Citat:
Jag tycker fortfarande att bevisningen är väldigt svag.
Han va möjligen lite snabb att självdöda sig.
En dom i HovR betyder oftast vägs ände.
Jag hade inte blivit allt för överraskad om HD hade tagit upp det, kanske med en annan adv, en som inte va så fixerad vid tidpunkten för skriken samt skrikvittnena, hur det gick vet vi ju.
Eftersom tåget redan har gått så lägger jag ner den biten.
Som svar på din fråga så hävdar jag definitivt inte att han är oskyldig. Möjliga frågetecken när det gäller HD.
Någon som har funderat på varför GM inte helt enkelt ströp LW när hon skrek?
Han va möjligen lite snabb att självdöda sig.
En dom i HovR betyder oftast vägs ände.
Jag hade inte blivit allt för överraskad om HD hade tagit upp det, kanske med en annan adv, en som inte va så fixerad vid tidpunkten för skriken samt skrikvittnena, hur det gick vet vi ju.
Eftersom tåget redan har gått så lägger jag ner den biten.
Som svar på din fråga så hävdar jag definitivt inte att han är oskyldig. Möjliga frågetecken när det gäller HD.
Någon som har funderat på varför GM inte helt enkelt ströp LW när hon skrek?
Sista frågan där. Om man ens kan föreställa sig det utifrån s a s så kanske för att han då skulle bloda ner sig väldigt mycket mer.
Nu har han evtl haft möjlighet att slå från lite avstånd om tillhygget hade skaft och blodstänken har ju gått väldigt lågt i buskarna där.
Men jag har också varit inne på att misshandeln startar efter gräl och att han då får henne medvetslös.
I panik hem och hämtar domkraftskaft och slår ihjäl henne (för att dölja brottet (grov) misshandel som han hade fått svårt att snacka bort) sen minuter senare då hon under tiden vaknat och ligger och skriker.
Det kan vara nyckeln till att han säger sig ha cyklat fram och tillbaka på gatan. Och varför detta märkliga att skriken pågår så länge. För ja har han då, motsatt kanske hur jag föreställer mig det, planerat detta så vill man väl inte stå där med hennes gallskrik under flera minuter då det ligger bostäder bara tiotal meter bort.
Är det elva minuter man räknar från att mobilen hennes kommer på plats där och sen börjar röra på sig? Då kan han hunnit med både gräl (kan ha börjat tidigare på gatan), misshandel, hon skriker, cykel, hämta chefens skaft, cykel, ihjälslagning och sen efter det ta med sig mobilen allt inom dessa drygt tio minuter.
Som sagt det är svårt att se att om han planerat för detta att han skulle fördela slagen under fem-tio minuter. Medans hon gallskriker.
Har han sedan länge bestämt sig för att döda henne så slår han väl hej vilt tills hon tystnar från start s a s. Och i min värld så ska det förloppet gå rätt snabbt tills hon tystnar helt då.
Så min take på detta säger mig att hon lämnats ensam där en stund enligt ovan spånande.
Då han hämtar det väldigt genomtänkta mordvapnet chefens domkraftskaft som kommer efterfrågas inom kort…
Senast redigerad av Avel 2021-09-16 kl. 11:15.
Senast redigerad av Avel 2021-09-16 kl. 11:15.