2021-09-17, 02:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Hanif Bali och Moderaterna har ju givetvis haft gemensamma samtal och utrett de här anklagelserna emot honom.

Självklart men det skulle vara märkligt om de samordnade kommunikationen.

Citat:
Det kan då möjligen uppfattas som lite konstigt av en del om de båda sedan går ut och ger helt olika versioner av vad utredningen ifråga då har kommit fram till.

Det gör de net som jag redan förklarat för dig.

Citat:
Det har också framkommit att många inom partiet känner en viss bristande tillit gällande kring hur sådana här fall brukar hanteras och utredas.

Det har inget med Bali att göra.

Citat:
Alltså oavsett om just polisanmälan leder någonstans eller inte, så kan det alltid vara bra och nyttigt för Moderaterna att dra lärdom av fallet för att kunna hantera liknande fall bättre i framtiden.

Ja men de ska definitivt inte samordna vad de ska säga med den som anklagas. Både Bali och kvinnan är en del av partiet och de ska inte välja sida.
Citera
2021-09-17, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Självklart men det skulle vara märkligt om de samordnade kommunikationen.

Ja angående resultatet av en internutredning så brukar man normalt inte kommunicera helt olika saker vad den kommit fram till.

Citat:
Det gör de net som jag redan förklarat för dig.

Det framgick av artikeln jag länkade till att det funnits vissa otydligheter och problem gällande hur en del medlemmar i Moderaterna har upplevt tidigare internutredningar.

Citat:
Det har inget med Bali att göra.

Hanif Bali är riksdagsman för just Moderaterna, så jag skulle nog vilja påstå att Moderaterna i allra högsta grad berör honom.

Citat:
Ja men de ska definitivt inte samordna vad de ska säga med den som anklagas. Både Bali och kvinnan är en del av partiet och de ska inte välja sida.

Jag håller helt med att man inte ska välja sida och det har ju heller inte Moderaterna gjort, de hävdar ju att ord står mot ord.

Hanif Bali hävdade dock att han hade bevis som påvisade att han var helt oskyldig, men uppenbarligen har Moderaterna inte bedömt bevisningen på samma sätt eftersom man uppmanade den berörda flickan att polisanmäla istället.
Citera
2021-09-17, 03:08
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ja angående resultatet av en internutredning så brukar man normalt inte kommunicera helt olika saker vad den kommit fram till.

Det framgick av artikeln jag länkade till att det funnits vissa otydligheter och problem gällande hur en del medlemmar i Moderaterna har upplevt tidigare internutredningar.

Hanif Bali är riksdagsman för just Moderaterna, så jag skulle nog vilja påstå att Moderaterna i allra högsta grad berör honom.

Jag håller helt med att man inte ska välja sida och det har ju heller inte Moderaterna gjort, de hävdar ju att ord står mot ord.

Hanif Bali hävdade dock att han hade bevis som påvisade att han var helt oskyldig, men uppenbarligen har Moderaterna inte bedömt bevisningen på samma sätt eftersom man uppmanade den berörda flickan att polisanmäla istället.

Kanske är tjejens anklagelser som är ord mot ord mellan dom. Men att Bali har ”bevis” på att hon har blivit påhejad av andra att gå ut med detta i vilket Bali kallar en komplott.

Och vad vi själva har sätt så skrev Ari0 förra året att han ville att tjejen skulle gå ut med anklagelserna men att det var hennes val eftersom det handlar om henne och inte han.

Vem vet hur mycket påtryckningar han har gjort mot henne sen dess till att hon nu tillslut gick med på det. Sen att han droppar hintar om det på twitter som en nedräkning för att försöka få Bali att svettas tyder på att han har en agenda och vill ha bort Bali.

Men imorgon får vi som sagt veta om det finns något att gå på för en utredning eller inte.
Senast redigerad av sneerv 2021-09-17 kl. 03:16.
Citera
2021-09-17, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Kanske är tjejens anklagelser som är ord mot ord mellan dom. Men att Bali har ”bevis” på att hon har blivit påhejad av andra att gå ut med detta i vilket Bali kallar en komplott.

Och vad vi själva har sätt så skrev Ari0 förra året att han ville att tjejen skulle gå ut med anklagelserna men att det var hennes val eftersom det handlar om henne och inte han.

Vem vet hur mycket påtryckningar han har gjort mot henne sen dess till att hon nu tillslut gick med på det.

Men imorgon får vi som sagt veta om det finns något att gå på för en utredning eller inte.

Ja absolut det kan förhålla sig på det sättet också och givetvis bör man också skilja på huruvida någon har agerat brottsligt eller bara olämpligt.

Mina tankar syftade givetvis på den internutredning om Hanif Bali som Moderaterna gjorde gällande eventuellt olämpligt uppförande.

Frågan om huruvida ett brott har begåtts är ju upp till polis att utreda och uttala sig om i sådana fall, men det är fullt möjligt att det inte finns tillräckligt med material att gå på för att kunna inleda någon förundersökning.

Fast även om ingen förundersökning inleds så kan det alltid vara nyttigt för Hanif Bali att fundera över sitt beteende och tänka över det här för att undvika hamna i något liknande problem igen framöver.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-17 kl. 03:35.
Citera
2021-09-17, 03:23
Medlem
Var det någon som skrev i TS att Hanif Bali var eller är känd för
att flitigt har kontaktat unga flickor, så ingen rök utan eld.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PoPexz/m-pausar-utredningen-om-hanif-bali-bor-provas-rattsligt
Moderaterna pausar sin interna utredning mot riksdagsledamoten Hanif Bali
gällande olämpligt sexuellt beteende mot en 15-årig flicka.
Citera
2021-09-17, 04:24
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja angående resultatet av en internutredning så brukar man normalt inte kommunicera helt olika saker vad den kommit fram till..

De säger inget motstridigt, det är bara du som tolkar det fel.
Att ha bevis i ärendet betyder inte att brott med all säkerhet kan avföras eller styrkas.

Citat:

Hanif Bali är riksdagsman för just Moderaterna, så jag skulle nog vilja påstå att Moderaterna i allra högsta grad berör honom..

Så nu anklagar du Bali för hur M har hanterat andra fall som inte berör honom. Tramsigt nu, vad får dig att tro att Bali har personalansvar för de personerna det berör?

Citat:

Nej det är en lögn, han har sagt att han har bevis mot de anklagelser som lagts fram. Det är inte detsamma som han har bevis för att han aldrig har begått något brott alls någonsin, Något sådant kan ingen styrka, inte du heller om dig själv.
Senast redigerad av rskworpb 2021-09-17 kl. 04:27.
Citera
2021-09-17, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej så är det verkligen inte. Kurder är betydligt närmare besläktade med araber än vi är nära kineser.

Rent genetiskt och språkligt är kurderna mer besläktade med svenskar än tex araber och turkar.
Citera
2021-09-17, 04:33
Medlem
cerns avatar
Vad händer i hans roll som riksdagsledamot nu då? Sitter han bekvämt kvar med sin feta lön?

Eller är han sjukskriven?
Citera
2021-09-17, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Var det någon som skrev i TS att Hanif Bali var eller är känd för
att flitigt har kontaktat unga flickor, så ingen rök utan eld.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PoPexz/m-pausar-utredningen-om-hanif-bali-bor-provas-rattsligt
Moderaterna pausar sin interna utredning mot riksdagsledamoten Hanif Bali
gällande olämpligt sexuellt beteende mot en 15-årig flicka.

Ja, det är rätt klart att han är skyldig. Flickorna gav inte partiledningen alla bevis de hade. Och direkt när Bali kände sig trygg nog att gå ut i media och börja yra om konspirationsteorier(orkestrerade av 15-åringar) så förstod jag att han var skyldig.

Nu tog flickan bluffen från Bali och polisanmälde honom timmarna senare bara och presenterade alla bevis nödvändiga för att få honom i fängelse.
Citera
2021-09-17, 04:36
Medlem
Citat:
Det säger inget motstridigt, det är bara du som tolkar det fel.
Att ha bevis i ärendet betyder inte att brott med all säkerhet kan avföras eller styrkas.

Jag har ingen aning om varför du pratar om brott, jag pratar om internutredningen som Moderaterna gjorde angående eventuellt
olämpligt uppförande, där Hanif Bali själv påstod sig ha bevis för sin oskuld.

Huruvida någon har begått ett brott eller inte kan inte internutredning hos Moderaterna avgöra, det är polisens sak.

Citat:
Så nu anklagar du Bali för hur M har hanterat andra fall som inte berör honom. Tramsigt nu, vad får dig att tro att Bali har personalansvar för de personerna det berör?

Jag länkade till en artikel från SVT Nyheter där folk inom Moderaterna fick uttala sig angående hur internutredningar brukar gå till inom partiet.

Jag har ingen aning om hur du lyckas få det till en anklagelse mot Hanif Bali, för jag har svårt att tro att det är han själv som utreder sådana ärenden, det tror jag nog sköts av andra inom partiet.

Citat:
Nej det är en lögn, han har sagt att han har bevis mot de anklagelser som lagts fram. Det är inte detsamma som han har bevis för att han aldrig har begått något brott alls någonsin, Något sådant kan ingen styrka, inte du heller om dig själv.

Hanif Bali har klart och tydligt sagt att han hade bevis för sin oskuld gällande olämpligt utträdande, som anklagelsen ursprungligen handlade om och som Moderaterna gjorde internutredning om.

Nu talar du återigen om brott, men Moderaterna har inte i sin internutredning tagit ställning till huruvida han har begått något brott eller inte.

Du får försöka skilja mellan brott och olämpligt uppträdande, det är två olika saker och utreds inte av samma instans.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-17 kl. 04:38.
Citera
2021-09-17, 04:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag har ingen aning om varför du pratar om brott, jag pratar om internutredningen som Moderaterna gjorde angående eventuellt olämpligt uppförande, där Hanif Bali själv påstod sig ha bevis för sin oskuld.

Du uttrycker dig slarvigt, Bali har sagt att han har bevis mot de anklagelser som har förts fram, det är inte samma sak som att han kan bevisa total oskuld till allt som han inte har anklagats för.

Citat:
Jag länkade till en artikel från SVT Nyheter där folk inom Moderaterna fick uttala sig angående hur internutredningar brukar gå till inom partiet.

Jag har ingen aning om hur du lyckas få det till en anklagelse mot Hanif Bali, för jag har svårt att tro att det är han själv som utreder sådana ärenden, det tror jag nog sköts av andra inom partiet.

Det berör inte Bali så varför tjatar du om det?

Citat:
Hanif Bali har klart och tydligt sagt att han hade bevis för sin oskuld gällande olämpligt utträdande, som anklagelsen ursprungligen handlade om och som Moderaterna gjorde internutredning om.

Nu talar du återigen om brott, men Moderaterna har inte i sin internutredning tagit ställning till huruvida han har begått något brott eller inte.

Du får försöka skilja mellan brott och olämpligt uppträdande, det är två olika saker och utreds inte av samma instans.

Återigen slarvar du med orden. Han har sagt att han har bevis för att han är oskyldig till de anklagelser som förts fram mot honom.
Citera
2021-09-17, 04:43
Medlem
DeekinTTs avatar
100% fake skulle jag säga.

Luktar jävligt mycket svartmålande över detta!

Om de visar sig vara osant så är det fult som fan att göra detta både mot flickan och Hanif!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in