2021-09-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
På vilket sätt kan det rent teoretiskt vara 23:18? Ingen har nämnt 23:18.

Låt säga att registrerad tid är 23:20. Dagen efter ska RB kolla SEs tid. Han ser då att 23:20 är registrerat. Men han vill vara noga så han ringer fröken ur medans han kollar på stämpelklockan. Samtidigt som fröken ur säger 13:18:00 så kollar RB på stämpelklockan som nu visar 13:19. Han dtar slutsatsen att stämpelklockan går en minut före och lägger på luren. I nästa sekund slår stämpelklockan över till 13:20. Dvs att stämpelklickan går 119 sekunder före, men RB uppfattar felet som en minut vid kontroll mot fröken ur. Följden blir att SEs verkliga utstämplingstud kan ha varit 23:18:01.

Vi vet inte hur noga kontrollen mot fröken ur gjordes. Och vi vet inte med säkerhet om det är 23:19 eller 23:20 som är registrerad tid och vi vet inte med säkerhet vilken riktning tidsfelet har. Sammantaget innebär detta att verklig tid teoretiskt sett kan vara allt mellan 23:18:01 och 23:22:59.
Citera
2021-09-17, 07:00
Medlem
Vem ropade ut följande signalement?
Varför finns inget vittnesförhör med denna signalementsbeskrivning?
Var SE gm eller stämmer det SE säger att någon förväxlade honom med gm?

" I samband med att polismännen börjar springa in på Tunnelgatan är det någon som skriker ut ett signalementet ska vara; man, lång rock ,
axelremsväska och har en keps"

https://drive.google.com/file/d/1I4OnbZ-yoC_d0KAOZVnimYRqZ4PF7KTn/view
EAE 9671-1 Klas G 3230 880826
Citera
2021-09-17, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

" I samband med att polismännen börjar springa in på Tunnelgatan är det någon som skriker ut ett signalementet ska vara; man, lång rock ,

Polisen har ju hela tiden förnekat att det skett en förväxling och att han skulle blivit förväxlad när han 3 minuter senare springer efter poliserna är naturligtvis rent trams. Jag kan dock inte se någon anledning till att ljuga om det i scenariot att han är ett vittne. Som GM blir det däremot logiskt att förekomma istället för att förekommas genom att lämna en krystad men ändå en förklaring till det.
Citera
2021-09-17, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linisgirl
Polisen har ju hela tiden förnekat att det skett en förväxling och att han skulle blivit förväxlad när han 3 minuter senare springer efter poliserna är naturligtvis rent trams. Jag kan dock inte se någon anledning till att ljuga om det i scenariot att han är ett vittne. Som GM blir det däremot logiskt att förekomma istället för att förekommas genom att lämna en krystad men ändå en förklaring till det.

Varför finns det inget mordplatsvittne som säger detta signalement i ett förhör?

På sidan 3 i förhöret med Gedda så säger han att han ser en man som han tycker stämmer in på signalementet.

"Gedda ser denne man på 30-40 meters avstånd då denne kommer gående.
Gedda tycker mannen är snarlik signalementet.
När Gedda ser mannen är han i jämnhöjd med Regeringsgatan 87"

Gedda vill kolla upp mannen men hans kollega Wikström tycker inte att signalementet stämmer, mannen blir då inte kontrollerad.
Citera
2021-09-17, 07:29
Bannlyst
Citat:
Varför finns det inget mordplatsvittne som säger detta signalement i ett förhör?

På sidan 3 i förhöret med Gedda så säger han att han ser en man som han tycker stämmer in på signalementet.

"Gedda ser denne man på 30-40 meters avstånd då denne kommer gående.
Gedda tycker mannen är snarlik signalementet.
När Gedda ser mannen är han i jämnhöjd med Regeringsgatan 87"

Gedda vill kolla upp mannen men hans kollega Wikström tycker inte att signalementet stämmer, mannen blir då inte kontrollerad.

Eftersom det stig säger inte stämmer, det är inget vittne som lämnar en beskrivning av honom på det sättet han beskriver att det har hänt
Citera
2021-09-17, 07:39
Medlem
Citat:
Eftersom det stig säger inte stämmer, det är inget vittne som lämnar en beskrivning av honom på det sättet han beskriver att det har hänt

Om Anders B , Delsborn eller Morenius osv hade lämnat följande signalement man, lång rock ,
axelremsväska och har en keps" så hade det ju varit enklare att tro att SE var gm

Gösta S försökte ju få fram ett signalement från LP men han misslyckades.
Dessutom uppskattar nästan alla mordplatsvittnen gm att vara i 40-årsåldern och ingen har sett en axelremsväska.
Citera
2021-09-17, 07:40
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Läser man Geddas och Wikströms uppgifter från eftersöket så får man att de stöter ihop med en man vid Drottningshusgränd med just axelremsväska och halvlång mörk rock.
Uppgifterna har funnits sedan 880228 då Gedda och Djurfeldt var med i en artikel i tidningen Arbetet.
https://filebin.net/6qfm9j7dfdh2n17h

Så det är troligen Gedda som förväxlar iakttagelsen med vad som gått ut.
Det märkliga i denna historia är ju varför inte Gedda och Wikström stoppar denne man.

Har inte sett teorin om att det är SE på väg tillbaka till Skandia, men det kommer väl snart.

Tillägg:
Såg nu att du gått igenom Geddas förhör.
(FB) Skandiamannen
Citera
2021-09-17, 08:16
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Självklart är förväxlingen trams men tyvärr ett "trams" som satte sig när det begav sig då 1986 och lever kvar hos en del än idag. Med skammens rodnad på kinderna får jag erkänna att även jag gått på tramset i mer än 30 år
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-09-17 kl. 08:23.
Citera
2021-09-17, 08:32
Medlem
MrBarnabys avatar
GW i maj 2018 om SE-.spåret, innan han blev rabiat motståndare till det och plötsligt efter KP:s presskonferens (i juni 2020) menade att SE hade alibi. 2018 fanns det uppenbarligen inte ett sådant, enligt Maestro GW.

https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-09-17 kl. 08:58.
Citera
2021-09-17, 09:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej i intervjun pratar han inte om CP han säger aldrig hans namn så det är helt din egen tolkning knappast fakta men skillnaden mellan fakta och tolkningar är inte så noga när det passar din agenda, kappvändaren och dubbelmoralens mästare,

CA ljög ju enligt er om hur vapnet försvann talar han sanningen om att han sköt i Tvn då? finns ju inga vittnen till det han kanske var mytoman och hitta på det? Oj nu blev det plötsligt inte fakta längre att han sköt i TVn längre utan din spekulation baserat på lösa antaganden angående när CA är trovärdig eller inte. Jävla trams du kör med jag härmar bara dig SE säger i intervjun " om någon av oss bär ett vapen" passar CP in på någon av oss? bara din spekulation att han pratar om CP, allt sunt förnuft och logik säger att han pratar om sig själv men det är klart bättre att använda fantasier i detta fallet eftersom det passar din agenda bättre.

Fast nu är det ju så att mannen med jackan som brann upp är CP. Så visst är d er CP som SE pratar om.

Om folk säger att han sköt i TVn när Palme var i bild, inklusive han själv, ja då kan vi ta det för sanning. Det andra tänker jag inte ens svara på, du är så löjlig. Jag tror ärligt talat att du inte har en aning om vad som är fakta och åsikt. Ett barn av din tid.
Citera
2021-09-17, 09:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Låt säga att SE kliver ut på Sveavägen precis efter skotten (som av er skeptikerofta har framförts som troligt). Då är det flera u-svängar, rusande personer och LPs skrik som SE helt missar trots att han borde ha uppmärksamheten rakt åt det håll allt sker.

Detta är konstigt minst sagt. Varför inte bara acceptera att det är märkligt. Måste allt förklaras som att det är det mest naturliga i världen.

Men helt ärligt så ser jag inte märkligt i det. Förklaringen har jag skrivit i flera inlägg.

Ett par bilar gör u-sväg ute i vägbanan och parkerar i vägbanan. Det kör bilar på Sveavägen hela tiden. Två u-svängar är vardagsmat. Eftersom bilarna varit avstannade så är u-svängarna i låg fart. Det finns inget som säger att Lisbet skriker mellan säg sekund 10 och 40. Hon skriker när det händer. Hur många är det som springer egentligen? Några få. Och kommer SE ut efter sekund 20 så kan SG, AH och AH:s kompis redan ha hunnit fram när SE kliver ut.

Jag är alltså helt ärlig när jag inte tror på något tumult. Det är så jag sett på det sen innan jag ens hört talas om Skandiamannen.
Citera
2021-09-17, 09:51
Medlem
Till de som hänvisar till LGWP kan det vara värt att lyssna på inslaget som MrBarnaby länkar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in