Citat:
Jag ska ge dig ett exempel, det kan vara lite krångligt.
Proteiner består av långa kedjor av aminosyror i olika kombinationer, och det är det som kroppen och virus består av. Autoimmunitet uppstår när en del viruset innehar samma kombination av aminosyror som din egen vävnad.
Exempel:
Spikproteinets aminosyrasträng:
PTVAGPILMPTPHTPVAMIPTVA
Testiklarnas aminosyrasträng:
TATPVAMCILMHSTAGLIPGTP
Placentans aminosyrasträng:
TSMPVATPVAMCSTHPMCAV
Hjärnans aminosyrasträng
TAVCTSMLIHTTPVAMTACGA
Det markerade röda är en specifik kombination av aminosyror som både spikproteinet och delar av kroppen innehar, det kallas för molecular mimicry. Försöker nu immunförsvaret skapa antikroppar mot spikproteinets TPVAM så kommer samma antikropp även kunna binda till dina egna celler och utlösa autoimmunitet.
Jag skulle nästan kunna gå så långt att säga att det inte är antikroppar man får av vaccinet utan autoantikroppar eftersom de kan binda till både virusets spikprotein och dina celler. Spikproteinet och resten av viruset är fullt av dessa människoliknande aminosyrasträngar. Och det det är därför vi ser likartade symptom på både vaccinerade och infekterade, symptomen är autoimmunitet.
Jag har skrivit lite mer i detta inlägg som jag rekommenderar att läsa:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Proteiner består av långa kedjor av aminosyror i olika kombinationer, och det är det som kroppen och virus består av. Autoimmunitet uppstår när en del viruset innehar samma kombination av aminosyror som din egen vävnad.
Exempel:
Spikproteinets aminosyrasträng:
PTVAGPILMPTPHTPVAMIPTVA
Testiklarnas aminosyrasträng:
TATPVAMCILMHSTAGLIPGTP
Placentans aminosyrasträng:
TSMPVATPVAMCSTHPMCAV
Hjärnans aminosyrasträng
TAVCTSMLIHTTPVAMTACGA
Det markerade röda är en specifik kombination av aminosyror som både spikproteinet och delar av kroppen innehar, det kallas för molecular mimicry. Försöker nu immunförsvaret skapa antikroppar mot spikproteinets TPVAM så kommer samma antikropp även kunna binda till dina egna celler och utlösa autoimmunitet.
Jag skulle nästan kunna gå så långt att säga att det inte är antikroppar man får av vaccinet utan autoantikroppar eftersom de kan binda till både virusets spikprotein och dina celler. Spikproteinet och resten av viruset är fullt av dessa människoliknande aminosyrasträngar. Och det det är därför vi ser likartade symptom på både vaccinerade och infekterade, symptomen är autoimmunitet.
Jag har skrivit lite mer i detta inlägg som jag rekommenderar att läsa:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Läser man ditt inlägg så kan man lätt få mardrömmar. Du glömmer dock att påpeka att kroppen har inbyggda mekanismer för att förhindra autoimmunitet. (https://en.wikipedia.org/wiki/Immune_tolerance)
Skulle dina påstående vara korrekta så skulle ju alla/majoritet som drabbats av covid eller fått vaccinet utveckla autoimmuna sjukdomar, vilket inte är fallet.