Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag säger inte att du inte är trovärdig.
1 Ja du har en poäng i att det är ny teknologi, den har dock testats under många år. Alla studier avblindas för att man inte ska kunna säga vilka som är vaccinerade med vaccinet eller placebo.
Avblindas. Alltså att studien inte längre är blind. Sedan vaccinerades också kontrollgruppen. Jag anser att 2 månader är alldeles för kort tid för att utreda eventuella långtidsbiverkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
2 Det gjorde de även vid svininfluensavaccinet. Om jag var en vaccintillverkare och ombads ta fram ett vaccin mot ett nytt okänt virus så skulle jag också vilja skydda min rygg.
3 Det är korrekt, därför går staten in och täcker upp om något skulle hända, något man inte gjorde vid pandemrixskandalen.
Kul för dig att du har förtroende för staten.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
4 Vilket vaccin var det?
Pfizer.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
5 Jag känner ingen som blivit sjuk av vaccinen, däremot många som blivit sjuka av sjukdomen, varav 3 dött. Well en sanning med modifikation, polaren var däckad i 3 dagar av moderna vid första sprutan och 2 dagar efter andra sprutan, om det räknas som att vara sjuk?
Alla de 15 000 som dött i/med Covid-19 räknas på så sätt att de testats positivt upp till 30 dagar innan sin död, oavsett dödsorsak.
Jag kände 2 av dem. Det är möjligt att de dog av Covid-19, men båda smittades på sjukhus där de redan var inlagda till följd av sin dåliga hälsa. Den ena för att återigen amputeras, den andre för lunginflamation. Båda var i 80-årsåldern och hade högt blodtryck, KOL samt gravt misskött diabetes.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
6 Mig veterligt så behöver du inte vaccinet. Men det kan vara en bra boostershot. Jag är vaccinerad mot covid19.
Hur länge då? Jag tänker då rakt inte springa och ta en ny spruta två gånger om året.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
7 Det är inte jag heller numera.
8 Det tror jag beror på att vi D-vitaminberikar vår mat, vi är fenomenala på det i Sverige. Invandrare och gamlingar lider ofta av D-vitaminbrist. Personligen så äter jag extra D-vitamintillskott på vinterhalvåret, plus Zink och B-vitamin. Om jag blir sjuk så tar jag även extra C-vitamin. Jag lever än!
D-vitamin spelar säkert en roll. Jag blev till exempel sjuk på vårvintern...
Dock tycker jag det är tydligt att detta är något som gamla och sköra kanske behöver oroa sig för, men inte vi andra.
Efter att noga ha övervägt mitt beslut finner jag att den potentiella risken för mig är högre om jag tar sprutorna än om jag låter bli, och min solidaritet sträcker sig inte så långt som till att göra medicinska ingrepp för andra mäniskors skull. Räcker det inte med att jag betalar skatt, hjälper barnvagnar av spårvagnen och blinkar ut ur rondeller?