2021-09-16, 14:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
En pedofil, sådana florerar det gott om i den rasistiska miljön.

Ja centerpartiet har rasistiska rötter, det ifrågasätter ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Nu greppar du allt efter halmstrån. Tjejen har gått under jorden, hon har inte uttalat sig i de stora tidningarna eller på annat sätt spätt på historien eller anklagelserna. Ingenting hittills tyder på att hennes syfte har varit att få så stor spridning som möjligt på det. Att i smyg gå till högsta partiledningen och hoppas att det läcker ut är såklart inte ett effektivt sätt att smutskasta någon på.

Ja det finns förstås ett skäl till att hon gått under jorden och stängt sitt twitterkonto för att radera bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
This^

Hur man än vänder på detta är det bra underligt att Bali har kontakt med en 15-årig tjej. Ni som försvarar Bali, hade ni velat att er tonårsdotter hade kontakt med en 35 årig man som hjälper henne med matten? Om jag personligen inte kände mannen väldigt väldigt väl hade jag tvekat enormt.

Jag gör motsvarande sak i mitt hem enligt flickan och hennes mammas önskningar. Goda personer hjälper dem som behöver det men jag förstår att du vill ha ett kallt samhälle där man skiter i behövande.
Citera
2021-09-16, 14:14
Medlem
groovesnuss avatar
”Hur ska vuxna män våga träffa 15 åriga flickor och hjälpa dem med läxorna i framtiden”

Enkelt - det ska de inte.
Citera
2021-09-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Källa på det tack.

Jag själv kontaktades av SVT angående detta tidigt förra veckan. Det var först sent under onsdagen (alternativt tidigt torsdag) som uppgifterna kom fram till partiet på riks.
Citera
2021-09-16, 14:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
”Hur ska vuxna män våga träffa 15 åriga flickor och hjälpa dem med läxorna i framtiden”

Och sedan anklagas den vite mannen var det värsta på jorden som aldrig gör goda saker.
Citera
2021-09-16, 14:19
Medlem
Trolltestets avatar
Måste ju vara första gången i världshistorien som Flashbacks användare står bakom en misstänkt tafsande arab istället för att stå på det misstänkta offrets sida. Är det för att han kritiserar islam som han har fått fri lejd att våldta vem han vill eller?
Citera
2021-09-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jo, men det är ju en hypotetisk fråga. I nuläget får man väl ändå anta att det är riktiga anklagelser. Det vore en märklig utgångspunkt att utgick ifrån att alla anklagelser är falska. Lika fel vore såklart att hävda att flickan ljuger bara för att hon inte kan lämna fram avgörande bevisning för det.

Kan tycka att tills vidare får man utgå från att flickan talar sanning. Kan det inte bevisas ska såklart misstankarna mot Bali släppas, men det ska inte övergå till att flickan plötsligt kallas lögnare. Hävdar man det får man i så fall presentera egna bevis på att allt var en planerad smutskastningskampanj eller acceptera att vissa saker kan ha hänt utan att det går att bevisa.

Som sagt, eftersom det ska ha varit fråga om en chat så bör det vara enkelt att belägga anklagelsen på något sätt, inte nödvändigtvis i form av "avgörande bevisning" (huruvida det skulle räcka till fällande dom är knappast intressant, HB är ju rökt i vilket fall OM man kan visa att det förekommit något olämpligt, lagligt eller ej). Men det verkar vad jag förstår inte ha gjorts, iaf inte hittills.

Däremot verkar det ju finnas en del indikationer som styrker det här med smutskastning - även om det spåret förefaller lite långsökt så finns det i min värld mer belägg för det, som det ser ut just nu.

Det blir ett lite knepigt läge med offentliga personer i förtroendebransch - de blir väldigt utsatta, en påhittad anklagelse kan ju förstöra en hel karriär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Och sedan anklagas den vite mannen var det värsta på jorden som aldrig gör goda saker.

Du kan skänka pengar till välgörenhet eller jobba som volontär eller ge någon ett jobb om du är sugen på att göra bra saker, kör hårt bara
Citera
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
En pedofil, sådana florerar det gott om i den rasistiska miljön.
nej, du ser ju att hon driver med ungen så sluta spela dum
Citera
2021-09-16, 14:22
Medlem
Det var nog mysig läxhjälp fram tills dess den desperata tvåbarnsmamman kom in i bilden. Då var det tack och hej nästa tjej. Inget olagligt men kanske omoraliskt
Citera
2021-09-16, 14:23
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Varför då? Är det nånting som har gått fel i samhället så är det just att många barn o unga saknar vuxna i sitt liv . Tidigare var föräldrar hemma mer , det fanns oftast mor eller farföräldrar i närheten . Hade man ingen ingen förälder eller storasyskon som var en hejare på matten så kunde man fråga grannungens förälder . Men nu förtiden `leker `man inte ute på gården eller hemma hos varann på samma sätt . Så de flesta har inte det kontaktnätet längre.
Citera
2021-09-16, 14:23
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Du kan skänka pengar till välgörenhet eller jobba som volontär eller ge någon ett jobb om du är sugen på att göra bra saker, kör hårt bara

Har du en lista på vilka goda saker som är tillåtna och förbjudna?
I mitt fall så är inte denna flicka i behov av pengar men i behov av utbildning som jag ger henne.
Citera
2021-09-16, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Nej inte så lämpligt "kanske". Lite märkligt att Hanif inte tänkte till där. Om hans syfte nu var bara läxhjälp. Känns ju som att Hanif skulle vara en av de som skulle skämta om Lambertz och den 40-år yngre kvinnan denne hjälpte med läxor och blev sk "mentor" åt utan några som helst bakomliggande motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in