2021-05-20, 19:53
Medlem
Messials avatar
Jag rättfärdigar inte mordet.

Jag menar dock att, även om Anders gillade musik, så borde han och främst hans mamma sett till så att han höll sig borta ifrån människor som RR. Jag kanske tycker att hiphop i förorterna är häftigt (vilket jag inte gör, men tar ett exempel), men jag skulle aldrig umgås med Yasin eller liksinade.
Det är du, om någon, som kanske är efterbliven. Jag har ALDRIG sagt att han förtjänade att dö, jag menar dock att det inte är en klassisk oprovocerad dödsmisshandel i form utav att Anders bara råkade vara vid fel plats vid fel tillfälle. Det fanns någon konflikt garanterat och han hade gjort något dumt. Men han förtjänade INTE, läs INTE, att dö. Få in det i ditt huvud, även om du väljer och tolka saker hur du vill.

Skärp dig människa, ja ett barn blev mördat. Men det är inget barnamord likt Anders Eklund och Engla.
Det var troligtvis några tonårspojkar som Anders retade upp och tyvärr gick det överstyr.
Du sade själv att du har spöat upp människor, vilket jag aldrig har och aldrig kommer göra, vem som möjligtvis är efterbliven så som du säger det låter jag någon annan avgöra.
Men alla förstår min poäng, alla med någonting innanför pannbenet. Killen är död, någonting hade han gjort, men det hade kunnat räckt med stryk och inte mord. Som sagt, mordet är nog preskriberat eftersom killen eller killarna var under 21 år med största sannolikhet.
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Här är ett exempel på hans rättfärdigande.

Bara en riktigt efterbliven människa tänker så här.
Citera
2021-05-20, 19:57
Medlem
Messials avatar
Om Anders umgicks med galningar som RR, eller ens hade någonting med sådana att göra, så ligger även ansvaret på Lilian i efterhand när det gäller att ha kontroll över sitt barn och hålla det borta från galningar. Även om han gillade musiken.
Citera
2021-05-21, 21:20
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Om Anders umgicks med galningar som RR, eller ens hade någonting med sådana att göra, så ligger även ansvaret på Lilian i efterhand när det gäller att ha kontroll över sitt barn och hålla det borta från galningar. Även om han gillade musiken.

Jag tror inte du fattar hur vidrig du är.

Inte nog med att du skyller på Anders och rättfärdigar mordet. Du lägger även skuld på hans stackars mor.

Hon och andra anhöriga läser självklart tråden.

Visst har jag brukat våld mot andra när jag var ung och dum men jag har sonat och gottgjort de brotten. Och jag lever med konsekvenserna varje dag.

Tänk på att pennan är starkare än svärdet och att du kan skada folk med ord.

Men det kan väl inte en imbecill som du förstå.
Citera
2021-05-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Jag menar dock att, även om Anders gillade musik, så borde han och främst hans mamma sett till så att han höll sig borta ifrån människor som RR. Jag kanske tycker att hiphop i förorterna är häftigt (vilket jag inte gör, men tar ett exempel), men jag skulle aldrig umgås med Yasin eller liksinade.
Det är du, om någon, som kanske är efterbliven. Jag har ALDRIG sagt att han förtjänade att dö, jag menar dock att det inte är en klassisk oprovocerad dödsmisshandel i form utav att Anders bara råkade vara vid fel plats vid fel tillfälle. Det fanns någon konflikt garanterat och han hade gjort något dumt. Men han förtjänade INTE, läs INTE, att dö. Få in det i ditt huvud, även om du väljer och tolka saker hur du vill.

Din poäng går att använda på olika mord men kanske inte främst här. En konflikt kan ha börjat och accelererat på kvällen/natten när han blev mördad. Hur skulle hans mor kunna förutse en sån sak?
Citera
2021-05-21, 23:21
Medlem
Messials avatar
Det är hopplöst att diskutera med imbeciller, ingen förbjuder dig att tycka som du vill och tolka som du vill.
Sluta vara en idiot människa, du tål f*n ingenting som man skriver, nej Lilian deltog inte i dödsmisshandeln utav Anders men han var 16 år gammal och hon hade ett ansvar som förälder, när man föder ett barn så börjar även en uppfostran. Ett ansvar. Hon borde ha vetat att skinnskallarna inte var små pojkar som gillade att plocka blommor och dessutom hade Anders samröre med medlemmar i VAM. Dom var inte direkt några duvungar. Som förälder har man ett ansvar att hålla sina barn borta ifrån fara och fel människor. Vet du ens vilka VAM var? Ungefär som NMR idag, är man halvjude och umgås med NMR så får man räkna med att man kan råka illa ut om det kommer ut, även om man gillar deras musiksmak så bör man hålla sig borta oavsett ens ursprung. Get It! MEN man förtjänar INTE att dö!

Kalla inte mig saker, en skillnad mellan dig och mig är just den att jag inte har legat samhället till last medans DU själv har gjort det. Du kommer aldrig kunna gottgöra det du har gjort fullt ut människa.

Men för att åtminstone andra med mer begåvning skall fatta vad jag menar så skall jag ta ett annat exempel, men du kommer garanterat skriva "nu likställer du Anders med gängkriminella", du bara väntar med kommentaren i högsta hugg.
Men i alla fall, tänk en kille som börjar umgås med gängkriminella och gör dom gängkriminella arga och det leder till misshandel eller mord. Ingen förtjänar att dö, men det förstår inte din hjärna, men man måste förstå att man kan råka illa ut i fel sällskap. Man skall undvika fara och farliga människor, som exempelvis människor som RR när han levde. Anders verkar dessutom ha haft en konflikt med RR, en konflikt som inte behövde ha funnits om han helt bröt kontakten med skinnskallarna i mars år 1994. Anders själv sade "kommer man bort ifrån skinnskallarna så är man dödens" och "får skinnskallarna reda på att jag är halvblatte så är jag dödens". Du sitter och anklagar mig för massa saker medans killen som tråden handlar om själv sade att det kunde gå illa inom skinnskallekretsen!

Även Anders vänner var emot hans umgänge med skinnskallarna, dom sade själva att dom hade skämts ögonen ur sig om dom hade varit i skinnskallelokalen. Jag räknar med att du kommer fortsätta med ditt korkade mantra, men Anders är död (nu börjar du igen) och mördarna var under 21 år och mordet är preskriberat. Låt oss diskutera och spekulera vad som hände. Även om mördarna inte kan straffas i tingsrätt.
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Jag tror inte du fattar hur vidrig du är.

Inte nog med att du skyller på Anders och rättfärdigar mordet. Du lägger även skuld på hans stackars mor.

Hon och andra anhöriga läser självklart tråden.

Visst har jag brukat våld mot andra när jag var ung och dum men jag har sonat och gottgjort de brotten. Och jag lever med konsekvenserna varje dag.

Tänk på att pennan är starkare än svärdet och att du kan skada folk med ord.

Men det kan väl inte en imbecill som du förstå.
Senast redigerad av Messial 2021-05-21 kl. 23:31.
Citera
2021-05-21, 23:28
Medlem
Messials avatar
Hon borde stoppat honom från att besöka skinnskallelokalen på nyårsafton. Och även dagarna innan mordet när han umgicks med skinnskallarna och VAM sympatisörer varje dag.
Som förälder hade hon helt enkelt kunnat göra allt för att hålla honom borta från dom människorna. Då hade han kanske levt.

En mor skall skydda sina barn och även ta till med hårdhandskarna mot sitt barn om det behövs. Hon sade själv att hon hade skuldkänslor i efterhand.
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Din poäng går att använda på olika mord men kanske inte främst här. En konflikt kan ha börjat och accelererat på kvällen/natten när han blev mördad. Hur skulle hans mor kunna förutse en sån sak?
Citera
2021-08-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte så säker på att han överhuvudtaget misstänkts.

Jag tror inte heller det, åtminstone inte av polisen. TH har använt detta någon gång när han har velat vara hotfull men om det verkligen är sant att han varit seriöst misstänkt av polisen vet vi rätt lite om.
Jag har väldigt svårt att tro på det eftersom TH är av en helt annan typ.
Citera
2021-08-19, 12:55
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Ja, mig veterligen har inga skinnskallar - i Sverige - mördat någon hangaround p ga en ev judisk pappa i bakgrunden. Om jag inte minns helt fel så fanns det ju t om en svart skinnskalle som hängde med skinnskallarna på 80/90 talet....
Det fanns en massa skinheads av olika rasliga kombinationer, alla var inte heller nazister som hängde på fryshuset. Det som däremot fanns var massor av folk som älskade våld och alkohol.
Citera
2021-09-17, 00:53
Medlem
Men finns det någon info om vilka de fyra anhållna var mer än uppvuxna i samma område?
Citera
2021-09-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Enligt Eiler Augustsson hade vissa GMs ett vanligt liv nu. Du litar inte på polisen?

Troligt om GM var hans egna. De som de var dålig stämning med i bilen med Lilian dagen innan.
Citera
2021-09-17, 03:55
Medlem
Leg.krimjournalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaisMiller
Men finns det någon info om vilka de fyra anhållna var mer än uppvuxna i samma område?
Åldrarna på de fyra - en häktad och tre anhållna - finns, som nämnts i tråden. Bl.a. här:
(FB) Fryshusmordet (på Anders Gustafsson) 1/1 1995
Den häktade (feb 1995) var alltså i 17-årsåldern då och ska ha ingått i samma kamratgäng som Anders. Helt avförd från utredningen.

De tre anhållna männen 2006, först en 41-åring (född ca 1965) i mars 2006 och sedan två 39-åringar (födda 1967) i april 2006, var alltså barndomskamrater och mycket riktigt uppväxta i samma område i Nacka. De tre männen är helt avförda.

Användare i tråden har sagt sig känna till vem som "var orsaken till mordet", benämnd som "anstiftare" (via trådskribenten Lovingmemory72) och vem 17-åringen som först misstänktes är (postad info av skribenten PeterCrimecentral).
Citera
2021-09-17, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.krimjournalist
Åldrarna på de fyra - en häktad och tre anhållna - finns, som nämnts i tråden. Bl.a. här:
(FB) Fryshusmordet (på Anders Gustafsson) 1/1 1995
Den häktade (feb 1995) var alltså i 17-årsåldern då och ska ha ingått i samma kamratgäng som Anders. Helt avförd från utredningen.

De tre anhållna männen 2006, först en 41-åring (född ca 1965) i mars 2006 och sedan två 39-åringar (födda 1967) i april 2006, var alltså barndomskamrater och mycket riktigt uppväxta i samma område i Nacka. De tre männen är helt avförda.

Användare i tråden har sagt sig känna till vem som "var orsaken till mordet", benämnd som "anstiftare" (via trådskribenten Lovingmemory72) och vem 17-åringen som först misstänktes är (postad info av skribenten PeterCrimecentral).
Tack för info. 17-åringen som togs in i först är den som sist sågs med A när de gick ut och pissade och som tidigare under kvällen umgåtts med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in