2021-09-17, 18:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Händelsen cirkulerade som konspirationsteori efter att den inträffade även om ingen visste om vad OP hette. Det är lika självklart som att det finns människor som behöver övertygas. Du är med och bevisar detta eftersom du kallar ifrågasättande människor efter incidenter som ännu inte är bevisade för foliehattar.
Det gör jag inte.

Citat:
Du fattar väl själv att det måste ha funnits ifrågasättande människor även då som inte sväljer allt som kommer från officiellt håll. Annars får du förklara varför man tar till False flag attacker om det inte handlar om manipulerande av opinion. Naturligtvis hade du farit runt med likadant stämplande av människor om Gulf of Tonkin hade inträffat idag fram till det blir uppdagat.
Idag är jag övertygad om att konspirationsteoretiker på nätet skulle skapat konspirationsteorier närmast omedelbart, och det satt säkert en och annan och kliade sig i huvudet när Gulf of Tonkin inträffade - men det jag ifrågasätter är om detta var något som spreds, något som talades om, något som grupper av folk trodde och diskuterade - helt enkelt om det fanns konspirationsteorier som cirkulerade som ifrågasatte att beskjutningen hade skett.
Om du inte kan visa det så är det ju ett jävla märkligt argument…
Citera
2021-09-17, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Ah jag gjorde en vetenskaplig studie om det. Det funkar inte när man stoppar upp dom i röven.

Off topic man. Men åter till ämnet. Tror du liksom jag att mossad och CIA var inblandande, eller "Lät det hända" så att säga? För att kunna skapa opinion för krig i Levanten. IS och sånt.
Citera
2021-09-17, 19:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det hände långt efter. Du kunde ju kanske läst artikeln så hade du sett att dom sa att byggnaden skulle rivas så finns inga likheter med det just rustade fortet wtc7.

Extremt lite eld, några få våningsplan och redan vid 1500 var branden under kontroll. Sen faller core column ihop eftersom man sprängde byggnadens stabilaste punkt. Sen faller byggnaden ihop i freefall i sin footprint vilket inte kan hända av lite eld på vissa våningar.

Det finns ju en anledning till att wtc7 inte nämndes i 9/11 comission.

Men om det nu var så lite, varför ser det då ut som om hela byggnaden pyr i det här klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=IjvlO3PEVz4

Och om branden var under kontroll, varför pratar personalen på plats om att det är dags att ge upp?

Något av det som sägs i klippet:

"That's why he's pulling everybody outta here."

"I can't believe this."

"It's in a big circle with like a big glow in the middle of the crater."

"We need to get everybody outta there, that's for sure."

Verkar inte bättre än att de som var på plats räknade med att byggnaden skulle falla.
Citera
2021-09-17, 19:53
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Off topic man. Men åter till ämnet. Tror du liksom jag att mossad och CIA var inblandande, eller "Lät det hända" så att säga? För att kunna skapa opinion för krig i Levanten. IS och sånt.

USA var ju med i skapa Al Qaeda.
Sen kan man bara spekulera och spekulationer är sällan korrekta. Man undrar ju. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det var sant
Känns mer troligt. USA är makt kåta svin.
Sen tror jag inte på att de finns ett illuminati bord där världens djävlar sitter å styr allt. Det är nog inte så enkelt. Ser mer illuminati som en metafor för flera olika bord som styr och ingen har än jävla aning vad som pågår egentligen
Citera
2021-09-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det var verkligen uppseendeväckande. Jag är inte helt övertygad, men kan ju säga som så, att när en skyskrapa i Italien brann ner något år före 2001, så efterlämnade den ett fulländat sotat stålskelett.

Men fanns det inte en del kritik mot konstruktionen i efterhand ? Dåligt brandskydd av stommen.
Det finns ju en anledning att man kör dubbelgips runt vissa bärande stålkonstruktioner…..
Citera
2021-09-17, 21:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var verkligen uppseendeväckande. Jag är inte helt övertygad, men kan ju säga som så, att när en skyskrapa i Italien brann ner något år före 2001, så efterlämnade den ett fulländat sotat stålskelett.

Intressant - vilken byggnad i Italien var det? Jag har letat men hittar inget som kan stämma tyvärr.
Citera
2021-09-17, 21:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Intressant - vilken byggnad i Italien var det? Jag har letat men hittar inget som kan stämma tyvärr.
Gud det kommer jag inte ihåg NU.
Googla scyscraper fire Italy

Bilderna lämnar mig inte dock. Det var som fyra "stegar a la Eiffeltornet" ställda mot varandra, samt golv-armering.
Citera
2021-09-17, 21:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Gud det kommer jag inte ihåg NU.
Googla scyscraper fire Italy

Bilderna lämnar mig inte dock. Det var som fyra "stegar a la Eiffeltornet" ställda mot varandra, samt golv-armering.

Har jag gjort utan framgång, även gått igenom listor över bränder i skyskrapor men hittar inget. Du som vet vad du såg kanske hittar det lättare?
Citera
2021-09-17, 21:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har jag gjort utan framgång, även gått igenom listor över bränder i skyskrapor men hittar inget. Du som vet vad du såg kanske hittar det lättare?
Jag har inte tid. Tror det kan ha varit i Milano. Detta var alltså tjugo år sen, du inser det, va?

Det finns andra liknande bilder också, minns att jag såg det då. Frågan var då, "Hur kunde detta eldhärjade torn stå kvar när 9/11-tornen inte gjorde det?" Ganska intressant.
Citera
2021-09-17, 21:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Snake, det finns ganska intressanta bilder på
LONDON GRENFELL TOWER
även om den inte är lika hög.

https://www.pinterest.com/pin/655696026969090975/

Utbränd, men står kvar.
Citera
2021-09-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Nämnde dom att CIA, Mossad, ekonomiska oligarker, Saudi och al-Qaida, islamister var inblandat? Målet: Ta över Irak och Levanten? Har jag fel? Har jag rätt? Kommer vi få läsa det i svensk media som slickar USAs fitta? Inte troligt va?

Jag vill ha en media som är opartisk, det går inte när svensk media använder källor ifrån CNN eller NYT eller CBS eller allt skit dom heter. Och resten av världen är inte bättre dom heller. Propaganda som försöker luras. Det är på forum som Flashback, sanningen till slut kommer fram, om man sållar bort idioterna.

Mycket sålla blir det…. Extremt mycket….
Citera
2021-09-17, 21:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har inte tid. Tror det kan ha varit i Milano. Detta var alltså tjugo år sen, du inser det, va?

Det finns andra liknande bilder också, minns att jag såg det då. Frågan var då, "Hur kunde detta eldhärjade torn stå kvar när 9/11-tornen inte gjorde det?" Ganska intressant.

Ja det låter jätteintressant, det är ju därför jag vill hitta det, men jag kan inte hitta någon höghusbrand i Italien runt millennieskiftet.

Man skulle ju kunna tycka att en sådan brand borde listats här t.ex: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_high-rise_facade_fires

Eller här: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Skyscraper_fire

Eller åtminstone här:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_high-rise_facade_fires

Men jag hittar inget som sagt. Jag säger verkligen inte att det inte stämmer, jag vet att du inte brukar ljuga avsiktligt, jag säger bara att jag inte hittar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in