Sydsvenskan där den utsatta flickan själv uppger att Hanif Bali försökt få sex.

Jag kan tycka det är helt klart olämpligt uppträdande av en äldre riksdagsledamot, om det stämmer.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Japp, om det finns bevis är han totallt rökt och jag (som ändå får kalla mig ett "fan" av honom) har inga problem med att han blir nedgrävd på en sophög och försvinner.

Mycket kan man förlåta men inte när det kommer till barn.Och jag skiter i att hon snart är myndig, en man närmare 35 sitter inte och jagar efter 16 åringar, speciellt inte i hans sits. Handlar om omdöme. Och även om det är hon som tagit initiativ med att skicka bilder, så handlar det om omdöme från hans sida. Han skulle omedelbart klippt bandet med henne och informerat partiet vad hon skickat för något, så hade de vetat om det från start och han hade kunnat undvika den här jävla skitstormen.

Samma som när Federley blev ihop med en pedofil, inget "olagligt" i sig, han hade suttit av sitt (alldeles för korta) straff, men det bevisade att Federley var totalt omdömeslös.

Känner likadant.

Sen tycker jag att även om lagen ska vara lika för alla så har man som riksdagsman eller exempelvis officer, ett ansvar att bete sig fläckfritt utåt. Denna historia vittnar om extremt dåligt omdöme och respektlöshet mot sin tjänst av Bali.
Citera
Medlem
Ursäkta en gammal tant. Har 16-åringar tinderprofiler? Hon hade en sådan tydligen.
Citera
2021-09-17, 20:11
Medlem
sneervs avatar
Detta ser ju mindre bra ut för Bali.. inga bevis för det hon säger än men lär väll komma..
Däremot att han superlikeat henne på tinder (när hon var 16år!) vilket tidningen bekräftar så är det dåligt nog.. Som jag sa efter intervjun med Bali, Han såg mer skärrad ut än vad man skulle göra om man visste att man var helt oskyldig.. kanske inget olagligt, men väldigt opassande och skadar hans förtroende grovt.
Senast redigerad av sneerv 2021-09-17 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in