2021-09-16, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är inte ovanligt att rädsla och skrik från offret gör gärningspersonen "tänd". Dessutom sexuellt upphetsad. Den ultimata makten och kontrollen.

Gäller det även "hatbrott" av de här slaget? Vad jag menar är att det här inte är ett lustmord, om du fattar min fråga?
Citera
2021-09-16, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ok, bra att Du klargjorde mitt missförstånd här.

Nej det finns inga pengar i världen som kan var en tröst för de anhöriga!

Nä, så är det naturligtvis.

Men 60.000 kr kan kännas som ett spott i ansiktet. Symboliskt alltså.
Citera
2021-09-16, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag är ibland lite för snabb på att skicka inlägg 😁

Det tror jag inte.
Du är väldig bra på att kunna sammanfatta från olika källor och du är pålitlig.

Men det här med NFCs undersökningar och resultat kräver att man tar sig ganska mycket tid, både att läsa och lyssna, både en och två gånger känner jag för min egen del.

En hel del är för mig ny kunskap och man behöver alltså tolka för att förstå helhetsbilden.

Eftersom åklagaren inte får ställa ledande frågor till vittnen,och måste ha en objektiv inställning,blir det ibland lite luddigt vid utfrågningen.

Domstolen (juristdomarna) är förstås insatta i DNA och blodanalyser, och kan snabbare förstå vad som sägs av en forensiker.

Bedömningen är ju att DNA:t inne i plösen på de två fläckarna kan vara blod, det kan inte uteslutas.
Citera
2021-09-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
+ 1 på den, mycket bra inlägg, jag skulle absolut inte vilja gå i HDs skor, jag tror också att hon strök han medhårs för att han skulle vara lugn och fin. Jag försöker tänka mej in hur jag skulle känna om min äkta hälft gick till sängs med personen som vigde oss, Dagen med stort D som skulle vara den lyckligaste dagen i mitt liv. Jag skulle aldrig kunna titta på bröllops filmen eller på några bröllopsfoton någonsin mer utan att bli påmind om det ultimata svek jag blev utsatt för. Fy fan säger jag.

Hade heller aldrig kunnat titta på bröllopsbilder eller filmen. Inte heller på varken vigselförrättare eller maken. Och aldrig kunnat flytta in på vigselförrättaren/ älskarinnans gård. Skulle vilja byta område helt, och börja om på nytt med sociala relationer vilka inte förknippas med det gamla förhållandet. Gärna pröva nya saker och intressen. En riktig nystart. Men människor är olika.
Citera
2021-09-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gäller det även "hatbrott" av de här slaget? Vad jag menar är att det här inte är ett lustmord, om du fattar min fråga?

Nej, det behöver inte alls handla om lustmord.
Snarare känslan av att ha övertaget, men en man kan ändå få (önskad eller inte önskad) kroppsligt "svar" på gärningen..
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-16 kl. 13:53.
Citera
2021-09-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tycker fortfarande att bevisningen är väldigt svag.
Han va möjligen lite snabb att självdöda sig.

En dom i HovR betyder oftast vägs ände.
Jag hade inte blivit allt för överraskad om HD hade tagit upp det, kanske med en annan adv, en som inte va så fixerad vid tidpunkten för skriken samt skrikvittnena, hur det gick vet vi ju.
Eftersom tåget redan har gått så lägger jag ner den biten.

Som svar på din fråga så hävdar jag definitivt inte att han är oskyldig. Möjliga frågetecken när det gäller HD.
Någon som har funderat på varför GM inte helt enkelt ströp LW när hon skrek?

Han skulle helt enkelt kommit för nära henne. Hon hade haft möjlighet att riva honom, kanske brottas med honom och det skulle lämna fler spår. Nu tror jag att han knuffade omkull henne på marken till att börja med.
Citera
2021-09-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnat på Daniel, forensiker från NFC från TR, ca 17 min in i förhöret.
Det handlar om de blå skorna (matchar blå favvo-tröjan?) och det hänvisas till slutredovisning sid 114.
Jag skriver inte citat utan sammanfattar: utskuren bit av plös, stoppning, undersökts. Ger utslag på Leuko B. Indikation på blod, minst 2 personer, den ena SD grad +4, indikation blod LW grad +4.

Så atteh…

Japp, så var det ju. Det får vi komma ihåg nu (Lars mfl) så att det inte behöver ältas igen.
Citera
2021-09-16, 14:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han skulle helt enkelt kommit för nära henne. Hon hade haft möjlighet att riva honom, kanske brottas med honom och det skulle lämna fler spår. Nu tror jag att han knuffade omkull henne på marken till att börja med.

Hade inte SD skadat tummen före mordet, kan tänka mej att det kan vara svårt att strypa en person med med en skadad tumme. Som jag har förstått det så är det inte enkelt att strypa en person till döds med bara händerna, än värre måste det vara med bara en hand.
Citera
2021-09-16, 14:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det tror jag inte.
Du är väldig bra på att kunna sammanfatta från olika källor och du är pålitlig.

Men det här med NFCs undersökningar och resultat kräver att man tar sig ganska mycket tid, både att läsa och lyssna, både en och två gånger känner jag för min egen del.

En hel del är för mig ny kunskap och man behöver alltså tolka för att förstå helhetsbilden.

Eftersom åklagaren inte får ställa ledande frågor till vittnen,och måste ha en objektiv inställning,blir det ibland lite luddigt vid utfrågningen.

Domstolen (juristdomarna) är förstås insatta i DNA och blodanalyser, och kan snabbare förstå vad som sägs av en forensiker.

Bedömningen är ju att DNA:t inne i plösen på de två fläckarna kan vara blod, det kan inte uteslutas.

Ja, det är verkligen sant att man behöver lyssna många gånger. Och förhoppningsvis tvingas man att lära sej nåt också!
Nu när jag lyssnat flera gånger på ”Telia-killen”, JÅ, så tycker jag till exempel att det ger en helt annan bild av vissa andra vittnesmål. Jag tänker på AnSt, hennes utsagor stämmer inte med vad han säger.

Apropå skor, plös och blod:
Som jag uppfattar det från förhöret i TR så är det egentligen mer tydligt i slutredovisningen att det är blod. DW (osäker på efternamnet, och det syns inte på Youtube) forensikern, tonar ner det lite och förtydligar under rättegången att det kan vara blod.

Ett av kriterierna för att man ska kunna bedöma huruvida det är blod eller ej är att det ska se ut som blod, vilket det inte gör, det där som är inuti plösen. DW (?) säger också att det inte ”beter” sej som blod. En av anledningarna till det skulle kunna vara att man försökt tvätta skon.

Men, som jag frågat tidigare: ponera att det inte är blod, men i vart fall LW:s DNA (som jag uppfattar det pratas det inte direkt om svårigheter att avgöra om det är blod eller ej pga blandbild i just detta prov, det inuti plösen, i alla fall inte under rättegången. Det nämns dock ang prover på utsidan skon) - vad är det, varifrån kommer det och hur har det kommit in i plösen?
Citera
2021-09-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Dessutom blev hon till slut av med både SD och Lena.

■ Yóda [ SD ] och Yoidísa [ HD ] formades av varandra under tiden som de levde tillsammans.

■ Yodísan [ HD ] hatade L*na Wesstr*m som pesten och det gjorde Yodísan med hela sin inre emotionella kraft vilken sakta men säkert åt på hennes mentala tillstånd, ju mer hon lät sig imploderas, desto större blev det mentala trycket inombords och till sist var, och blev, den mental explosionen oundviklig.

■ Yodísan:s mentala explosion kom en kort tid före det, att hennes rival L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Lena Wesström är död

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ❗... slut citat/

■ Citat Yodísan HD:
"Hoppas att hon är död" ❗ ... slut citat/

■ Citat Pátrer SOA:
"Rätt skall vara Rätt" ❗... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Den som på ett, eller annat sätt, fördärvar ett äktenskap genom att på ett manipulativt sätt lura maken till att begå en otrohetsaffär skall också därtill ta sina konsekvenser.

■ Tillägg till ovan skrivet: Den store och mäktige Páter SOA:s dotter som blev fråntagen sin mycket älskade Yoda-make genom ett falskspel tillika sagt, och falskeligen tillskansat sig maken för att sålunda kunna tillfredsställa sina egna sexuella behov, skall, på ett eller annat sätt straffas.

■ Enligt ovan skrivet samt enligt den store och mäktige Páter SOA med citat: "Rätt skall vara Rätt"

■ Att få den store och mäktige Páter SOA samt Yodísan HD att framstå som rättrådiga personer, det är lika falskt som att natten är utan mörker.

■ Utåt sett strålar Yodísan HD som en sol, men, hennes inre, hennes själ, är svart som sot.

■ Det är faktiskt riktigt, riktigt❗sant, att Yodísan HD är en expert på att föra sin omgivning bakom ljuset, den konsten saknade hennes tidigare Yodánske Riddare St*fan Davidss*n när han var vandrandes på jordens yta, dessutom sagt, så var den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n riktigt klantaktig när han under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 skvätte av sig några droppar utanpå L*na Wesstr*m:s kjol bakom bullerplanket

■ Hade St*fan Davidss*n bara hållit skvätt-pilleknicken innanför kalsongtyget vid det aktuella tillfället så hade han nog troligen varit en fri man ?

■ St*fan Davidss*n var en riktigt pilsken bock som hade mycket❗svåt med att hålla sin skvätt-pilleknick i styr, speciellt när han var tillsammans med L*na Wesstr*m som han så kärt kallade för "Fru Davidss*n"

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-16 kl. 14:42.
Citera
2021-09-16, 14:49
Medlem
Citat:

Spekulation:
Som jag har föreställt mig inledningen på mordet är att han fegt slog ner henne bakifrån till att börja med. Omedelbart försatte henne i obalans. Sen matade han på med slag och hugg med ett mordvapen som vi fortfarande inte vet exakt vad det var för något. Själv tror jag på ett avklippt järnrör med vassa kanter. Eller för all del (som alt.nr2) ett domkraftsskaft.

Det är helt otroligt att någon kan göra så mot en annan person.
Ställer mig upp (du som läser detta - gör det du också) och tänker mig att slå någon med 17 slag mot huvudet. Det måste ta ett tag...

:-(
Citera
2021-09-16, 15:08
Medlem
Citat:

■ Han skulle helt enkelt kommit för nära henne. Hon hade haft möjlighet att riva honom, kanske brottas med honom och det skulle lämna fler spår.

■ 1: ) Nu tror jag att han knuffade omkull henne på marken till att börja med.

■ 1: ) Det kan ju faktiskt ha varit sålunda vid det aktuella tillfället, att det var Yodísan❗HD som delade ut det allra första slaget med hjälp av ett tillhygge mot och på L*na Wesstr*m:s bakhuvud, det vill säga, att Yodísan HD överraskade brottsoffret L*na Wesstr*m bakifrån.

■ Efter det att Yodísan HD hade fällt sin mycket hatade rival L*na Wesstr*m till marken med ett kraftfullt slag på hennes bakhuvud så lämnade Yodísan strax därefter brottsplatsen och lät sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n fortsätta dödsmisshandeln på L*na Wesstr*m helt på egen hand.

■ Vad tror @VigosRos om det ovan skrivna, kan❗det möjligtvis ha gått till på ett sådant sätt bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

■ Kan❗Yodísan HD ha suttit gömd någonstans i vegetationen bakom bullerplanket och sedan överraskat brottsoffret L*na Wesstr*m bakifrån ?

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in