2007-07-13, 20:13
  #2893
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Jaså, börjar rapportcirkusen igen?

Statten var motsägelsefull. Michigan bättre än väntat, medan importpriser up 1%, dock exkl energipriserna inte farligt. Sedan har vi dollarförsvagningen. Men jänkarna verkar ta det hela med ro. Dow svagt uppåt, medan nassen svagt nedåt. Tittar man på charten, har både omx, dow & nassen brutit igenom mostånd igår. Det borde innebära att det är fritt fram uppåt som gäller för ett tag, om inga dåliga nyheter kommer.

Vad har du för marknadstro f n, fluffis?

Nog känns det som att vi ska vidare uppåt. Men som sagt, rapporterna kan sätta käppar i hjulen så vi får nog vackert sitta och vänta på att företagen redovisar sina siffror.
2007-07-16, 10:35
  #2894
Medlem
fluffiss avatar
Ny vecka, nya affärer, det fina vädret till trots

Idag börjar rapportperioden på allvar med Atlas Copco som ska leverera sina siffror ca kl 12.00. Ska bli intressant att se hur utfallet blir.
2007-07-16, 18:01
  #2895
Medlem
kalle Karlssons avatar
inte mkt action här idag, beror väl på vädret..

börjar det bli dags att gå in med en del i Xact bear nu eller håller det uppåt ett tag till?
2007-07-16, 18:11
  #2896
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle Karlsson
inte mkt action här idag, beror väl på vädret..

börjar det bli dags att gå in med en del i Xact bear nu eller håller det uppåt ett tag till?

Rapportperioden har precis börjat, den kommer bestämma läget framöver.
2007-07-16, 18:25
  #2897
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Ny vecka, nya affärer, det fina vädret till trots

Idag börjar rapportperioden på allvar med Atlas Copco som ska leverera sina siffror ca kl 12.00. Ska bli intressant att se hur utfallet blir.

hur mottogs rapporten av marknaden?

Har legat still i båten idag. Inga köp eller sälj.
2007-07-16, 21:04
  #2898
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
hur mottogs rapporten av marknaden?

Har legat still i båten idag. Inga köp eller sälj.

Hände inte så mycket men slutade svagt upp till slut.
2007-07-16, 21:31
  #2899
Medlem
ChristianXs avatar
... och här klipper vi denna tråden (för att undvika för stora trådar av prestandaskäl).

Diskussionen fortsätter i Day Trader-tråden 2.



/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in