2021-09-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Kan vara en "vaccineffekt" som i Skottland eller Kanada.

Tror snarare på en antivaccineffekt som i Norge. 80% av de som insjuknar i i landet är av utländsk
börd och har vägrat vaccination. Antar att andelen sjuka och avlidna i Sverige i nuläget har liknande
bakgrund. Tror inte det är PK att redovisa detta, så sanningen lär vi aldrig få veta.
Citera
2021-09-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Själv tycker jag, förstås, att det är den som, med vett och vilja, väljer, att riskera att orsaka lidande och död hos sin omgivning, kanske inte är helt sund. Jag misstänker att jag bearbetat saker i betydligt fler år än du gjort.

Jag har, dessutom, studerat så väl sociologi, och psykologi, samt socialpsykologi och även lite religionspsykologi, så jag, vet, vilka mäktiga mekanismer som är igång. Det är därför vi kommer att få en, minst, lika hög vaccinationstäckning i Sverige som de länder som, nu, använder sig av drakoniska metoder. Är du inte glad över att jag upplyser dig om det?

Är det ok för dig att man är ovaccinerad ifall man isolerar sig?
Citera
2021-09-17, 14:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag gissar "äldre på SÄBO" - dock tror jag inte det rör sig om 20 om dagen utan om 7-10 om dagen.

Verkar vara stora eftersläpningar på IVA-rapporteringen nu iaf - enligt SIR har det bara avlidit 6 personer i September än så länge.

Jag skulle istället för att vaccinera nedåt i åldrarna satsa på att börja med tredje doser för de äldsta (som fått sitt vaccin i Januari-Februari) samt att se över vårdpersonal som jobbar med dessa personer.

Att personal som jobbar på SÄBO bara kommer upp i 73% vaccinationstäckning är skandal.

För personal inom hemtjänst är det ännu värre - bara 63% vaccinationstäckning.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vardpersonal/
1. Intressant. Men antalet intagna på IVA släpari inte eller?

2. Enig i att man bör priorietera så.
Citera
2021-09-17, 14:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Forskare och läkare bland annat. Vilka du inhämtar information från har jag ingen aning. Men dessa vet en hel del om immunsystemet.

Och, det vet alltså den förkrossande majoriteten av experter och forskare, som är för vaccinering inte. "Alla är idioter utom du och några sk ",experter" på, typ, Swebbtv"?
Citera
2021-09-17, 14:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tror snarare på en antivaccineffekt som i Norge. 80% av de som insjuknar i i landet är av utländsk
börd och har vägrat vaccination. Antar att andelen sjuka och avlidna i Sverige i nuläget har liknande
bakgrund. Tror inte det är PK att redovisa detta, så sanningen lär vi aldrig få veta.
Men varför minskar antalet intagna på sjukhus och IVA samtidigt som dödsfallen ökar??
Citera
2021-09-17, 14:47
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Du verkar allmänt förvirrad - vad vill du säga?

Det vinglar fram mellan "Vissa som får Covid 19 när de nyss fått vaccinet räknas som ovaccinerade i statistiken" och "Folk avlider i drivor av vaccinet men läkarna och politikerna (och judarna förstås) försöker tysta ner!!"
Ja, jag är allmänt förvirrad för förstår inte hur folk inte bara besprutar sig själva men tycker nu att det är bra att bespruta barn också. Men var har jag skrivit att folk dör i drivor? Är inte för mig någon överdödlighet.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
De ska inte skämmas för att de varit duktiga på att följa restriktionerna, men man kan erbjuda dem vaccin. Folk som är vaccinerade kommer göra det svårare för ovaccinerade att inte bli smittade.

Jag, hoppas ju på att de ovaccinerade, även fortsättningsvis, kommer att följa restriktionerna, och att de inte har otur.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag gissar "äldre på SÄBO" - dock tror jag inte det rör sig om 20 om dagen utan om 7-10 om dagen.

Verkar vara stora eftersläpningar på IVA-rapporteringen nu iaf - enligt SIR har det bara avlidit 6 personer i September än så länge.

Jag skulle istället för att vaccinera nedåt i åldrarna satsa på att börja med tredje doser för de äldsta (som fått sitt vaccin i Januari-Februari) samt att se över vårdpersonal som jobbar med dessa personer.

Att personal som jobbar på SÄBO bara kommer upp i 73% vaccinationstäckning är skandal.

För personal inom hemtjänst är det ännu värre - bara 63% vaccinationstäckning.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vardpersonal/
Det fetade kan varje logiskt fungerande människa räkna ut. Vi vet ju om att effekten av "vaccinerna" avtar snabbt och eftersom riskgrupperna fick sina sprutor först så har de all anledning att anse sig dåligt skyddade.
Citera
2021-09-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men varför minskar antalet intagna på sjukhus och IVA samtidigt som dödsfallen ökar??
Att antalet intagna på IVA minskar samtidigt som antalet döda ökar är helt logiskt eftersom cirka
hälften av patienterna går till de sälla jaktmarkerna.
Citera
2021-09-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag, hoppas ju på att de ovaccinerade, även fortsättningsvis, kommer att följa restriktionerna, och att de inte har otur.

Jag tycker staten ska dela ut något halsband eller liknande vi kan ha för att visa att vi är ovaccinerade. Det gäller inte bara att ovaccinerade fortsätter hålla avstånd utan att vaccinerade även gör det mot ovaccinerade.
Senast redigerad av ClasZtefanYngwezon 2021-09-17 kl. 14:53.
Citera
2021-09-17, 14:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
På vilket sätt är det en generationsfråga? Är du från tiden när det var vanligt med skampålar. Många som är uppvuxna i västvärlden skäms för mycket, det är osunt och leder till psykisk ohälsa. Man kan prata med människor och skapa förståelse istället för att hålla på med utfrysning och indirekta härskarmetoder. Bemötande och respekt för oliktänkande istället för piska och rättning i ledet.

Dessutom verkar det ju ganska tydligt att de ovaccinerade inte skadar de som är vaccinerade. Det framgick även i går på presskonferensen. De skadar främst sig själva.

Ja, främst sig själva, men även moster Agda 90 år, med taskigt immunitet, trots att hon är fullvaccinerad. Om farbror Arne, som är 85 plusare, väljer att inte vaccinera sig, (fler kvinnor än män väljer att vaccinera sig, dock inte gravida kvinnor, vilket är synd), så får han skylla sig själv, bara han inte smittar ner Agda!
Citera
2021-09-17, 14:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja vad är de som händer egentligen!?

22 nya dödsfall??

58 dödsfall rapporterade den här veckan. 13 förra veckan.

Nya fall pekar ner. IVA pekar ner. Övriga på sjukhus också.

Rapporteringarna rimmar inte.

Ja, var dör de någonstans? Det är väl inte avlivningssprutorna som har kommit fram igen, på kommunala boenden för äldre, dementa, begåvningshandikappade, fysiskt handikappade och psykiskt sjuka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in