2021-09-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kanske det. Men den där frågeställningen ni målar upp att man borde tagit in honom om misstänkte honom är felaktig. De tog in honom.

Det är en del av ett falskt narrativ att SE är så outforskad.

Nej det blir ju inte falskt utan det blir relativt....

KP kan ju tycka att han inte blev tillräckligt utforskad...
Citera
2021-09-17, 18:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men vad är det du inte förstår...?

Hur idiotisk den än är så åker han i fängelse enligt dig...

Så även om det finns 0.5% chans att Engström försöker ta rollen som vittne så ska han såklart prova ...

Så planen där SE med flit vill bli bokstavligt utpekad efter att ha varit med i tidningen för att då håller inte utpekandena i rätten är hans enda chans?

Det är den planen du kommenterar nu. Det var det mitt inlägg handlade om, och inlägget jag svarade på.

Och det stämmer ju inte med verkligheten. Ett utpekande är inte underkänt i rättegång för att man varit i TV.
Citera
2021-09-17, 19:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej det blir ju inte falskt utan det blir relativt....

KP kan ju tycka att han inte blev tillräckligt utforskad...

Nej, att SE är outredd är falskt.

Förmodligen är CP den ende som är mer utredd än SE
Citera
2021-09-17, 19:05
Bannlyst
Citat:
Kanske det. Men den där frågeställningen ni målar upp att man borde tagit in honom om misstänkte honom är felaktig. De tog in honom.

Det är en del av ett falskt narrativ att SE är så outforskad.

Det där är ju rent skitsnack som vanligt från dig, de höll vittnesförhör med honom, de utredde honom inte ordentligt som misstänkt, ända vittnet de visade honom för var YN i maskat skick, inga andra vittneskonfrontatior inga förhör som misstänkt där man pressade honom ingen husrannsakan i hans kontor eller bostad, de utredningsåtgärder som gjordes var väldigt lama, så lama att man nästan kan säga att han är outforskad, lär om lär rätt och framförallt lär dig basfakta
Citera
2021-09-17, 19:08
Bannlyst
Citat:
Nej, att SE är outredd är falskt.

Förmodligen är CP den ende som är mer utredd än SE

Det där stämmer nog om man räknar med KP sista tre år men klart att SE hann städa undan alla bevis eftersom han levde 14 år efter mordet. Om vi bara ska räkna medan gärningsmannen levde blev både VG CA och CP mer utredda
Citera
2021-09-17, 19:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisgirl
Det där är ju rent skitsnack som vanligt från dig, de höll vittnesförhör med honom, de utredde honom inte ordentligt som misstänkt, ända vittnet de visade honom för var YN i maskat skick, inga andra vittneskonfrontatior inga förhör som misstänkt där man pressade honom ingen husrannsakan i hans kontor eller bostad, de utredningsåtgärder som gjordes var väldigt lama, så lama att man nästan kan säga att han är outforskad, lär om lär rätt och framförallt lär dig basfakta

Jag har fel när jag säger att han är outforskad för att man kan nästan säga han är outredd?

Om du bara nästan kan säga han är outredd så håller du ju med mig.

Du motsäger inget jag sa. Tack.

SE är inte outredd. Näst mest utredde misstänkte.
Citera
2021-09-17, 19:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisgirl
Det där stämmer nog om man räknar med KP sista tre år men klart att SE hann städa undan alla bevis eftersom han levde 14 år efter mordet. Om vi bara ska räkna medan gärningsmannen levde blev både VG CA och CP mer utredda

Tar inte bort från det faktum att PU inte hittade en enda ny grej som tydde på att SE hade med mordet att göra. Ingenting.
Citera
2021-09-17, 19:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jag tycker ni ska lyssna på podden Death in a needle. För där pratar världens största expert på barn som fått autism från vaccin.

Bara för att folk skriver böcker och gör poddar har de inte rätt.
Om TP har "rätt" i skuldfrågan går inte att säga tvärsäkert men han har åtminstone gjort en gedigen research. Han hittade till exempel det alibi SE tidigare fått på felaktiga grunder. På den punkten gav KP honom rätt utan förbehåll, "obegripligt och häpnadsväckande" sa han om de slutsatser som drogs angående "JA-alibit" av PU/86.
Citera
2021-09-17, 19:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om TP har "rätt" i skuldfrågan går inte att säga tvärsäkert men han har åtminstone gjort en gedigen research. Han hittade till exempel det alibi SE tidigare fått på felaktiga grunder. På den punkten gav KP honom rätt utan förbehåll, "obegripligt och häpnadsväckande" sa han om de slutsatser som drogs angående "JA-alibit" av PU/86.

Övriga experter är inte lika övertygade.
Citera
2021-09-17, 19:17
Medlem
Citat:
Så planen där SE med flit vill bli bokstavligt utpekad efter att ha varit med i tidningen för att då håller inte utpekandena i rätten är hans enda chans?

Det är den planen du kommenterar nu. Det var det mitt inlägg handlade om, och inlägget jag svarade på.

Och det stämmer ju inte med verkligheten. Ett utpekande är inte underkänt i rättegång för att man varit i TV.

Men det är ju inte utpekandet han vill underkänna i första hand...

Utan vilja att bli vittne...

Han tänker ju inte i logiska termer dagen efter....
Citera
2021-09-17, 19:19
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Övriga experter är inte lika övertygade.
Sant, som den här till exempel

(FB) Skandiamannen

Dvs LGWP.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-09-17 kl. 19:21.
Citera
2021-09-17, 19:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Men det är ju inte utpekandet han vill underkänna i första hand...

Utan vilja att bli vittne...

Han tänker ju inte i logiska termer dagen efter....

Men det var inte det vi diskuterade nu. Nu diskuterade man om detta att han var med i media för att ogiltigförklara utpekanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in