2007-06-27, 15:58
  #2773
Medlem
är europa stekare

Citat:
Ursprungligen postat av Börsmannen
Jaa just nu verkar det vara nedåt som gäller, fast ibland har jag sett att USA handlar ner terminen innan börsen öppnar,sen vänder det uppåt.
som handlar upp/ner terminen tunn volym så lätt att påverka , för att få upp/ner tysken bla
2007-06-27, 18:24
  #2774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smacken
som handlar upp/ner terminen tunn volym så lätt att påverka , för att få upp/ner tysken bla

Ok så terminerna är lätta att påverka, det verkar just nu ganska lugnt i USA.
Dow -0.11% Nasdaq +0.28%

OMX30 klarade 1234 nivån idag också.
2007-06-27, 18:44
  #2775
Medlem
relativt

Citat:
Ursprungligen postat av Börsmannen
Ok så terminerna är lätta att påverka, det verkar just nu ganska lugnt i USA.
Dow -0.11% Nasdaq +0.28%

OMX30 klarade 1234 nivån idag också.
under dagtid, väldigt tunn handel till å från
2007-06-27, 19:44
  #2776
Medlem
fluffiss avatar
Kalender för morgondagen;

http://www.affarsvarlden.se/art/177077

Lite intressant stat samt räntebeslut!
2007-06-27, 22:27
  #2777
Medlem
fluffiss avatar
Blev positiva tongångar i USA ikväll. Blir uppgångar här imorrn, möjligtvis lite avvaktande inför räntemötet.

Dow 13,427.73 +90.07 (0.68%)
Nasdaq 2,605.35 +31.19 (1.21%)
S&P 500 1,506.34 +13.45 (0.90%)

USA USA Sve Diff Omsatt
USD SEK SEK SEK Antal
ABB 22,20 152,76 151,50 1,26 514.300
Astrazeneca 53,22 366,21 366,50 -0,29 1.980.700
Autoliv 56,90 391,53 389,50 2,03 444.700
Epicept 2,36 16,24 16,30 -0,06 0.842
Ericsson B 39,68 27,30 27,06 0,24 416.686
Millicom 92,91 639,31 626,00 13,31 117.104
Oxigene 4,09 28,14 27,40 0,74 63.015
Stora Enso 18,88 129,91 130,00 -0,09 112.600
Volvo B 19,97 137,41 136,50 0,91 224.879

Abram, Trelleborg kommer gå fint imorrn. Snyggt jobbat!
2007-06-27, 22:53
  #2778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Blev positiva tongångar i USA ikväll. Blir uppgångar här imorrn, möjligtvis lite avvaktande inför räntemötet.

Dow 13,427.73 +90.07 (0.68%)
Nasdaq 2,605.35 +31.19 (1.21%)
S&P 500 1,506.34 +13.45 (0.90%)

USA USA Sve Diff Omsatt
USD SEK SEK SEK Antal
ABB 22,20 152,76 151,50 1,26 514.300
Astrazeneca 53,22 366,21 366,50 -0,29 1.980.700
Autoliv 56,90 391,53 389,50 2,03 444.700
Epicept 2,36 16,24 16,30 -0,06 0.842
Ericsson B 39,68 27,30 27,06 0,24 416.686
Millicom 92,91 639,31 626,00 13,31 117.104
Oxigene 4,09 28,14 27,40 0,74 63.015
Stora Enso 18,88 129,91 130,00 -0,09 112.600
Volvo B 19,97 137,41 136,50 0,91 224.879

Abram, Trelleborg kommer gå fint imorrn. Snyggt jobbat!

Bra att USA börsen piggnade till, kanske vi går in i bullish område imorgon.

Ska jobba imorgon,så jag hinner inte bevaka börsen.

Hoppas du kan trada och göra fina små vinster imorgon.
2007-06-27, 23:06
  #2779
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Börsmannen
Bra att USA börsen piggnade till, kanske vi går in i bullish område imorgon.

Ska jobba imorgon,så jag hinner inte bevaka börsen.

Hoppas du kan trada och göra fina små vinster imorgon.

Får hoppas det dyker upp mer intressanta tillfällen imorgon än vad som gavs idag.
2007-06-28, 08:54
  #2780
Medlem
tycker det var full

Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Får hoppas det dyker upp mer intressanta tillfällen imorgon än vad som gavs idag.
fart igår länge sen jag omsatte så pass mycket. Dom papper jag följer kankse rörde sig ovanligt mycket. Nya tag idag , nu trycker vi in degen på rätt konton, lycka till alla. Ligger lång över natt för en gångs skull, trelle, termin + lupe.
2007-06-28, 12:34
  #2781
Medlem
dollarskis avatar
FED ikväll

fluffis, abram mfl. vad ska man ha för position efter OMX stängning idag? skall man ligga kvar i köp/sälj eller vara likvid för att vara på säkra sidan ? vad säger magkänslan ?
2007-06-28, 12:49
  #2782
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollarski
fluffis, abram mfl. vad ska man ha för position efter OMX stängning idag? skall man ligga kvar i köp/sälj eller vara likvid för att vara på säkra sidan ? vad säger magkänslan ?

Fick detta på mailen idag från gammal arbetskamrat på HQ;

"I kväll väntas FED lämna räntan oförändrad och den viktigare biten är vad man indikerar om framtiden. En mjukare hållning

till den framtida synen på räntan kan mycket väl ge ett nytt rally på aktiesidan och det är just det svaret vi väntar på.

Vi närmar oss även rapportperioden för andra kvartalet och den blir nog än mer avgörande för sommarklimatet."

Jag har ingen egen prognos och kommer som vanligt att ligga likvid.
2007-06-28, 16:10
  #2783
Medlem
ligger

Citat:
Ursprungligen postat av dollarski
fluffis, abram mfl. vad ska man ha för position efter OMX stängning idag? skall man ligga kvar i köp/sälj eller vara likvid för att vara på säkra sidan ? vad säger magkänslan ?
väldigt lång ,men ska dra ner lite innan stäng, hoppas dock på halvårsskiftes effekt + att inte FED ballar ur
2007-06-28, 17:36
  #2784
Medlem
Schaffers avatar
Securitas ser ut att stänga över 107. Ska bli intressant att se om den fortsätter upp efter det. Hoppas Lupe stänger över 67...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in