2021-09-16, 18:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Menade att Moderaterna skulle hänvisa till polisen för en anmälan. Känns som "damagecontrol"och städa undan innan det blir nåt.

Det har de ju uppenbarligen gjort, nu när de inte kommer längre. Men de kunde inte bara avfärda den anmälan som kom till dem. Den handlade ju inte nödvändigtvis om ett brott utan om olämpligt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Efter en vecka ja? Vrf denna långsamma hantering, skulle väl sagt att det är ett polisärende.
Polisanmälan kom ju sent Och anonymt 🤷‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Du menar att det är Ekis Ekman själv som skrivit?

Nej, för då skulle bakgrunden vara grå. Men kan ju va att det ser konstigt ut för att man redigerat bort en del meddelanden och profilbild
Citera
2021-09-16, 18:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Inte öppet i denna tråd, tyvärr. Jag är själv kulturpolitiskt engagerad inom just Moderaterna.

Jag är inte ett dugg intresserad av att svartmåla HB, vilket vissa verkar tro. Jag kritiserar främst mitt eget parti för dess oförmåga att ta krafttag i dessa frågor. HB är inte direkt den ende högt uppsatta moderaten som inom det egna partiet betett sig på det här sättet, så att säga. Det handlar om makthierarkier, HB är bara en individ.

Betett sig exakt hur menar du?
Vad är dina belägg för det?
Citera
2021-09-16, 18:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om man får tro HB:s fästmö så har hon haft full insyn

Det har hon säkert, men om 17-åringen säger att HB sagt si och så till henne kan det vara svårt att vederlägga, särskilt om det inte är klart exakt när och hur.
Citera
2021-09-16, 18:10
Medlem
Episkexperts avatar
Knullade barnet med iraniern eller har Hanif Bali bara suttit och runkat till nakenbilder på en minderårig flicka?
Citera
2021-09-16, 18:10
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Betett sig exakt hur menar du?
Vad är dina belägg för det?
Egna erfarenheter av vederbörandes problem. Skuldfrågan i detta fallet har jag inte uttalat mig om, men vi är många som känner till grundproblematiken, dvs hans sexmissbruk. Frågan diskuteras nog bäst i skvallertråden.
Citera
2021-09-16, 18:11
Medlem
Stones avatar
Fattar inte vad alla klagar på. En kvinna har kommittill ledningen med ett ärende. Mhar tagit emot det och talat med HB. HB ger sin bild av det hela. M-ledningen välkomnar en polisutredning.

Allt har väl gjorts i rätt ordning. Att kvinnan och dess kollaboratörer har gått till kvällspressen först och sen till M har väl de gjort av ett syfte. Kvinnans eller flickans föräldrar då? Har de sagt att honskall först gå till kvällspressen innan hon talar med ledningen? Om flickan är 15 år och myndig så kanske det är ett ärende för ledningen men om det är sexuell påtryckning och allt vad det heter så borde hennes för$ldrar polisanmält det hela.
Citera
2021-09-16, 18:11
Smisk på bara stjärten skulle hon ha, fan vad hon ställer till det!
Hanif har ju nästan familj, hon är fet med unge som vill ut o så bara det HÄäR fattar ni vad vintrig jag blir, varför har han lämnat henne för en MUF gruopi kan man undra, dom är ju alunet djävligt ofta i 17års åldern, min dotter var ju en riktigt hjärtkrossardrottning the Queen pussy som ägde gatan, äh usch tolv steg åt vänster och hoppa högst tre våningar om ni möter en kåt 17åring med muffblomma i kavajslaget
Citera
2021-09-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så du menar att om M hade haft klara bevis på HB:s skuld hade man inte uteslutit honom?

Sannolikt.
Däremot får vi väl utgå från att det inte finns klara bevis, likväl ska vi också ha klart för oss att vi inte vet om det föregår ett uteslutningsärende.
Citera
2021-09-16, 18:13
Medlem
Det var faktiskt riktigt korkat att polisanmäla honom, rent politiskt. M:s utredning pausas och HB får sitta kvar åtminstone tills polisen är klar pga detta prematura tilltag. Gynnsamt för HB och M, om inte andra offer träder fram förstås.
Citera
2021-09-16, 18:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En förundersökning skulle garanterat hålla på längre än provvalet. På sätt och vis hade ett snabbt friande av partiet varit bättre för HB.

Kanske, men frågan är om det valet inte redan är kört för HB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in