2021-09-16, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det är verkligen sant att man behöver lyssna många gånger. Och förhoppningsvis tvingas man att lära sej nåt också!
Nu när jag lyssnat flera gånger på ”Telia-killen”, JÅ, så tycker jag till exempel att det ger en helt annan bild av vissa andra vittnesmål. Jag tänker på AnSt, hennes utsagor stämmer inte med vad han säger.

Apropå skor, plös och blod:
Som jag uppfattar det från förhöret i TR så är det egentligen mer tydligt i slutredovisningen att det är blod. DW (osäker på efternamnet, och det syns inte på Youtube) forensikern, tonar ner det lite och förtydligar under rättegången att det kan vara blod.

Ett av kriterierna för att man ska kunna bedöma huruvida det är blod eller ej är att det ska se ut som blod, vilket det inte gör, det där som är inuti plösen. DW (?) säger också att det inte ”beter” sej som blod. En av anledningarna till det skulle kunna vara att man försökt tvätta skon.

Men, som jag frågat tidigare: ponera att det inte är blod, men i vart fall LW:s DNA (som jag uppfattar det pratas det inte direkt om svårigheter att avgöra om det är blod eller ej pga blandbild i just detta prov, det inuti plösen, i alla fall inte under rättegången. Det nämns dock ang prover på utsidan skon) - vad är det, varifrån kommer det och hur har det kommit in i plösen?

Ok, tack!

Ska lyssna igen vid tillfälle. Och får jag tid, ska jag skriva av avsnittet.

Jag lyssnade enbart kort på de fyra minuter som det avhandlades av DW. Som sagt, man får väga in varje ord och tolka det.

Jag fattar det som att blod ska se ut som blod, en av de tre kriterierna för att man ska klassificera det som blod, dvs ska vara rött. Här var fläcken brunaktig som det ser ut på bilden iaf.
Citera
2021-09-16, 15:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack!

Jag lyssnade enbart kort på de fyra minuter som det avhandlades av DW. Som sagt, man får väga in varje ord och tolka det.

Jag fattar det som att blod ska se ut som blod, en av de tre kriterierna för att man ska klassificera det som blod, dvs ska vara rött. Här var fläcken brunaktig som det ser ut på bilden iaf.

DW (om det nu var ett W i efternamnet) betonar att det visuella är ett av tre kriterier. Att inte detta uppfylls behöver inte betyda att det inte är blod.

Det finns också tre reagenskriterier (om det nu var rätta ordet): blod kan ej påvisas, reagens som för blod, samt blod kan påvisas.

Om det inte ser ut som blod och ej kan påvisas att det är blod så är det ju tunt.

Om det ej ser ut som blod (och det kan ju ha flera orsaker) men reagerar som för blod samt också finns DNA i (vissa saker, till exempel en del jord med mineral i, kan reagera som för blod) så lutar det så klart åt andra hållet.

DW brer verkligen inte på för mycket, men jag lyssnar (som vanligt 😊 ) lite mellan raderna och får för mej att han kanske ändå tror att det är blod i plösen, men han tar sannerligen inte gift på det!
Citera
2021-09-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hade heller aldrig kunnat titta på bröllopsbilder eller filmen. Inte heller på varken vigselförrättare eller maken. Och aldrig kunnat flytta in på vigselförrättaren/ älskarinnans gård. Skulle vilja byta område helt, och börja om på nytt med sociala relationer vilka inte förknippas med det gamla förhållandet. Gärna pröva nya saker och intressen. En riktig nystart. Men människor är olika.

Så sant att vi alla är olika. Och vi vet ju inte vad någon bär med sig i sin "ryggsäck"
Jag tror hon ville vara barnen och därför bo.nära SD. Men som sagt olyckligt att hon dessutom hamnade nära LW. Jag själv skulle också flyttat till ett annat område. Ja, vilken absurd situation HD hamnat i. Fy farao
Citera
2021-09-16, 15:50
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att det finns något dokumenterat positivt svar om att de besuldingar som testade positivt (med både luminol och leuko) på ovansidan eller någon annanstans för den delen, utom inne i plösen, skulle vara Lenas.

Det var ett svar på varför man inte hittade något blod på ovansidan, att man inte kan tväta bort blod, och vid något tillfälle skrev du väl att luminol avslöjar blod överallt, hur noga man än tvättar.
Jo, men det kan likväl vara SDs blod på skorna.
Det är många som påstår att det har funnits rätt många blodspår på skorna.
Det är iofs sant men faktum är att bara 2 mindre blodspår har hittats på insidan av plösen som tillhör LW. Resten tillhör SD eller är oidentifierad.
Fakta nr 1: Det har hittats bara två mindre blodspår på insidan av plösen som tillhör LW.
Fakta nr 2et har hittats rätt så många blodspår på LWs skor, kjol och 300 blodspår runtomkring brottsplatsen.
Fakta nr 3: Det skulle vara logiskt att anta att det skulle finnas rätt så många blodstänk på gärningsmannens skor eftersom hen befunnit sig på brottsplatsen.
Fakta nr 4: Normalt skulle blodspåren hittas på utsidan av gärningsmannen skor samt undersidan
Fakta nr 5: Den tekniska undersökningen visar att det inte finns något belägg för att SDs skor kan bli klassad som gärningsmannens skor enligt fakta nr 3 och 4.
Citera
2021-09-16, 16:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tycker fortfarande att bevisningen är väldigt svag.
Han va möjligen lite snabb att självdöda sig.

En dom i HovR betyder oftast vägs ände.
Jag hade inte blivit allt för överraskad om HD hade tagit upp det, kanske med en annan adv, en som inte va så fixerad vid tidpunkten för skriken samt skrikvittnena, hur det gick vet vi ju.
Eftersom tåget redan har gått så lägger jag ner den biten.

Som svar på din fråga så hävdar jag definitivt inte att han är oskyldig. Möjliga frågetecken när det gäller HD.

Någon som har funderat på varför GM inte helt enkelt ströp LW när hon skrek?

Citat:
Någon som har funderat på varför GM inte helt enkelt ströp LW när hon skrek?

GM kanske var döv och därför inte hörde att hon skrek?
Citera
2021-09-16, 16:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Har jag blandat ihop det, men var den här Rym*den döv? Han som skulle ha/ha haft en konflikt med LW?
Citera
2021-09-16, 16:41
Avslutad
Citat:
Ok, tack!

Det är NFC som har det kriteriet, att det måste se ut som blod..
Citera
2021-09-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ett sätt få tyst på BO är att attackera munnen. Speciellt om BO gör motstånd och inte låte GM komma nära.
Händelseförloppet tyder stark på att GM blev överraskad av skrikandet och ville så fort så möjligt sänka ljudet.
En oplanerad gärning enligt definition.
Citera
2021-09-16, 17:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har jag blandat ihop det, men var den här Rym*den döv? Han som skulle ha/ha haft en konflikt med LW?

Ja. Och flera andra i GC-gänget också.
Citera
2021-09-16, 17:55
Medlem
Oj! Fascinerande att denna tråd lever fortfarande… verkar vara ett vansinnigt ältande om detaljer som redan utretts för länge sedan. Livet utanför FB är att rekommendera! Tänker på alla er här som känner att de är besatta och kan inte motstå denna ljuva känsla som denna gift av häcklandet av både döda och levande ger er.
Så vad är nytt och tillför ert detektivarbete sedan juli när jag senast loggade in? Kan ni sammanställa något vettigt eller har ni bara inget liv och måste få ert existensberättigande genom denna tråd?
Ja jag kände och känner personerna ni häcklar.

/kommentar nr 2
Citera
2021-09-16, 18:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja. Och flera andra i GC-gänget också.

Tack för svar.
Citera
2021-09-16, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Oj! Fascinerande att denna tråd lever fortfarande… verkar vara ett vansinnigt ältande om detaljer som redan utretts för länge sedan. Livet utanför FB är att rekommendera! Tänker på alla er här som känner att de är besatta och kan inte motstå denna ljuva känsla som denna gift av häcklandet av både döda och levande ger er.
Så vad är nytt och tillför ert detektivarbete sedan juli när jag senast loggade in? Kan ni sammanställa något vettigt eller har ni bara inget liv och måste få ert existensberättigande genom denna tråd?
Ja jag kände och känner personerna ni häcklar.

/kommentar nr 2
Vad är din uppfattning om de olika personernas inblandning och beteenden?
Vad tror du hände, eller du kanske vet?
Berätta gärna, jag vill veta, kanske tråden ebbar ut om någon kan bekräfta vad som skett.
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-09-16 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in