Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Det säger inget motstridigt, det är bara du som tolkar det fel.
Att ha bevis i ärendet betyder inte att brott med all säkerhet kan avföras eller styrkas.
Jag har ingen aning om varför du pratar om
brott, jag pratar om internutredningen som Moderaterna gjorde angående eventuellt
olämpligt uppförande, där Hanif Bali själv påstod sig ha bevis för sin oskuld.
Huruvida någon har begått ett brott eller inte kan
inte internutredning hos Moderaterna avgöra, det är polisens sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Så nu anklagar du Bali för hur M har hanterat andra fall som inte berör honom. Tramsigt nu, vad får dig att tro att Bali har personalansvar för de personerna det berör?
Jag länkade till en artikel från SVT Nyheter där folk inom Moderaterna fick uttala sig angående hur internutredningar brukar gå till inom partiet.
Jag har ingen aning om hur du lyckas få det till en anklagelse mot Hanif Bali, för jag har svårt att tro att det är han själv som utreder sådana ärenden, det tror jag nog sköts av andra inom partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Nej det är en lögn, han har sagt att han har bevis mot de anklagelser som lagts fram. Det är inte detsamma som han har bevis för att han aldrig har begått något brott alls någonsin, Något sådant kan ingen styrka, inte du heller om dig själv.
Hanif Bali har klart och tydligt sagt att han hade bevis för sin oskuld gällande
olämpligt utträdande, som anklagelsen ursprungligen handlade om och som Moderaterna gjorde internutredning om.
Nu talar du återigen om
brott, men Moderaterna har
inte i sin internutredning tagit ställning till huruvida han har begått något
brott eller inte.
Du får försöka skilja mellan
brott och
olämpligt uppträdande, det är två olika saker och utreds inte av samma instans.