2021-09-17, 16:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja men det är ju upp till var och en. Jag vill själv bestämma över min kropp och det tycker jag att andra också ska få göra.

Absolut, och få ta de fulla konsekvenserna av det också.
Citera
2021-09-17, 16:14
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Efter fem år lär man ju sett resultatet av vaccineringarna. Kanske har ni alla blivit sterila och blivit åtminstone begynnande senila? Sorgligt egentligen, men jag kommer nog i allt elände som ev. uppstår, ändå le i mjugg!

Så kan det absolut bli, finns ju många högt aktade läkare, professorer och allmänt smarta människor som pekar på alla möjliga eventuella långsiktiga allvarliga biverkningar. Att man bara skiter i det rakt av och tar vaccinen pga våra extremt inkompetenta ledare både i politiken och i myndigheter är häpnadsväckande. Att allt jagas på av den än mer inkompetenta massmedia gör inte saken bättre.

Det här har potential att vara det största enskilda brottet mot mänskligheten någonsin.

Att avvakta i detta skede är inte något annat än 100% sunt, speciellt för barn och tidigare smittade.
Citera
2021-09-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
22 nya döda sedan igår, och nu kan det inte bero på den där "eftersläpningen" längre, utan det är så här det är. Det går sakta men säkert åt fel håll igen, och snart ska de sista restriktionerna bort. Trots att man ser ökningen både här och i andra länder. Sverige är fantastiskt.

Är det ett bevis på att vaccinations sprutan inte är bra?
Citera
2021-09-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Stor andel av de covid-döda är vaccinerade, är det ovaccinerade som smittar ner dem? Folk som har nära kontakt med äldre och riskgrupper borde antingen vaccineras eller testas väldigt ofta.

Bra vaccin om det ligger till på det viset. Men var det inte så att vaccinet skulle skydda mot allvarlig sjukdom och död. Eller gäller det inte om man blir smittad av just en ovaccinerad?

Det är nu det börjar. 1984 here we come!
Citera
2021-09-17, 16:16
Medlem
Pfizers boosterstudie. Precis som i de kliniska testerna på första sprutorna så sorterar man bort gamla och sjuka och tittar bara på unga och friska(<55år). Man ser en boost av antikroppar men nämner inget om verklig effektivitet.

Självklart ger vaccinen (falska) bra resultat när man bara inkluderar grupper som inte blir allvarligt sjuka även som ovaccinerade.

De som mest behöver vaccin testar man inte på. Man testar på de som inte behöver vaccin.

”the use of a booster dose in individuals 16 and 17 years of age and in individuals older than 55 years of age is based on extrapolation of the safety and effectiveness demonstrated in adults at least 18 to 55 years of age in the Phase 2 booster study.”

https://www.fda.gov/media/152161/download
Citera
2021-09-17, 16:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

Troligen inte, eftersom det påstås att nästan alla antingen smittats när de varit ovaccinerade, eller kort tid efter första sprutan (innan den hunnit verka). Och detta vågar de väl inte ljuga om? Problemet är alla ovaccinerade.
Citera
2021-09-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

Det är nog ett tecken på att vaccinet är smalt, läckande och tappar effekt snabbt. Sen är vi inne i en period då det alltid sprids mycket virus och andra förkylningar. Perfekt tajming att lyfta alla restriktioner, och tala om för idioterna att det är över nu. Gissar att det är mer ekonomi och politik än medicinska grunder bakom det beslutet.
Citera
2021-09-17, 16:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tre kvinnor om dagen sju dagar i veckan i 20 år. Hur fan hinner du?

Äh, det är ju bara sex-chatt, om man klämmer dem på pulsen, trots att de öser beröm och erbjudanden över mig. Jag har verkligen inte tid och pengar att svara dem. Men jag är artig nog att läsa vad de skriver till mig, se på deras bifogade, mestadels erotiska bilder och kolla deras profilsidor. Och sedan klicka på ",favorit" och/eller" gilla" när de faller mig i smaken. Jag borde, redan nu, kolla inkommande post sedan ett antal timmarna. Jag chattar dock med ett antal kvinnor på en annan sajt, som jag lärt känna sexuellt. I morgon blir det som jag lovat dem: Simulering av gruppsex.

Men nu har vi kommit ifrån ämnet som är: Bör ovaccinerade skämmas?
Citera
2021-09-17, 16:24
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Har man märkt att det är pga ökat kontorsarbete som smittan ökar? Schweizarna jobbar ju mer än de flesta Europeiska länderna. Mitt första intryck när jag fick jobberbjudande från Schweiz relativt nyligt var att de verkar lite stelbent vad gäller hemmajobb.

Bra sammanfattning även om du inte kan tyska: https://www.20min.ch/story/corona-zahlen-schweiz-und-europa-auf-einen-blick-803083076953
Citera
2021-09-17, 16:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Efter fem år lär man ju sett resultatet av vaccineringarna. Kanske har ni alla blivit sterila och blivit åtminstone begynnande senila? Sorgligt egentligen, men jag kommer nog i allt elände som ev. uppstår, ändå le i mjugg!

Ok, du är i alla fall konsekvent och har en sund moral, även fast jag tror att du är ute och cyklar med ditt, personliga val.
Citera
2021-09-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men har de samtidigt sett en minskning på IVA och sjukhus i övrigt??

De äldre äldre stackarna är tvungna att dö hemma i morfindöden.
Citera
2021-09-17, 16:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du en simpel lögnare. Det kan alla se här:

Min fetning.

Det finns hot, och det finns olaga hot. Du vill förstås gärna tänka att alla hot är olaga hot, men tyvärr. Såna som går och hotar folk likt du gör ska ha samma tillbaka.

Tja, om du anser att det är ett hot emot dig att du skulle behöva känna skam. Det finns en diagnos för sådana som dig, men detta är ingen psykologi tråd, så vi skippar det.

Och andemeningen i det jag skrev var just att de med, konstaterad, SARS-CoV-2 infektion inte behöver känna skam. Hade du det, våren 2020, då det var svårt att få PCR, och var blåst nog att inte ta en antikroppstest, när den var tillgänglig, så får du skylla dig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in