Jag rättfärdigar inte mordet.
Jag menar dock att, även om Anders gillade musik, så borde han och främst hans mamma sett till så att han höll sig borta ifrån människor som RR. Jag kanske tycker att hiphop i förorterna är häftigt (vilket jag inte gör, men tar ett exempel), men jag skulle aldrig umgås med Yasin eller liksinade.
Det är du, om någon, som kanske är efterbliven. Jag har ALDRIG sagt att han förtjänade att dö, jag menar dock att det inte är en klassisk oprovocerad dödsmisshandel i form utav att Anders bara råkade vara vid fel plats vid fel tillfälle. Det fanns någon konflikt garanterat och han hade gjort något dumt. Men han förtjänade INTE, läs INTE, att dö. Få in det i ditt huvud, även om du väljer och tolka saker hur du vill.
Skärp dig människa, ja ett barn blev mördat. Men det är inget barnamord likt Anders Eklund och Engla.
Det var troligtvis några tonårspojkar som Anders retade upp och tyvärr gick det överstyr.
Du sade själv att du har spöat upp människor, vilket jag aldrig har och aldrig kommer göra, vem som möjligtvis är efterbliven så som du säger det låter jag någon annan avgöra.
Men alla förstår min poäng, alla med någonting innanför pannbenet. Killen är död, någonting hade han gjort, men det hade kunnat räckt med stryk och inte mord. Som sagt, mordet är nog preskriberat eftersom killen eller killarna var under 21 år med största sannolikhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDemuynck
Här är ett exempel på hans rättfärdigande.
Bara en riktigt efterbliven människa tänker så här.